תקשורת

'בלי 3 ראשי עיר שנאשמים בפלילים, התקשורת לא הייתה מכסה את הבחירות'

יועץ התקשורת אביב בושינסקי מהאקדמית אונו, מסביר את אחוזי ההצבעה הנמוכים, ואיך אפשר להעלות אותם. וגם למה התקשורת "שונאת ש"סניקים"
אלכסנדר כץ |  3
בחירות מקומיות בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
מה יכול לעודד את הישראלים להצביע? אם זה תלוי באביב בושינסקי, יועץ תקשורת לשעבר ומרצה בקריה האקדמית אונו, האחריות מוטלת על התקשורת. בשיחה עם אייס אומר בושינסקי, כי \"מה התקשורת לא מציפה, לא קיים\".

ולמה הוא מתכוון? \"אם התקשורת מחליטה לכסות את קופיקס , אז זה מחייב את כל הרשתות להתייחס לאותה רשת. אם התקשורת לא הייתה מכסה את קופיקס, אז לא בטוח כמה היו יודעים מקיומה של הרשת\", אומר בושינסקי לאחר שנודע כי ממוצע ההצבעה הארצי עמד על כ-50%. \"בנוגע לבחירות המקומיות, היא החליטה שזה לא מעניין אותה, כי זה יותר מדי מקומי, ואולי מה שקורה ברמת גן לא יעניין את השאר. תאמין לי, אם לא היו 3 ראשי ערים שנאשמים בפלילים, אז התקשורת לא הייתה מכסה הבחירות, וכנראה שאף אחד לא היה יודע בכלל שיש בחירות. בזכותם ידענו שיש בחירות כי כל יום ראינו את שלומי לחיאני בטלוויזיה\".

פתאום יום לפני הבחירות שומעים על ירי במועמד בלוד, מישהו יודע מה קורה שם בכלל? בבחירות שומעים שבית שמש חצויה ואולי אפילו תפוצל ל-2 ערים - חרדית וחילונית. ידענו מזה? אנחנו לא מתעניינים, וזה בדיוק הנקודה שהתקשורת צריכה להיכנס אליה\", טוען בושינסקי. \"הנה, הקמפיין של רונן המתלונן היה טוב, אבל מעט מדי ומאוחר מדי. בוא נעשה פינה במשך חודשים על חודשים מעין הפקעת שידור על ידי הרגולטור לטובת מה שקורה ברשויות המקומיות והעיריות\".



\"התקשורת נתפסה לנישות - הפלילי והקומבינה, כי זה דבר שהיא אוהבת לעסוק בו. אבל אני באמת מאמין שיש לה גם שליחות מסוימת, שליחות חברתית, אז כמו שיש פינת תרבות בטלוויזיה, אז שתהיה פינת בחירות מקומיות גם אם אין לזה רייטינג, אז הרגולטור צריך לחייב אותה. אם רוצים שאנשים יהיו מעורבים בחיים פה, אז צריך לרתום את התקשורת לצורך זה\".

לבושינסקי גם בטן מלאה על התנהלות התקשורת בסיקורו של משה ליאון, שהפסיד שלשום לניר ברקת בבחירות בירושלים. \"גילוי נאות - אנחנו ידידים ועבדו יחד אצל נתניהו בקדנציה הראשונה שלו בראשות הממשלה, אבל בחרו להציג אותו באור שלילי, וזה בגלל שיש אנשים שהתקשורת לא אוהבת, למשל את דרעי וליברמן. הציגו כאילו ליאון הוא קומבינה, כאילו הוא בובה של דרעי וליברמן, אבל מסתבר שהקומבינה הגדולה הייתה של ברקת עם המתמודד החרדי חיים אפשטיין שקיבל כמה אחוזים (ערוץ 10 פרסם כי ברקת סיכם עם אפשטיין כי הוא לא יסיר את מועמדותו, ימשוך קולות מליאון, וימונה לסגן ראש העירייה, א\"כ)\".

לדבריו, \"התקשורת לא אוהבת ש\"סניקים, היה קמפיין מתוזמן של התקשורת, בעיקר של מעריב. התקשורת תפסה צד ברור, בגלל שהיא חילונית ושונאת את דרעי\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אביב בושינסקי-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שקרנים 10/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צודק בחלק הראשון
    שלי 10/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחלק השני אני באמת חושבת שליאון זה קומבינה שלא הייתה צריכה להיעשות
    סגור
  • 1.
    התקשורת מחליפה הכל
    דכאון 10/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט אני אלך לשירותים כי יש פרסומת לנייר טואלט בשירותים. אנשים - קחו אחריו תעל עתידכם!! נמאס מהשטיפת מוח
    סגור