תקשורת ומדיה

עוד אקטואליה בטלוויזיה: הרשות השנייה אישרה ל'חדשות 2' לשדר מהדורה לילית

ערוץ 2 יחליף את מבזק חצות במהדורה בת 30 דקות, שתכלול גם חדשות חוץ. בתוך כך אושרו לוחות השידורים של 'רשת', ערוץ 10 והטלוויזיה החינוכית
DELETE (צילום צילום מסך: ערוץ 2)
ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, אישרה היום (יום ה\') לחברת החדשות של ערוץ 2 להעלות מהדורת חדשות יומית לילית בת חצי שעה. על פי בקשת \'חדשות 2\', המהדורה תשודר בחצות, ותחליף את המבזק בן ה-5 דקות משודר מזה שנים רבות בחצות.
הוועדה נימקה את החלטתה בכך שצופים רבים לא מספיקים לצפות במהדורת החדשות המרכזית בשעה 20:00, ומבזק בן 5 דקות בחצות אינו נותן מענה לכך. על פי הנראה, המהדורה החדשה תכלול פרק נרחב של חדשות חוץ שמרביתן לא שודרו קודם לכן במבזק חצות.
בתוך כך, הוועדה אישרה את לוחות השידורים של רשת, ערוץ 10 והטלוויזיה החינוכית למחצית הראשונה של שנת 2014. בפני הוועדה הופיעו נציגי הנהלות הזכייניות שהציגו את לוחות השידורים ואת תוכנית העבודה לשנה הבאה.
ואולם, רשת נדרשה להעביר פירוט כיצד בכוונתה לעמוד במכסת התכניות המועדפות העוסקות בפריפריה הגיאוגרפית בישראל, וכן להעביר פירוט על התכנון להוצאה על סרטי קולנוע ישראליים בשנת 2014, דרישה שעלתה גם כלפי ערוץ 10.
יו\"ר הוועדה יעקב שחם, מסר כי \"לראשונה ראינו היום שינוי מגמה מבורך שעולה מלוחות השידורים לשנת 2014 של 2 הזכייניות - בערוץ 10 ניצול של 50% בלבד מהיקף שעות הריאליטי המותר וב\'רשת\' ניצול של כ-70% בלבד משעות הריאליטי המותרות. 2 הזכייניות הציגו לוח עשיר ומגוון במסגרתו בחרו מראש שלא לנצל את מקסימום מכסת שעות הריאליטי המותרת להן, אלא לשדר יותר תוכניות מז\'אנרים נוספים. כמו כן הזכייניות חיזקו משמעותית את מימד תוכניות התחקיר שמקבלות ביטוי בולט בלוחות השידורים של הזכייניות\".
מנכ\"ל הרשות, שי באב״ד, הוסיף כי \"יש לציין לחיוב את שתי הזכייניות שהוכיחו היום שהן קשובות לביקורת הציבורית ולרוח המדיניות החדשה שגובשה לאחרונה ברשות השנייה ונידונה במסגרת הדיאלוג השוטף שהרשות מקיימת מול הזכיינים. מסמך המדיניות החדשה יובא בשבוע הבא לאישור מועצת הרשות ולאחר מכן יועבר לשימוע ציבורי בטרם יכנס לתוקף\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה