תקשורת ומדיה

בר-מוחא, מאחוריך: עיתונאים בצפון יוזמים כנס שיעסוק במשבר בתקשורת

מספר ימים לפני כנס בר-מוחא, כמה עיתונאים בתקשורת הארצית והמקומיות, יוזמים כנס אלטרנטיבי, שצפוי לזכות לחסותו של ארגון העיתונאים החדש
הביקורת על כנס אילת, הולכת צעד נוסף. לאייס נודע כי מספר עיתונאים בצפון מכלי תקשורת ארציים ומקומיים, יוזמים כנס אלטרנטיבי לכנס של אגודת העיתונאים בתל אביב, שיתקיים כבר בשבועות הקרובים בחיפה. עוד נודע כי ארגון העיתונאים צפוי להירתם ליוזמה לאחר פניית אותם עיתונאים אליו.
הכנס שהעומד בראשו הוא יוסי בר-מוחא, מנכ\"ל האגודה התל אביבית, זוכה מזה שנים לביקורת על התכנים שלו וניתוקו מהמצב בשטח, ועל כך שאינו מצליח למשוך אליו משתתפים צעירים. גם השנה סוגיות אלו צפו שוב, כאשר העיתונאים הצפוניים לא \"שבעו נחת\" מהתכנייה של כנס אילת, בטענה כי בכנס זה, לא זוכה הפריפריה והתקשורת המקומית בכלל, לייצוג.
כתב ערוץ 1 בחיפה, אלירן טל, כתב למשל בדף הפייסבוק שלו כי \"גם השנה הוכיחה אגודת העיתונאים בתל אביב עד כמה היא מנותקת מהענף שאת עובדיו היא אמורה לייצג. בכנס אילת לתקשורת יככבו גם השנה \'טאלנטים\' ומקורבים. גם השנה ידונו שם בנושאים שפשוט מנותקים מהמציאות בשוק התקשורת. את מי לא תראו בכנס המיותר הזה? א. את כתבי הפריפריה, כי הם לא חלק מהמיליה התל אביבי, ב. תחקירנים, מפיקים, צלמים ועשרות עובדים מסורים וחרוצים שמרוויחים בערך רבע משכרם של המשתתפים בפאנלים השונים. ג. כתבים מקומיים, כי את אגודת העיתונאים גורל התקשורת המקומית הגוססת לא עניין אף פעם\".
ביממה האחרונה החלו העיתונאים להתכתב בינם לבין עצמם באמצעות קבוצות הווטס-אפ, כדי להתחיל להניע את המהלך ולגבש את הכנס שייערך בחיפה בתקופה הקרובה, ויימשך יום אחד בלבד. בהמשך פנו מספר עיתונאים לארגון העיתונאים כדי לעדכן אותם במהלך, ולבקש את סיועם. הארגון החדש צפוי לעזור להתאגדות החדשה בלוגיסטיקה ובתוכן.
\"בכנס\", אומרים גורמים, \"ידונו הנושאים הבוערים באמת בענף התקשורת, בין היתר בנוגע לעתיד התקשורת המקומית, סיקור מרכז-פריפריה, ומצבת של עיתונאים צעירים בתחום שנמצא במשבר קשה\".
אלירן טל אישר את הפרטים לאייס. מארגון העיתונאים נמסר כי \"אכן פנו אלינו מספר עיתונאים מאזור הצפון, שסיפרו כי הם רוצים לקיים בחיפה כנס יומי שיתמקד בעיתונות בפריפריה ובמצוקות של העיתונאים הצעירים. הארגון מתכוון לקדם כל יוזמה מבורכת של עיתונאים, ולכן הודענו לאותם חברים כי נשמח לפרוש את חסותנו על הכנס ולסייע בכל דבר אפשרי, כפי שגם עשינו בכנס דומה שקיימנו בבאר שבע לפני כחודש\".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    חחחה. יש משבר בתקשורת? חשבתי שהיא קרסה כבר (ל"ת)
    תקשורתי 11/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    בר מוחא אוכל חינם . מנותק . יודח !! (ל"ת)
    תפקחו את העינים 11/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    תגידו ויקי תעלה לחדר כשאשתו בקניות? (ל"ת)
    שאלת מליון הדולר 11/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    התארגנות חשובה ומבורכת (ל"ת)
    עיתונאי דרומי 11/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בר מוחא מעניק פרסים. חא חא חא (ל"ת)
    יעל 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    איך אפשר להשתתף בכנס בחיפה?
    אופיר 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עיתונאי במקומון בצפון ומעוניין להשתתף בכנס. אני לגמרי בעדו. איך אפשר להצטרף? נא לפרסם
    סגור
  • 3.
    בר מוחא האינטלקטואל הידוע בעל ההשכלה הנרחבת
    יואל 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת פשוט בושה לקבל מבר מוחא פרס. בושה
    סגור
  • 2.
    אלירן טל, חזק ואמץ! (ל"ת)
    v 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כנס בר מוחא לעיתונות וחירטוטים (ל"ת)
    שלי 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור