תקשורת ומדיה

"לעיתים קשה למצוא ביח"צ כוח אדם איכותי - הם מגיעים כי זה 'מגניב וזוהר'"

ל-under 40 מסביר יניב ליבוביץ' שותף ומנהל חטיבת גופי התקשורת ב'דני לוי' על התקדמות בגיל צעיר, שוק תקשורת סוער והסנדוויצ'יה החדשה שלו
נעמה תורן |  33
בגילו הצעיר (27), הספיק יניב ליבוביץ\' להפוך לשותף במשרד יחסי הציבור של דני לוי, שעובד עם לא מעט גופי תקשורת. אגב, ליבוביץ\' החליט לאחרונה להתרחב ופתח עם שותפים סנדוויצ\'יה בקינג ג\'ורג\'.
ליבוביץ\' עובד יותר מ-4 שנים במשרד דני לוי תקשורת, ומשמש גם כמנהל חטיבת גופי התקשורת והאסטרטגיה המטפלת בין היתר ב-ynet, רדיו תל אביב, רדיו קול ברמה, JCS, סוכנות ADD, אתר \'פאנט\', איגוד חברות הפרסום, רדיו דרום, \'סלוצקי אפיקי תקשורת\' וערוץ i24News. למדור under 40 הוא מסביר על האתגר המיוחד בדברור גופי תקשורת, ומה למד על העבודה דווקא בתקופת ההתנתקות
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום?
כח האדם. בתור מנהל שמראיין מועמדים למשרד חדשות לבקרים, אני יכול לומר שבעולם יחסי הציבור, קשה לעיתים למצוא כוח אדם איכותי - כזה שמבין עד הסוף את הזירה בה אנו פועלים - ומגיע עם רצון להשתלב רק כי שמע שזה \"מגניב וזוהר\". מנגד, ישנם אנשים מאד מוכשרים הממוקמים בדרגים זוטרים יחסית, אותם צריך לטפח, לשמר ולמקצע לאורך זמן. תחום הPR- הוא תובעני ומצריך מתן שירות בשעות לא קונבנציונאליות, לכן חשוב תמיד להעלות את קרנם של העוסקים במלאכה, זאת באמצעות מתן הבמה המתאימה וקרדיט על הישגים.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
מיתוג משרדים שלכאורה מתמחים בניהול משברים ומאבקים למיניהם, ושירותיהם מתומחרים יותר גבוה משירותי יחסי ציבור רגילים. אנחנו, כמו גם רבים ממתחרינו, מספקים ללקוחותינו את שירותי ניהול המשברים במסגרת הריטיינר השוטף. כשחברה במשבר הולכת ל\"יועץ אסטרטגי\" ייעודי, הוא עושה עבורה בדיוק מה שאנחנו עושים ללקוחותינו במסגרת הניהול השוטף. אלא שבמקום לטפל במשבר בשקט, לרוב זה ילווה בידיעה על זה ששכרו את שירותיו, שזה בעצם כמו להודיע ששכרת את ששי גז כשחוקרים אותך - כלומר זו ממש הודאה באשמה.
3. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?
אני חושב שהמקום אליו הגעתי בגיל יחסית צעיר, מהווה את ההישג הגדול ביותר עד כה. אני יכול להעיד על עצמי שזה קרה אך ורק מסיבה אחת: לקחתי את ההזדמנויות לאורך הדרך ולא חיכיתי להן. זוהי התכונה המאפיינת ומלווה את הדרך שלי עד כה.
כמובן שיש גם הישגים ספציפיים שאנחנו כמשרד חתומים עליהם ומאד גאים בהם, כמו ההשקה בישראל של גט טקסי אותה ביצעו 2 חטיבות המשרד. נוסף על כך, כתוצאה מהטיפול במגוון רחב של גופי תקשורת, הקמנו מן סוכנות ידיעות קטנה המייצרת 20 פולואפים מדי יום.
4. מה הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
את השרות הצבאי עשיתי ביחידת דובר צה\"ל. במהלך השרות יצאה לדרך תכנית ההתנתקות, ובמשך 3 חודשים שימשתי כדובר האישי של מספר מפקדי חטיבות בשטח רצועת עזה. הרגעים שהייתי מעדיף למחוק, הם אותם מעמדים קשים שבהם תושבי גוש קטיף פינו את בתיהם בתפילות פרידה בבתי הכנסת. כמובן שאין כאן שום רמיזה פוליטית, אלא הכוונה למצב בו אתה צריך להמשיך ולמלא את תפקידך אל מול כאב עצום כל כך של אנשים שממש באים ובוכים לך על הכתף.
5. מה האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
התשובה נחלקת לשניים. ראשית, בעבודה היומיומית כמות המידע והפרטים המועברים אליי במיילים, טלפונים, הודעות וכו\', היא עצומה. אני נדרש לתת את הדעת, להגיב ולייצר מהלכים הנוגעים לכל אחד ואחד מהלקוחות המטופלים אצל התקציבאים בחטיבה. לפיכך, האתגר היומיומי הוא להתרכז בעיקר, לזהות מבעוד מועד את רעשי הרקע ולסנן אותם. הנגזרת של האתגר הראשון היא היכולת לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבור הלקוח, לייעץ ולוודא שבסופו של דבר המהלכים יוצאים לפועל בצורה יעילה, מהודקת ומדוייקת, בצורה בה התוצאות תהיינה משביעות רצון ואפקטיביות.
דברור גופי תקשורת מתאפיין בהרבה מאד אמוציות. אתה נלחם מול הרבה מתחרים בעת ובעונה אחת, על המילה הספציפית או לחילופין על הכותרת הנכונה והטובה ביותר מבחינתך. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות, כמו לדוגמה באייטמים העוסקים במדידת הצופים, הגולשים או המאזינים של אותם גופים, והסיבה ברורה: אופן הסיקור ייקבע רבות עבור אותו ערוץ טלויזיה, תחנת רדיו, אתר אינטרנט או מגזין, הן ברמה התדמיתית והן ברמה הכלכלית.
בהתייחס לאתגר בדברור גופי תקשורת, אני יכול לומר שהתנאי ההכרחי להצלחה בזירה בה פועלים גופי התקשורת הוא היכרות עמוקה ומעמיקה של המתחרים והתעשייה כולה על בוריה. תשומת הלב לפרטים הקטנים, והמעקב הקפדני אחר ההתפתחויות, יובילו לתוצאות הרצויות.
6. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה?
יש לי מן ויכוח פנימי בנוגע להפרדה שבין העיסוק בדבר הזה שנקרא עבודה, לחיים האישיים. איפה עובר הגבול? העבודה מבחינתי יכולה להיות אינסופית, אפשר לשבת ולייצר רעיונות 24/7, ולכן מילת המפתח היא איזון. אני יכול לומר שנדרש ניסיון רב כדי להבין ולדעת כיצד לנהל את הזמן שלך בצורה הטובה ביותר ובדרך הפרודוקטיבית ביותר. אחת המשימות המרכזיות שלי ביומיום היא ללמד את העובדים שלי איך לנהל את הזמן נכון. קונפליקט בדרך כלל נפתר בזה שעכשיו הזמן לעבודה קשה ובניית טובה של היסודות, כך שאחר כך הכל יהיה קל ופשוט יותר.
7. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
ברמה הפורמלית מי ששומע שאני מסיים בימים אלה תואר שני, לא כל כך מבין איך הספקתי. ברמה הא-פורמלית, העובדה שאני חצי רוסי וחצי מרוקאי, מפתיעה הרבה מאד אנשים. חלקם לא מבינים איפה החלק הרוסי שבי, וחלקם מתפלאים מאד לשמוע על השילוב.
8. אם לא היית עוסק ביח״צ בטוח היית?
האמת שמגיל 18, כשהתגייסתי לשירות בדובר צה\"ל, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות בעתיד, כך שבמקרה שלי הכל הלך והוביל לשם. אני מאמין שאם לא כן, הייתי משתלב בעסק המשפחתי.
9. כשהיית קטן מה רצית להיות?
כיוון ש-2 ההורים שלי עצמאיים, תמיד רציתי וחשבתי להקים משהו משלי. לאורך השנים פספסתי כמה אפשרויות עסקיות כאלה ואחרות, אבל אני לא מצטער על כלום. לפני מספר שבועות נכנסתי כשותף שקט לג׳וני קריספי, רשת סנדוויץ\' בר וסלטים בהרכבה עצמית בתל אביב. סוג של הרפתקה אחרת ושונה.
10. מי פתח לך דלת?
2 אנשים שאני מאוד אוהב. הראשון הוא סא\"ל אסף ליברטי, דוברו של מפקד חיל האוויר כיום ולפני כמעט עשור, כשהתגייסתי, שימש כדוברו של אלוף פיקוד הדרום בדובר צה\"ל. השני הוא כמובן דני לוי איתו הכימיה הייתה יוצאת דופן מהרגע הראשון. התיאום וההבנה המקצועית בינינו מקסימלית, לצד כמובן הרובד האישי בלעדיו קשה מאד לשרוד בביזנס שלנו. דני ואני קשורים מאד חזק, ממש כמו משפחה, ויש לנו קשר מאד בריא ויציב, כבר מעל 4 שנים.
11. מה עדיין מפתיע אותך בשוק המדיה והתקשורת?
חוסר היכולת של הרגולטור בפרט ומקבלי ההחלטות בכלל, להבין לעיתים את השינויים והתמורות המתרחשים במציאות, להן השפעה ישירה על גופי השידור.
12. פרגן למתחרים
אני מאד מעריך את העבודה של מוטי שרף בתחום הפיננסי. של רני רהב בתחום האופנה והלייף סטייל, וכן - גם לחטיבת הצרכנות של המשרד שלנו בראשותה של אורנית דהרי, שעושה עבודה פנומנלית לקבוצות הגדולות והמקצועיות ביותר במשק הישראלי, דוגמת קבוצת קוקה קולה ישראל - קבוצה שהמנהלים בה עובדים ברמת דיוק של טייס F15 ועובדת רק עם הספקים הטובים ביותר.
13. המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
\"מסרב להתייחס\".
תגובות לכתבה(33):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    יחצן פטטי.......
    בחור עם שאיפות 10/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה משרדים מקצועים כמו יפתח קרמר , שרי ישראלי , מוטי שרף ועוד לא נמצאים במדורים אלו חשבתם למה? במקום ליחצ"ן את עצמם תעבדו למען לקוחותכם.
    סגור
  • 28.
    נו - איזה משבר ניהל הילד הטיפש השחצן הקטן? (ל"ת)
    דני לוי והיהירות 09/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    לא מכיר את הפישר אבל בא לי להקיא (ל"ת)
    דרור 09/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    למה אף אחד לא מחזיק מעמד במשרד הזה ? (ל"ת)
    אבנר 09/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    קשה למצוא כוח אדם איכותי כשמשלמים כ"כ מעט
    לילי 09/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהבוס שלך מצהיר שהוא לא משלם לאף אחד יותר מ- 10,000 שקל בחודש, באמת קשה למצוא כוח אדם איכותי
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    נסו אנשים מעל גיל 40
    גלי 09/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ייתן תמורה מלאה לכסף וגם נאמנות ומקצועיות שלא תמצאו בחבר'ה הצעירים, גם אם הם רציניים.
    סגור
  • 23.
    לא הכרתי אותו עד היום - עכשיו גם לא רוצה
    דושבג 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם התגובות ההזויות. שקוף כמעט כמו התשובות לראיון
    סגור
  • 22.
    בחור זהב
    בועז גוטמן 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור חבר טוב שלו חייב להגיד שהוא באמת בנאדם נדיר ידעתי שתגיע רחוק אוהב אותך
    סגור
  • 21.
    יש שמועות שהאיש מומחה בלהיפטר מכח אדם איכותי,
    משרד אחר 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הנה, אז הוא יכול לעשות מזה אייטם אצל חבריו הטובים באייס! כח האדם האיכותי, למזלנו, ממשיך למשרדים אחרים, שלעולם לא יהיו שחצנים דיים כדי לתת כותרות כאלה על חשבונם של עובדיהם. בהצלחה עם זה, דני.
    סגור
  • 20.
    יניב אתה תותח!
    שב"מ 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אה,ועל הדרך תדע שהשגתי את סרט הגולדן החדש שיצא! מוזמן לקפוץ
    סגור
  • 19.
    ללא ספק עוד נשמע עליו הרבה!
    הקצין 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי ההתרשמות שלי מהכתבה, יניב הוא איש של עבודה, ערכי, מסור וכישרון ענק. אפילו מהתגובות עליו (חלקם הקנאיות) ניתן לראות שהוא כנראה אדם חד, שאפתן שלא מתפשר. אין לי ספק שעוד נשמע על הבחור הצעיר עוד המון בעתיד. יניב תמצא זמן לאיזה חופשה טובה ותתחיל לחשוב על אישה לחיים שתאזן אותך.
    סגור
  • 18.
    יניב ליבוביץ'-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שחצנים 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    מוכשר ביותר
    אהוד 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהיכרות בסיסית ביותר מוכן להעיד כי הבחור מוכשר מאוד!
    סגור
  • 16.
    אדם מוכשר
    עידן 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ע״פ הכתבה נשמע אדם מוכשר מאוד, בגיל כזה צעיר הגיע למעמד כזה, כל הכבוד!
    סגור
  • 15.
    מקצוען אך לא בנאדם
    אומר את האמת בפנים 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי היכרות איתו יצא לי להכיר אדם מקצוען אך נטול יחסי אנוש בסיסיים. הוא אינטרסנט ושחצן. לא מסוגל לדבר עם בנאדם אם זה לא מתגמל אותו או מעניק לו משהו. במילה אחת: פוץ!
    סגור
  • 14.
    כל מילה בסלע - יניב אתה כשרון! (ל"ת)
    עו״ד 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    תותח על!!!
    קובי 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יניב כל הכבוד לך, בחור צעיר ושאפתן. אני עובד ברדיו ת"א רואה את העבודה, החריצות והלויאליות שלו. בהצלחה בג'וני קריספי (ד"א מאוד טעים)
    סגור
  • 12.
    מרשים ביותר ! (ל"ת)
    גבריאלה השקעות 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    שחצן היניב הזה (ל"ת)
    ליהי 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    יניב הוא לא אדם נחמד
    עידו 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור מישהו שמכיר אותו, חייב להגיד שהוא שחצן ואדם שלא נעים להיות בסביבה שלו.
    סגור
  • 9.
    אדם נוראי ודורסני! איכס (ל"ת)
    עופר 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד!
    עודד מנכ"ל ספירו 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחור משכמו ומעלה, עלה והצלח!
    סגור
  • 7.
    נותן השראה
    סתם עוד קוראת 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוצא לי לקרוא מדי פעם ידיעות מהאתר אבל הייתי חייבת להגיב לזו, ולכל הספקנים לא מדובר בטוקבק מאולץ. כשקראתי את הידיעה פשוט קיבלתי השראה! מדובר בבחור צעיר שהחליט להיות מסור לעבודתו והצליח בגדול! בזכות חומר אנושי כזה המדינה שלנו מתקדמת ומגיעה למעמד המכובד שהיא נמצאת בו היום. כן יירבו!
    סגור
  • דני, תודה רבה. אוהב (ל"ת)
    יניב 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    שותף ? כמה אחוזים ? איפה הפרטים ?
    רני רעב 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמח לדעת נתונים.
    סגור
  • לפי רשם החברות יש רק בעל מניות אחד (ל"ת)
    בדקתי 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בטח נתן לו פחות מחמישה אחוז וביקש שגם ישלם. (ל"ת)
    רות 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תותח על (ל"ת)
    מוסא 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שאפו
    יוסי שוורץ 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אחד שמכיר את הפעילות שלו מקרוב , בהחלט חושב שמגיע לו הפרגון , מצפה לו עתיד מזהיר אם ימשיך בדרך שלו , תותח
    סגור
  • 3.
    אורנית המלכה! (ל"ת)
    נתיבות 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה????
    אמנון לוי 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדה שאני חצי רוסי וחצי מרוקאי, מפתיעה הרבה מאד אנשים. חלקם לא מבינים איפה החלק הרוסי שבי, וחלקם מתפלאים מאד לשמוע על השילוב.
    סגור
  • בנאדם בהחלט מוכשר עם המון קסם ואישיות כובשת!! (ל"ת)
    חן 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מוכשר הבחור (ל"ת)
    שירן 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור