תקשורת ומדיה

תמונת מצב: "בת 55 עם ניסיון בעיתונות - מתוך 30 מקומות להם שלחתי קורות חיים, לא קיבלתי אפילו מייל תשובה אחד"

כשהמגזין 'ויוה פלוס' נסגר, העורכת שרי שיין - בוגרת חדשות ולאשה, מצאה עצמה מובטלת. בטור לאייס כתבה על החרדות. היום זה היא, מחר - אנחנו
שרי שיין |  31
שלום, קוראים לי שרי שיין, אני בת 55 ואני לא מצליחה למצוא עבודה. עכשיו כולם ביחד: אוהבים אותך שרי. אז זהו, שלא.
קצת רקע: ויוה פלוס - המגזין שערכתי במשך 13 שנה - ניפטר. ביום הלוויה ולאורך ימי השבעה, התנודדתי בין כמה תחושות בו זמנית - עצב, חרדה, חרדה יותר גדולה ופאניקה. מצד שני הייתה בי תחושה של אדרנלין מטורף של התחלה חדשה. התיישבתי מול המחשב, נרשמתי לכמה אתרי עבודה, ושלחתי רזומה: עורכת תרבות בעיתון חדשות, כתבת תרבות בעיתוני חדשות, לאשה ואת, עורכת תרבות, עורכת מגזין, תסריטאית, מתרגמת, סופרת.
חיכיתי. חיכיתי. חיכיתי. מתוך 30 מקומות אליהם שלחתי את קורות חיים, לא קיבלתי אפילו לא מייל אחד. לא מייל כן, לא מייל לא, לא מייל ניראה. כלום. אני לא יכולה לומר שלא ידעתי שזה יהיה קשה, זה עולם של צעירים ובלה בלה בלה, אבל בכל זאת אמרתי לעצמי, בתמיכת חברים טובים, אף אחד לא יוותר על מישהי עם ניסיון כמו שלך, אף אחד לא יוותר על מישהי מוכשרת כמוך.
אז מסתבר שהגיל בא לפני הכישרון. לא קיבלתי אפילו זימון לראיון. נזכרתי בזמר המזרחי ששלח סינגל לתחנות הרדיו ואף אחד לא השמיע אותו עד ששינה את שמו לשם אשכנזי. שקלתי לשלוח קורות חיים ללא גיל, רק כדי לבדוק אם הטלפון יצלצל, אבל המחשבה קוממה אותי מראש. לא מתחבאת מאחורי גילי. קוראים לי שרי שיין, אני בת 55 ואני גאה בזה. טוב לא גאה, אבל עומדת מאחורי כל שנה של ותק בגאון.
היו לי חברות עם תשוקה למשחק, שהלכו לאודישן אחרי אודישן, והן לא היו מספיק בלונדיניות, או מספיק כהות, או מספיק רזות, או מספיק צעירות, ואני שואלת את עצמי - למה לתפקידי עריכה וכתיבה צריכים לעבור את אותם אודישנים, למה בעצם התפקידים האלה שייכים לצעירים. השורות שלהם רהוטות יותר? מגניבות יותר? בלונדיניות יותר? תבקשו ממני לפחות דוגמת כתיבה, אולי אני כן בלונדינית מספיק. עשיתי גוונים, זה עוזר?
לא ברור לי למה הגיל - השורה השנייה בדף קורות החיים - גורם למנהלים באשר הם להניח אותו בצד או גרוע יותר בזבל. תקראו לי לראיון ותבררו מי עומד מאחורי השורה הדלוחה וחסרת המשמעות הזאת. אולי תגלו אישה מלאת הומור ואנרגיה? אולי מאחורי השורה 29.9.58 נמצאת אישה מוכשרת כמו שד.
מקום אחד קיבל אותי בחיבוק - אתר סלונה, אתר נשים רציני ובועט שהגיל לא שיחק שם תפקיד, אבל עבודת פרילנס באתר אחד, לא משלמת את המזון ללברדורית שלי, אז כמובן שהמשכתי לחפש, וכל יום מחדש האדרנלין של ההתחלות החדשות, פינה מקום לעצב גדול, חרדה. למזלי, עדיין לא למרמור, אבל זה מתקרב והולך.
תעשייה שלמה של דעות קדומות, סטיגמות, ואפליה חברתית רודפת אותנו כבר שנים. אפליה על בסיס עדתי, אפליה על בסיס יופי, אפליה על בסיס משקל, אפליה לנכים, אפליה ואפליה, ועכשיו גיליתי על בשרי את האפליה על בסיס גיל. זה אולי יהיה תמים לדרוש הזדמנות שווה, אבל אתם יודעים מה, הנה דרשתי.
תגובות לכתבה(31):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    מיקור חוץ זה שם המשחק
    עצמאי 11/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שהמפלצת הזאת שנקראת 'מיקור חוץ' גדלה וגדלה, ובעלי עסק מבינים שזה שם המשחק- שלא יתפלאו אנשים בגיל 35+ (כן, המספר יורד עם השנים), שהם מוצאים עצמם מחוץ למגרש המשחקים. בעלי עסקים מחפשים כוח עבודה צעיר וזול שקל לנצל, ולא אנשים כמו שרי, שהם כבר עברו את זמנם.. המלצתי היא ללכת לכיוון עצמאי! בהצלחה!
    סגור
  • 28.
    כולם אמרו לי עם כישורים כמו שלך תמצאי
    מוכשרת 11/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבודה בקלות. בהתחלה עוד הייתי אופטימית וכלל שהזמן עבר הבנתי שריבוי כישורים וניסיון עשיר לא תמיד לטובתי. מסכימה עם מי שכתב שקשרים זו הדרך הטובה למצוא עבודה. נכון, הנמכתי ציפיות וממשיכה לחפש. יודעת שזה מצב זמני שיכול להמשך תקופה ארוכה. שרי, מאחלת לך לקום כל בוקר עם שמחה ולעשות את מה שאת אוהבת.
    סגור
  • 27.
    די תתעוררי, מי שולח קו"ח? רק חבר מביא חבר !!!
    $$$$ 11/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אין לך חברים בתעשיה אף אחד לא יקח אותך.וזה ממש לא קשור לכשרון.
    סגור
  • אם אין קשרים? קונים עגלת סופר מרקט...
    יוס 11/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עתונים ובגדים חמים. או שמוכרים את הדירה וזזים למקום חדש מחוץ לישראל.
    סגור
  • 26.
    זה לא על בסיס גיל - אני בן 30 ועם קורות חיים
    - 11/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... ועם קורות חיים מעולים. אין עבודה בתחום, מלבד לחברים של. וגם זה בקושי.
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    מצב מוכר וידוע
    סיגל 11/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרי שלום! צחקתי וגם קצת דמעתי. בשבילך, בשבילי ובשביל עוד כמה מוכשרים שנשקו או עברו את ה-50. לדאבוני חוויתי את אותה "חוויה" מפקופקת. בסוף התייאשתי. כעת אני אמנם עובדת בעריכה אבל עריכה אקדמית, שונה בתכלית ממה שעשיתי בעבר, שהיה פי אלף יותר יצירתי ומהנה. אבל צריך להתפרנס וזו הפשרה שעשיתי. אחרי הכל חד הורית (אמיתית) בת 49, לא יכולה להיות בררנית.. בהצלחה! אולי את תנצחי את השיטה...
    סגור
  • 24.
    מאוד עצוב
    יותם 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוד עצוב שרי אבל דבר אחד מנחם: את נראית אדם מאוד מוכשר ואני בטוח שתמצאי משהו.
    סגור
  • 23.
    להשתמש בקשרי העבר
    ענת 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושבת שדווקא למי שיש נסיון יש יותר סיכוי ולא משנה מה גילו. לאורך הקריירה אנחנו יוצרים קשרים עם המון אנשים בתחום שלנו, אנחנו עוזרים להמון אנשים בתחום שלנו, ולכן אני מאמינה גדולה שצריך להפעיל את רשת הקשרים שלנו. כשאת בת 40 ומעלה עם נסיון של לפחות 20 שנה במקצוע שלך את לא צריכה לשלוח קורות חיים כמו בת 20 בלי נסיון, תפעילי את הקשרים שלך תתקשרי ותיפגשי עם אנשים שאת מכירה ותבקשי ייעוץ, סיוע והפניה. ובהצלחה גדולה : )
    סגור
  • 22.
    הכל בידי זבי החוטם שבקושי יודעים לאיית (ל"ת)
    עיתונאי לשעבר 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    הגיל הוא רק אינדיקטור
    עדה 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שרי, אני אמנם צעירה אבל יש לי הורים מבוגרים ממך שנפלטו שניהם ממקומות עבודה טובים בהם עבדו תקופה ארוכה, כך שאני יכולה להזדהות. מצבם של כל אחד מהם שונה מהשני אבל גם מי שהשתקם - חווה מספר שנים קשות. אז דבר ראשון - קבלי אמפתיה ממני, גם אם זה לא משלם את הדוגלי... שנית, אני חושבת שהבעיה הרי היא לא רק הגיל אלא בעיקר עודף הנסיון שאת מביאה והעובדה שאת אובר קוואליפיד מן הסתם להרבה מאוד מהעבודות שאת מחפשת. התחום הפך נצלני יותר ויותר, ואת הצעירים מעסיקים לא כי הם "מגניבים" יותר - אלא בעיקר כי יודעים שהם יהיו מוכנים להתפשר בשביל העתיד שכביכול מובטח להם (לנו, אני מודה). גם אם תורידי את שורת הגיל מהקו"ח, הכישורים והנסיון יבלטו וירתיעו. בקיצור, אני מקווה שלא תתיאשי ובסופו של דבר תמצאי מעסיק עתידי שיש לו אומץ וחזון להעסיק גם אנשים מנוסים ולא רק עבדים בשכר נמוך. ובמקביל כדאי לבחון את האפשרות לצאת לדרך עצמאית. אני בטוחה שיש קהל רב שהמגזין חסר לו עכשיו.
    סגור
  • 20.
    אולי בכל זאת...
    יאיר 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שרי, אין לי ספק שמכל דבר שנראה בהתחלה קשה, יוצא משהו טוב יותר בהמשך. את נשמעת לי בן אדם מעניין ובעל ניסיון, ויכול להיות שהפירמה שלי תוכל להנות משירותיך וזה יהיה הדדי. רוצה לבדוק את זה? שלחי לי מייל yair@kay.co.il ונדבר בשמחה
    סגור
  • 19.
    זה ממש לא הגיל או הניסיון
    אחת 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הפרוטקציה. אני בת 30 עם המון ניסיון בעריכה וכתיבה בעיתונים שונים וגם לא קיבלתי תגובה מאף מקום ששלחתי אליו קו"ח. רק אם יש לך קשרים את יכולה להיכנס פנימה.
    סגור
  • 18.
    בת 55
    עליזה 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי אנחנו לא מיעוט והגיע הזמן להרים את הראש לארגן הפגנות כנסים וכו',עד שקולינו ישמע !!! די לאפלייה,יש לנו עוד יובל חיים לחיות,מצד אחד מאריכים חיים מצד שני נותנים לנו לגווע ממוסר פרנסה.זו אפלייה לכל דבר!
    סגור
  • 17.
    כמה שאני מבין אותך - כלי התקשורת בו עבדתי פשט
    יצחק 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הרגל, כשהייתי בגילך - 55 ונחשבתי ל"תותח" מקצועי. אחרי עשר שנות שליחת קורות חיים, הפסקתי.
    סגור
  • 16.
    בארה"ב בכלל לא כותבים גיל ברזומה זה נגד החוק (ל"ת)
    Samuel 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    אופציות אחרות
    אמוץ שורק 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שרי שלום. לפני שנים, בגיל 40, פוטרתי ממוסף סוף השבוע של גלובס. הייתי בשוק. היה לי ברור שחוץ מלהיות עיתונאי לא אוכל להיות דבר אחר. מאז עברו 16 שנים. המציאות הוכיחה שטעיתי. זה לא היה קל, זה לא היה פשוט, אבל זה התגלה כמסע מרתק. מה אני אומר? שבפני אנשים כותבים פתוחות אפשרויות מקצועיות אחרות, לאו דווקא בעיתונים.
    סגור
  • 14.
    עבודה
    נטלי שוחט 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שרי, באמת לעבודת כתיבה ועריכה אין גיל. עשי הכרה עם האתר XPLACE שם תקבלי עבודות למכביר (אם לא תהיי בררנית מדי). מבטיחה.
    סגור
  • 13.
    תעברו לכתוב תכנים לחברות, לאתרי אינטרנט..
    לחברות גלובליות.. 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיתונות מתה ושוק התקשורות כבר עמוק בקבר. וזה עוד לפני שהבלגן האמיתי מתחיל
    סגור
  • 12.
    שרי, אל תשברי (ל"ת)
    אסנת, עורכת בסלונה 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    הדרה מחמת גיל
    מרגלית 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדרת הגיל בארץ בולטת בכלל וכלפי נשים בפרט. האבסורד הוא שהמעסיקים לא מעריכים את התרומה שנשים ו/או גברים עם נסיון כמו של שרי יכולים לתרום.
    סגור
  • 10.
    אז זה לא רק גיל....
    תל אביבית 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נכון, כולם בתעשיה מחפשים צעירים תוססים ורעבים, כאלו שכל חייהם מתמקדים בבניית הקריירה שלהם, ולכן הם מוכנים למות על מזבח העבודה. הם מוכנים לעבוד מצאת החמה ועד צאת הנשמה, להיות זמינים למערכת 24/7, ולעשות כל דבר בלי ויכוח. עכשיו תוסיפי לגיל גם שלושה ילדים ונראה אותך מוצאת עבודה... כשלפעמים ילד חולה, כשאת לא מוכנה לעבוד עד אמצע הלילה כל יום, כשיש לך חיים. מעסיקים בתעשיה לא אוהבים עובדים שיש להם חיים. גם אנחנו היינו כאלו פעם, צעירים ורעבים וחסרי נסיון. היום אנחנו סתם מובטלים
    סגור
  • 9.
    שרי את מלכה!!
    קובי טיריפינטו 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתה לי הזכות הענקית לעבוד לצידך בויוה! את יחידה ומיוחדת!!! ואני יודע וגם מאמין שבקרוב מאד תמצאי מקום חדש שיעריך את כישוריך הרבים!!!
    סגור
  • 8.
    זה לא הגיל זה התרגיל
    גינגי פרידמן 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרי מכובדתי, צר לי לומר לך שאת מוצאת מפלט במחוזות הנוחות. אני מזמין אותך להתקשר איתי ואשמח להנחות אותך. ללא חיוב, כמובן. איך ומה לעשות כדי להשיג עבודה. דברי איתי 0522446252
    סגור
  • 7.
    זה לא רק הגיל, זה בעיקר הקשרים
    פוליצר 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחום ברנע, למשל, ימצא עבודה בכל גיל כנראה, וגם האבי בניהו הזה. הצירוף של גיל, חוסר קשרים והעובדה שאת אישה הם הבעיה. אנחנו חיים במדינה מגעילה ודוחה, מי שיכול צריך לברוח מכאן בכל גיל.
    סגור
  • גם לגברים המצב לא אידיאלי (ל"ת)
    פשוט אין די משרות .. 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    גם לצעירים בעלי כישרון הדלתות לא נפתחות (ל"ת)
    רון 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אמרתי ואומר שוב, ישראל נגמרה! אין חיים כאן!!! (ל"ת)
    דנה 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    היום אלה בני הארבעים פלוס. עוד כמה שנים
    ממפוטרי קשת 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב רק יחריף ובני השלושים ומשהו, אלה שהיום בני 25, יימצאו את עצמם נפלטים מהשוק הצעיר והתוסס שניקרא - תקשורת.
    סגור
  • 3.
    המצב עוד יותר קשה ממה שניתן לתאר
    שלי 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה בן 40, המצב של בתעשייה קשה עד אנוש עד מת
    סגור
  • 2.
    כמה אייס משלמים לטור? (ל"ת)
    ר. 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סיפור עצוב וזה יהיה הסיפור של כולנו מתישהו (ל"ת)
    גלעד 11/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור