תקשורת ומדיה

פרשת ביה"ח אלישע: הכתבים מבקרים את ההתנהלות סביב מסיבת העיתונאים

לאחר שתיקה של שבוע, הנהלת ביה"ח שכרה את שירותיו של רונן צור, אבל מסיבת העיתונאים היום לא עברה בצורה חלקה. צור: "האירוע התנהל כסדרו"
מסיבת העיתונאים של הנהלת בית החולים אלישע, היום (צילום פנימי)
מסיבת העיתונאים שקיימה היום (יום ה\') הנהלת בית החולים אלישע, הייתה סוערת - ולא רק בגלל פרטי הפרשה שמסעירה בשבוע האחרון את הציבור. מספר כתבים מתלוננים על התנהלותו של רונן צור, שנשכר השבוע על ידי הנהלת בית החולים כדי לטפל במשבר התקשורתי.
כזכור, בית החולים אלישע עלה לכותרות בשבוע האחרון לאחר שבני משפחה של צעירה המאושפזת במקום התלוננו כי גילו על גופה חבלות, ולאחר שהציבו מצלמה סמויה בחדר האשפוז, גילו כי בתם עברה לכאורה התעללות מצד צוות המטפלים. בעקבות חשיפת הפרשה, ולאחר שהתקבלו עוד מספר תלונות של בני משפחה לגבי יקיריהם, נעצרו מטפלים במוסד הרפואי, ובהמשך גם בכירים בו.
בימים האחרונים ביקשו עיתונאים לראיין את בכירי בית החולים, אולם אלו סירבו. אתמול בערב עמדת בית החולים רשמה תפנית, וב-23:00 קיבלו חברי תא כתבי חיפה הודעה על קיומה של מסיבת עיתונאים היום בצהריים בקיסריה.
\"בהודעה נכתב שהאירוע יהיה בקיסריה, ולא ציינו מי יהיה במסיבת העיתונאים\", סיפר אחד הכתבים לאייס. גם כשאלו ניסו לברר את זהותם של המשתתפים באירוע, במשרדו של רונן צור סירבו למסור פרטים. רק לאחר שאחד הכתבים הבהיר כי תקשורתית וציבורית זה לא ייראה טוב לקיים את מסיבת העיתונאים במלון דן קיסריה, נשלחה הודעה על הזזת מסיבת העיתונאים למשרדי החברה הכלכלית של קיסריה. בעקבות חוסר ההיענות של המשרד לבקשת העיתונאים להעביר את האירוע לחיפה, חלק מכתבי התא לא הגיעו למפגש.
אולם בכך לא תמו החיכוכים בין הצדדים. במהלך האירוע אליו הגיעו גם בני משפחה של נפגעים שהוזמנו דווקא על ידי העיתונאים עצמם, ביקש צור לשמוע על כבודם של המשתתפים, אולם אז קם קובי מנדל מגל\"צ, ואמר בזעם: \"אם כל הכבוד לבקשה שלך, אתה לא כיבדת אותנו כשעשית את האירוע דווקא בקיסריה למרות שביקשנו שיהיה בחיפה\". בהמשך הביעו בני המשפחות זעם על כך שהנהלת בית החולים לא עדכנה אותם על מסיבת העיתונאים, ומ\"מ המנהל הזמני שמונה כעת ל\'אלישע\', ד\"ר חיים טולדנו, ביקש להתנצל.
\"למה מרחיקים את האירוע מבית החולים?\", תהה אחד העיתונאים שהגיע לאירוע, בשיחה עם אייס. \"ההנהלה פחדה מהמשפחות? אנחנו לא עובדים בשביל רונן צור, כעסנו עליו - למה אתה עושה אירוע שקשור לחיפה, כשכל העיתונאים מחיפה, דווקא מחוץ לעיר. דאגנו להביא את נציגי המשפחות כדי שגם הם יוכלו לשאול שאלות קשות את ההנהלה\".
רונן צור אמר לאייס כי את רוב המהומה עורר עיתונאי אחד: \"הסברנו לכתבים שחלק מהמשתתפים צריכים לבוא מתל אביב, וחלקם מחיפה, ונוצר אילוץ לעשות את זה באמצע הדרך. איזה עוול כבר נגרם לאותו עיתונאי מתלונן? זה לא שביקשו ממנו לנסוע לאילת\".
לדבריו, \"מסיבת העיתונאים נמשכה שעה, נתתנו לכולם לשאול שאלות, גם לבני המשפחות שהגיעו. האירוע התנהל כסדרו\".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אם ככה צור מנהל משברים - מי ששוכר אותו בבעיה
    מאיר בעל הנס 10/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעת הגולשים אני אחד העיתונאים שהוזמנו למסע"ת שארגן רונן צור בקיסריה. כבר בהתחלה הבהרנו לו שאנחנו תא העיתונאים של חיפה מתנגדים למסע"ת בקיסריה לא מטעמי נוחות אלא מטעמים עקרוניים: בית החולים בחיפה. החקירה בחיפה. המטופלים ומשפחותיהם מחיפה. מי שנטל חלק במסע"ת מטעם בית החולים היו ד"ר טולדנו מנהל ביה"ח הזמני שהוא מחיפה והאחות הראשית החדשה ברכה סנדר: ניחשתם נכון - מחיפה. כך שהיחידים שהגיעו מתל אביב היו רונן צור וצוות היחצנים שלו רותם טוני ועוד איזה בחור שמנמן. כשרותם התקשרה אלינו לאשר הגעה הסברנו לה שעריכת המסע"ת בקיסריה עלולה לתקוע אותנו במידה וחלילה קורה משהו דחוף בחיפה בקריות או בגליל ולכל אלו שטוענים שאנחנו בכיינים לידיעתכם נסיעה מהקריות לקיסריה אפילו דרך מנהרות הכרמל אורכת כשעה ורבע ואם חלילה יש פיגוע או אר"ן אנחנו כעיתונאים אכלנו אותה ובגדול. אבל את צור וחבורתו זה ממש לא עניין הרי מי אנחנו הילידים מחיפה שנלמד אותם התל אביבים איך לערוך מסע"ת. היהירות שלהם הייתה מכוערת וחצופה ומה שהם קיבלו במסע"ת זו חברת עיתונאים עם בטן מלאה שמה לעשות לא גילו טיפת סימפתיה למה שנאמר במסע"ת (בית החולים הטוב במדינה, הכל נקי ומצוחצח, החוסים מקבלים טיפול ברמה גבוה) ואם בית החולים "אלישע" כזה מצוין מדוע לא לערוך את המסע"ת בבית החולים שנראה במו עיננו את הניקיון והצוות המושלם (שחצי ממנו כולל מנהלים עצורים). בקיצור ולעניין צור וחבורתו קיבלו עשרות אלפי שקלים מאלישע כדי לארגן מסע"ת של עיתונאים עם בטן מלאה על צור ובית החולים. אם ככה צור מנהל משברים לא הייתי רוצה להיות לקוח שלו. לד"ר טולדנו אמרנו שבית החולים לא היה צריך לשפוך כל כך הרבה כסף ולשכור את צור כדי לעצבן את התקשורת עוד יותר נוכח סרטוני ההתעללות החמורים שנחשפו. טוב הייתה עושה הנהלת אלישע אילו הייתה מארגנת מסע"ת בבית החולים בחיפה, מזמנת את כלי התקשורת (כולם היו מגיעים) ומסבירה את עמדתה. בשביל זה לא צריך לרפד את צור וחבורת היהירים שלו. בנוסף לא ידעתי אם לצחוק או לבכות כשצור אמר שהמסע"ת עברה חלק ורק קובי מנדל עשה רעש. שקר וכזב. דורון שפר מרשת ב' השתולל עליהם, אלירן טל יו"ר התא מערוץ 1 הרים צעקות, דניאל סיריוטי מישראל היום בכלל לא הסכים לדבר עם צור וחבורתו והבהיר זאת עם תחילת המסע"ת - הוא גם היה זה שתהה בפני ד"ר טולדנו איך זה שאחרי שעבר שבוע מאז נחשפה ההתעללות לכאורה איש מהנהלת ביה"ח לא טרח אפילו להתנצל בפני המשפחות (ייעוץ להתנצלות כנראה לא כלול במחיר של צור כי גם כאן הוא טעה בגדול כשלא ייעץ להתנצל גם לאחר שבוע)וסחט מחיאות כפיים מצד המשפחות שהגיעו למסע"ת ובסופו של עיניין גם בקשת התנצלות כנה של ד"ר טולדנו מהמשפחות. איתן קליגמן מידיעות אחרונות בכלל לא הכניס אייטם, יוני הללי ממעריב החרים את האירוע כך גם אלי אשכנזי מהארץ, וכך גם כל התקשורת המקומית בחיפה
    סגור
  • אני אסביר לך למה אתה טועה
    איריס 10/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל הוא קיווה שפשוט לא תבואו וההסבר יזכה לסיקור מינימלי או שלא יבואו עיתונאים ששואלים שאלות קשות. זה ברור לא רק מהמרחק אלא כי הודיעו על זה רק בלילה לפני וקבעו אותה ליום חמישי - יום של פקקים ולחץ לסגור עיתונים מוקדם יותר. מעבר לכך יש באמת רצון מסויים לשדר אווירה נעימה ויקרה של בית מלון טוב ולא של בית חולים מיושן אבל זו ממש סיבה משנית. ועצם הסיבה שאתם, ככתבים משופשפים לא מבינים שזה היה מכוון, כבר מעיד על זה שהוא עושה עבודה טובה (גם אם לא מוסרית).
    סגור
  • 11.
    כתבי חיפה נוסעים יותר מכל היתר
    מוני 10/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מסקרים שטח עצום - חיפה, קריות, כרמיאל, נצרת, אפילו עפולה והם נוסעים מספיק קילומטרז' בטח יותר מהכתבים "החרוצים" שבתל אביב שלא יוצאים מ - ד' אמותיהם אז פשוט תסתמו
    סגור
  • 10.
    לא הבנתי. מה הבעיה לנסוע מחיפה לקיסריה?? (ל"ת)
    איילה גולומב 10/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    קובי מנדל מגלצ - נכס לקול ישראל :) (ל"ת)
    שוקה 10/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    זה ממש מעניין... לידיעת הגולש ירון דקל.
    שמילוביץ 10/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קובי מנדל איש שלך? שים לב לנ"ל - "יועצי תקשורת צפוניים" וגם "דובר חברה ממשלתית" ממש שונאים אותו. לפיכך - המנדל הזה ראוי לקידום, או צל"ש, או פרס מפקד גל"צ - תן לו צ'פחה לפחות. שווה לך כל גרוש.
    סגור
  • 7.
    לסלק את קובי מנדל !!!
    יועצי תקשורת צפוניים 10/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש דוחה. ממורמר. עושה טובה שעובד. המשרדים התל אביביים לא מכירים אותו- עבורנו זה סבל יומיומי. גועל נפש.
    סגור
  • 6.
    הרוצה לשקר - ירחיק עדותו...
    ס.ש.ירדן 10/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינני מכיר את מר קובי מנדל, אבל לפי הדיווח - הוא כנראה היחיד שם שמצויד בביצים, בשיניים ובציפורניים. הבזיונות-לכאורה של עובדים מסויימים בביה"ח אלישע אירעו בבית החולים, לא?? אם התרחשו שם מעשי-פשע (לכאורה, לכאורה, נודניקים) מדוע לא לקיים דווקא שם מסיבת עיתונאים רלבנטית כל כך?? ולמלינים על העיתונאים - מישהו יודע מה שכרם של הכתבים המעורבים, ואם מישהו מממן להם הוצאות רכב? הערה:- הכותב דברים אלה הוא מותיקי העתונות ומראשי המערכות, עתיר פרסים ופרסום, מכיר גם את ביה"ח הנ"ל וגם את תנאי עבודתם של הכתבים. רק מה - צנוע. יש לשער שמעכשיו יחפשו בבתי החולים את המצלמות הנסתרות בחדרי החולים והמאושפזים, ליתר בטחון... טוב, זה רק יעזור. מהנסיון האישי והמשפחתי, עצה למשפחות המאושפזים בכל מערכת הבריאות:- אל תאמינו לאיש, אל תזניחו את קרוביכם המאושפזים, תשמרו עליהם בתורנות ככל שיידרש. זכרו - גם אתם תזדקקו בעתיד לשמירה מפני ההזנחה במערכת האישפוז. ותחשבו על זה. עכשיו.
    סגור
  • 5.
    בושה שעתונאים לא מוכנים לצאת מחיפה
    עתונאי גימלאי 10/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעבר רדפנו אחרי סיפורים עד קצה העולם. היום עיתונאי עושה טובה שיוצא מחוץ לעיר לאייטם הכי חם בתחום. לא פלא שהמקצוע מאבד אהדה ואמינות בציבור. מבייש ומביש.
    סגור
  • 4.
    גם לנו היו בעיות עם הקובי מנדל הזה
    דובר חברה ממשלתית 10/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא עושים את הארועים אצלו מתחת לבית הוא משתולל. מעניין מתי ירון דקל יתעורר. האיש הזה הוא בושה לגלי צה"ל.
    סגור
  • 3.
    חלטורה של מסיבת עתונאים
    אבי 10/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רונן צור עמוס בלקוחות, היו לו נוח להגיע מקסימום לקיסריה...כל הדאר הטריחו עצמם מחיפה. ראיתי את הכתבות בערוצים וזה היה נראה כמו קרקס. זה יועץ אסטרטגי"??.
    סגור
  • 2.
    למה לעבוד קשה ?!?!
    עיתונאים מפונקים 10/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתונאים אמורים לשרת את הציבור.. הם מעצבים דעת קהל. לא יעלה על הדעת שעל זה מלינים עיתונאים. בתקופתי , היינו נוסעים לכל מקום בשביל לשמוע ולהשמיע אנשים. תתביישו לכם!!! מתבכיינים על עצלנותכם!! הדרדרות המקצוע.. מה הפלא שאמצעי תקשורת נסגרים... 10 קילומר הם לא מוכנים לסוע בשביל להביא בפני הציבור את המטרה שלשמה הם עובדים בתקשורת...
    סגור
  • 1.
    על זה נאמר "אוי אוי אוי"
    מרכזניק 10/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אילצו אותם לנסוע מחוץ לגבולות עירם... אופייני לעיתונאי הכורסא של היום.
    סגור