מדיה

הפוליטיקאים הורסים, הציבור רוצה חינם, והקולגות שתקו: אריה גולן עולה להתקפה

מגיש החדשות אריה גולן, אחד הקולות המזוהים עם השידור הציבורי, שידר טור נוקב במשדר ראש השנה של רשת ב'. לא הרבה יוצאים ממנו נקיים. האזינו
שירות אייס |  13
"אני מאשים". אריה גולן (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
אחד האישים הכי מזוהים עם השידור הציבורי, מי שמשמש כ\"קול\" של רשת ב\', אריה גולן, יצא בכתב אישום קשה נגד הפוליטיקאים, הציבור ובעיקר נגד הקולגות, שרוצים לסגור את רשות השידור. בטור ששידר בערב ראש השנה בסיכום השנה של רשת ב\', אמר בין היתר כי \"הדברים האלה עלולים להיות דברי פרידה, כאן מדובר במותה היזום המתוכנן, יש כאלה שיטענו המוצדק והרצוי של רשות השידור. זו תהיה המתה בלי חסד של השידור הציבורי\".

גולן הוא בהחלט אחד מהאושיות של רשות השידור, שם הוא כ-45 שנה, בין היתר ככתב בכנסת, הכתב המדיני של הרדיו, שליח הרשות בארה\"ב, מגיש תכניות טלוויזיה בערוץ 1, ומאמצע שנות ה-90 - מגיש יומן הבוקר של רשת ב\', אחת התכניות המאוזנות ביותר בישראל.

בשבועות האחרונים החלו חלק מעובדי רשות השידור, בהם עיתונאים ושדרנים, לפרסם באופן עצמאי את התייחסויותיהם לגבי האפשרות לסגירת הרשות. אליהם הצטרף כאמור גולן, שבטורו מיום רביעי האחרון, אמר כי אם הרשות תיסגר, \"זירת התקשורת האלקטרונית תהיה נתונה מעתה באופן בלעדי בידי ערוצים שתפקידם אחד - לעשות הרבה כסף, כמה שיותר כסף עבור הבעלים, הזכיינים. תנו לנו את ארז טל וצביקה הדר, רוצים לראות רק כוכבים שנולדים לרקוד עם כוכבים ולשיר עם ילדים. השעשועים הם עליכם, המציאות היא ריאליטי\".



\"אז מה אם רשות השידור הייתה במשך עשרות שנים האינקובאטור הלאומי, והביאה אושיות כמו חיים יבין, לונדון וקירשנבאום, דן שילון, רבקה מיכאלי ואהוד מנור ז\"ל, וכן - גם את יאיר לפיד ושלי יחימוביץ\'.

\"אנשים לא רוצים לשלם אגרה. רוצים רדיו בחינם, ובטלוויזיה בחינם, ועיתון בחינם - זוהי ישראל היום. אנשים אחרים רוצים שאנשים אחרים יעבדו בשבילם בחינם, למה מה קרה?... יש פוליטיקאים שרוצים להיכנס להיסטוריה כעוקרי הרים, כמי שיודעים להעביד ולהרוס ואולי אחר כך גם לבנות ולנטוע... גם ההסתדרות נאלמה דום, מה אכפת לה מ-2,000 עובדים שייזרקו לרחוב?\".

לפחות, אומר גולן, סגירת הרשות ופיטורי העובדים תצביע על כך שרשות השידור אינה שליחת שלטון, כי \"אם זה היה נכון, השלטון לא היה שוקל לסתום את הפה המשבח, לא היה חושב לרגע לכרות את הלשון המלקקת. אבל אם הוא כן יעשה את זה בסופו של דבר, זקופים, גאים ומודאגים מאד, ולא לפני שנודה לקולגות העיתונאיים מכלי התקשורת האחרים על עמידתם מנגד שותקים. באמת, לא אכזבתם חברים, לא ציפינו ליותר, ידענו שחלק אפילו יתמכו בחיסול, זו זכותם. ככה זה, הסולידריות לא גרה כאן יותר. אז להתראות ותודה על הדגים, לא כולם היו מסריחים מהראש. שנה טובה\".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    נניח ש...
    מייקלסון 13/09/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נניח שתחנה אזורית מבוססת כלשהיא באזור ת"א המרכז היתה מציעה למר גולן חוזה אישי יציב בסכום גבוה יותר ממה שהוא מקבל בקול ישראל - הם הוא לא היה הולך ולוקח את ההצעה בשתי ידיים? זה המבחן ואין אחר.
    סגור
  • 9.
    טור? כשהוא לא עסוק בחלטורות בתשלום. ראו בוולה (ל"ת)
    עמי 11/09/2013 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    כל מילה בסלע!!!האיש צודק וחכם.
    גיל 09/09/2013 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ועכשיו כל ילד טיפש עם מקלדת מוזמן לקלל...
    סגור
  • 7.
    לסתום לאריה גולן את הפה המגדף והרעיל ומהר.
    ישראלי 09/09/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אריה גולן מדבר על חופש הביטוי. זה כמו שאסד ידבר על זכויות ילדי סוריה. האחרון עלי אדמות שיטיף לנו אחרי שמצץ את לשד עצמותנו.לא מסוגל לשמוע אותו יותר מחרף ומגדף . די . עד כאן.
    סגור
  • 6.
    הבעיה העיקרית...
    תמרי 09/09/2013 09:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באופן כללי, ללא התייחסות אישית לאריה גולן, יש לדעת כי כל חוזה טאלנטים ודומיו ממומן על חשבון תקנים שהוקפאו ובוטלו בתקציב הרשות, בהוראת האוצר ובאישור הכנסת. כל חוזה אישי כזה מימן קודם לכן עלות של כ-1.5 - 2 עלויות-משכורת בהסכם הקיבוצי. בעלי החוזים האישיים התפטרו רשמית מן הרשות ומן ההסכם הקיבוצי, כתנאי לקבלת החוזה האישי, שאכן נע בין 30 ל-50 אלף ש"ח לחודש לשנים אחדות, ללא רכיבים סוציאליים ופנסיוניים, עם אופציה להארכה או לביטול. עתידו הפנסיוני של בעל החוזה הוא עניינו האישי בלבד, ואין לו זכות לקטר כי מצבו הפנסיוני "בסכנה". במספר מקרים הופעל החוזה האישי ע"י ההנהלה כאמצעי להקדים ולהיפטר מעובד זה או אחר כעבור שנה-שנתיים. נראה כי המועסקים בחוזים האישיים מודאגים לפתע שמא ישארו חסרי פרנסה, נוכח האיום בסגירת הרשות. יש בהם שעברו כבר מזמן את גיל הפרישה, ואחרים שלא ניהלו היטב את עניניהם הכספיים לקראת זיקנתם, ועכשיו הם חוששים - לא לגורל הרשות, אלא יותר לקיומם במצב בו חוזיהם יבוטלו. כשאני קורא "טאלנטים" מועסקי-חוזה-אישי נואמים בגנות "הפרת הסכמים", אני תוהה לאילו הכמים הם מתכוונים:- ההסכמים הקיבוציים (מהם פרשו) - או החוזים האישיים שלהם, המכרסמים בתקציבי הרשות. חומר למחשבה.
    סגור
  • 5.
    אריה גולן, "שווה" לשמאל 5 מנדטים.
    אלי בובליל ר"ג 08/09/2013 22:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עוקב אחריו בשידורים כמעט יום יום דרך היומן. מניפולטור ענק. דואג למשפחה שלו בטירוף גם על חשבון השידור הציבורי. בזמן הגירוש מגוש קטיף, היה אתרוגן משובח. הרגיש בעל הבית ברשת ב-מחלקת החדשות. צבר כוח אדיר. וכמה שיותר מהר שייזרק מהאולפן. הוא לא מעורר בי רחמים.
    סגור
  • ...ולימין הוא שווה...
    צינגלה ופיסקלה 10/09/2013 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לימין הוא שווה לפחות 15 מנדטים, שאם לא כן - כבר היו מפסיקים את חוזה הטאלנטים שלו מזמן.
    סגור
  • 4.
    אני לא זוכר שאריה גולן נלחם נגד סגירת ערוץ 7 (ל"ת)
    עכשיו תורו 08/09/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מי צריך את ערוץ 7 ...
    בני גדליה 13/09/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ...כשיש רשת ב'?
    סגור
  • 3.
    אחד הטובים
    רובי 08/09/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל ,הוא עובד רק ארבע פעמים בשבוע כשאין חגים . רק שעתיים וחצי כל פעם .מקבל חוזה אישי שמן של 40000 שח לחודש כבר הרבה שנים .מכונית צמודה על חשבון משלמי המיסים ,כדי להגיע ממרחק עצום של 3 קילומטר ממקום מגוריו לאולפן רשת ב .הוא אמנם, אחד מהטובים שיש ברשות המושחתת הזאת ,אבל ממקומו ,מגודל שכרו ותנאי עבודתו הוא לא כשר מלבקר אחרים .ולא שמענו ממנו אפילו מילת ביקורת אחת על התנהלות ההנהלה הזאת ואלה שקדמו לה. כמו גם על תרבות העבודה ותגמולה ברשות השידור
    סגור
  • תלמד עובדות
    עיתונאי 08/09/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי טענתך יונית עובדת ארבע פעמים בשבוע בכל יום חצי שעה. א. זה דורש הרבה יותר זמן. ב. השכר הוא על שמו של גולן- שמוכר ומושך מאזינים. ג. הוא עובד חמש פעמים בשבוע. וד. גם הפעם הוא לא מעביר ביקורת על רשות השידור אלא על מי שמנסה לסגור אותה.
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד אריה!
    גבי 08/09/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מילים כדורבנות! ולעידית - זאת בדיוק הפואנטה של הרפורמה, כידוע.
    סגור
  • 1.
    טור מלוקק
    עידית 08/09/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אריה, מה עם איזו ביקורת על הנהלת קול ישראל שהביא אותו למצב כיום? למה רוצים לסגור את קול ישראל? בגלל מי? איפה זה מוצא מקום בטור שלך??
    סגור