תקשורת ומדיה

ביקורת בקול ישראל: מדוע צריכים לשלוח 2 כתבים ללוות את נתניהו לארה"ב?

רונן פולק וצ'יקו מנשה מלווים את רה"מ, כשמבית מבקרים את הצעד ורומזים להחלטה פוליטית. רשות השידור: "מדובר באירוע בעל משמעות וחשיבות"
אל משלחת ראש הממשלה נתניהו לארה\"ב, התלוו 2 כתבים של קול ישראל, מה שמעורר השבוע ביקורת קשה במסדרונות הרדיו. גורמים ברשת ב\' אינם מרוצים מההחלטה, וטוענים בשיחות עם אייס כי למרות ששליחת 2 הכתבים תעלה אלפי דולרים בודדים, מדובר בחוסר רגישות דווקא בתקופת קיצוצים, ומצביעה שוב על הקשר הפוליטי המתהדק לכאורה בין לשכת ראש הממשלה לבין השידור הציבורי.
נתניהו הגיע לארה\"ב לסבב פגישות עם הנשיא ברק אובמה, סגנו ג\'ו ביידן ואישים נוספים בממשל, לפני שינאם מחר בעצרת הכללית של האו\"ם. את מטוסו של נתניהו התלוו כתבים מכל כלי התקשורת הבכירים בישראל, בהם גם הכתב המדיני של רשת ב\' רונן פולק, והפרשן המדיני צ\'יקו מנשה.
בחודשיים האחרונים סופגים עובדי רשות השידור קצוצים חדים במשכורתם, שמבוססת על שכר בסיס פלוס תוספות. הסיבה היא החלטת מוסדות הרשות לקצץ בשעות הנוספות ברמה של עד 40%. משכורתם של עובדים רבים נחתכה משמעותית, כך ש\"בזבוז\" של אלפי דולרים בשליחת 2 כתבים לאותה משימה היא למעשה חוסר רגישות מבחינתם.
\"בדרך כלל שולחים כתב אחד במשלחת כזאת\", אומר גורם ברשות השידור, \"וחוץ מזה, אם אנחנו בתקופת קיצוצים, אפשר היה לשלוח כתב שידווח גם לרדיו וגם לערוץ 1. אבל כשזה מגיע לסיקור של נתניהו, כנראה שאין קיצוצים ויש כסף\".
ואולם, גורמים ברדיו כי מנשה נשלח למשל לניו יורק, אליה יגיע נתניהו מחר, ובין היתר אף אמור לסקר את הוועידה של הארגון היהודי ג\'יי סטריט שמתקיימת בימים אלו בתפוח הגדול, ואילו פולק נמצא עם נתניהו בוושינגטון, שיקיים היום כאמור סדרת פגישות. \"נכון, מבחינת נראות זה לא טוב\", אמר בכיר ברדיו, \"אבל לא מדובר פה בכסף גדול, ו-2 הכתבים האלה נסעו כדי לעבוד ולא לעשות שופינג\".
מרשות השידור נמסר: \"מדובר באירוע בעל משמעות וחשיבות עיתונאית בפרט בתקופה האחרונה. נשלחו כתב מדיני ופרשן מדיני שלכל אחד מהם תפקיד אחר. נקודת המבט של הכתב ולצידה נקודת המבט של הפרשן. פרט לכך רשת ב\' משדרת משם משדר מיוחד בן שעתיים. זה חלק מהתפישה המקצועית של רשת ב\' כרשת חדשות איכותית\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שלחו שלושה (ל"ת)
    נתן גוטמן 10/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הציקו הזה נשמע תמיד רדום. בינוני ושמאלני (ל"ת)
    שמלו 10/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    רמה ילדותית של טיעונים
    ערן גפני 10/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגורמים העלומים בקול ישראל, שביקרו את שליחת שני הכתבים למסע ראש הממשלה בארה"ב, השמיעו טיעונים ילדותיים ואפילו שקריים. ידוע לכל מי ששומע את פרשנותו של צ'יקו מנשה כי הוא אינו מאוהדיו של ראש הממשלה, בלשון המעטה. גם רונן פולק לא היסס לתת קולות בדיווחיו לאלה שמבקרים את ראש הממשלה,ף מימין ומשמאל. כך, שלא מדובר בשני פודלים אלא בכתבים רציניים. אלא שגורמי ה"מאפיה השמאלנית" שעדיין נטועים עמוק בתוך רשות השידור (ומרעילים את האווירה בה מדי יום), כנראה היו רוצים שרק אנשים מהסוג של הער לוי ופראו האס ידווחו על הנעשה בארץ.
    סגור
  • 3.
    אחד מלקק לביבי והשני הולך עם שרה לשירותים (ל"ת)
    הסבר 10/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הועידה היא בוושינגטון, לא ינו יורק
    עידו 10/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקראו עיתון מדי פעם
    סגור
  • 1.
    ע'1 עדיין שולח תאורן למשחקי כדורגל ביום?
    oferdesade 09/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... עוזר צלם ? ... סאונדמן לכיסוי פוטו-אופ?
    סגור