תקשורת ומדיה

יריב לוין VS 'ידיעות תקשורת', טייק 2: דורש 75 א' ש' על פגיעה בזכויות יוצרים

לוין, שעבד עם רוכברגר בבחירות, תבע את הרשת בעקבות פיטוריו. כעת הוא טוען כי מקומון פרסם בלי אישור תמונה אותה צילם ושגרמה לו לעוגמת נפש
יריב לוין (צילום התקבל מיריב לוין)
העיתונאי לשעבר יריב לוין, הגיש השבוע תביעה בסדר דין מהיר נגד ידיעות תקשורת, בטענה כי המקומון ידיעות השרון הפר את זכויות יוצרים על תמונה שהוא עצמו צילם. בין הצדדים ניטש בחודשים האחרונים מאבק בעקבות פיטוריו של לוין בסוף 2012 מרשת המקומונים של ידיעות אחרונות.
לוין עבד ב\'ידיעות השרון\' משנת 1993 ועד סוף 2012. בעקבות פיטוריו הגיש לוין תביעה לבית הדין לעבודה נגד הרשת בסכום של 373 אלף שקלים, בטענה כי הרשת \"פעלה הנתבעת כלפיו (כלפי לוין, א\"כ) במעשי מרמה, עושק, סחיטה, ניצול, גזל, חזירות, נבזיות. בהגנתה\", הוסיף לוין, \"הנתבעת השתמשה בשיא חוצפתה במסמך מזויף והתיק טרם הוכרע\".
לאחר פיטוריו, ולדבריו לאחר ש\"גזר על עצמו תקופת צינון\", התמנה לוין ליועץ התקשורת והדובר של מטה הבחירות של ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר. ב-1 בנובמבר פורסמה ב\'ידיעות השרון\' תמונה אותה צילם, בירן רוכברגר, בנו של ראש העירייה, שזכתה לכיתוב \"בירן רוכברגר. ניהול מחפיר\", תוך מתן קרדיט לתובע, בטור \"מכפיש\" נגד בירן רוכברגר.
\"התמונה פורסמה ללא רשות וללא הסכמה\", טוען לוין בכתב התביעה, ומוסיף כי מדי פעם הוא נהג לצלם בעצמו תמונות ששובצו בכתבותיו. \"הצילום נעשה תוך הסכמה מפורשת של הנתבעת שהתמונות הינן קינינו הפרטי\", כתב בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בהרצליה. \"סוכם עם הנתבעת, שלא תעשה בתמונות כל שימוש ללא הסכמתו, תוך הדגשה, כי זכויות היוצרים בתמונות היו ונשארו מאז ומעולם של התובע ושייכות לתובע\".
לדבריו, גם אם העיתון היה מבקש את אישורו לפרסום התמונה, הוא היה נתקל בסירוב, וזאת בשל קשריו עם ראש העירייה. \"לתובע נגרמה עוגמת נפש מאחר והוא נחשב אצל משפחת רוכברגר המורחבת, כמי שאפשר לנתבעת להשתמש בתמונה אותה צילם לצורך פרסום טור מכפיש.יודגש, כי במערכת הבחירות עבד התובע בצמוד ובשיתוף פעולה עם כל משפחתו רוכברגר, ובעיקר עם בירן, שסייעו לבחירתו לקדנציה נוספת\".
כאמור, לוין דורש פיצוי של 75 אלף שקלים סכום התביעה הוא בגין פיצוי סטטורי כמפורט מעלה ועוגמת נפש מול משפחת רוכברגר.
מרשת \'ידיעות תקשורת\' נמסר: \"התביעה טרם התקבלה. כשתתקבל, נבחן אותה\".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חלאת אדם (ל"ת)
    מכירה אישית 07/2015/13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 2.
    ידיעות ממשיכים לרמוס עיתונאים וזכויות יוצרים
    זיו 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל הכבוד לעיתונאי האמיץ על המאבק הצודק
    סגור
  • ישנם צלמים נוספים שמגישים תביעות נגד ידיעות
    ברנע 11/2013/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני שמעתי על עשרות הפרות ושהם מציעים לצלמים סכומים מגוחכים
    סגור
  • 1.
    שטויות. אם הוא היה שכיר של ידיעות, כל מה שהוא
    דני 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ייצר עבורם שייך לעיתון.
    סגור