תקשורת ומדיה

אורי שנער פסימי לגבי רשות השידור: "כל הפתרונות פה הם אקמול לאדם מת"

גם 30 שנות ניסיון בטלוויזיה לא ישכנעו את שנער לבוא לנהל את הרשות בלי כלים שיינתנו לניהול. יעקב אחימאיר תקף קשות את מארגני כנס אילת
מוטי שקלאר ואורי שנער (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
הרבה אופטימיות לא נשמעה בפאנל על מצבו של השידור הציבורי שהנערך הבוקר (יום ג\') בכנס אילת לעיתונות. בשורה התחתונה כולם הסכימו כי הרשות במצבה הנוכחי, אינה יכול להמשיך להתקיים.
מנחה הפאנל, חיים יבין, פנה לאורי שנער, לשעבר מנכ\"ל ונשיא קשת, וכיום דירקטור ברשת, ושאל אותו האם היה מגיע – עם כל ניסיונו בתחום הטלוויזיה - לנהל את הרשות. \"זה לא שאני סרבן להגיע לרשות השידור\", ענה שנער. \"אני לא מאמין שלמנהל מוכשר ככל שיהיה, יש את הכלים כדי לממש את הכלים לעשות שידור ציבורי בשנת 2014\".
לדבריו, \"אני מדבר על בעיות שורש עמוקות. חוק רשות השידור מבוסס על מודל בריטי. המודל הזה יצר גם ברמה של תרבות ארגונית וגם את כל הקשרים בין הממשלה, השר הממונה, ההנהלה, מליאת רשות השידור, העובדים. אני לא מאמין שהבעיה של הרשות היא במינוי של מנהל, הרי מנהל צריך כלים. אין למנכ\"ל את הכלים, ולכן זה נידון לכישלון. כל הפתרונות פה הם אקמול לאדם מת\".
איתי לנדסברג, מנהל מחלקת התעודה בערוץ 1, שישב בקהל והוזמן על ידי יבין לומר את דבריו בגלל ש\"אני יודע שיש לו בטן מלאה\", ענה: \"הניהול ברשות השידור הוא חזות הכל. אם יהיה פעם אחת מינוי מקצועי, שיהיה איש מקצוע עם כישורים ויכולת ניהול, יהיה שידור ציבורי טוב\".
מנכ\"ל רשות השידור הקודם, מוטי שקלאר, טען כי ערוץ 1 למשל אינו צריך להתחרות בערוצים המסחריים, טענה אותה העלה עוד במהלך כהונתו. \"המבחן של ערוץ 1 הוא ארכיוני\", אמר שקלאר, \"צריך לעשות תכניות שגם עוד 100 שנה יהיה להם ערך. ערוץ 1 ישדר ל-4% וזה בסדר\".
מהקהל ביקשה טל השילוני, עורכת ומגישה בקול ישראל בתל אביב, ומי שהייתה ממקימי 88FM, להתלונן על תנאי השכר ברשות: \"אני 37 שנים בקול ישראל. אני לא מבינה למה ממשיכים 2 הגופים לעבוד תחת גוף אחד, הרי הרדיו מביא כסף. אנחנו אנשי הרדיו אוכלים אותה במשכורות עלובות של 6,000 שקלים ברוטו בחודש. לנו מקצצים בשעות הנוספות. ראבק, די כבר\".
ובשלב זה זכו מארגני כנס אילת למים צוננים במיוחד מהעיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל: \" מדוע עיתונאי רשות השידור, למעט איילה חסון, לא שולבו בפאנלים של הכנס\", שאל אחימאיר מהקהל. \"אני חושב שיש פה מידה של רודנות וחוסר הגינות של אגודה שצריכה לשקף את כל חבריה לגווניהם. כחבר אגודת העיתונאים בתל אביב, אני חייב לומר כי ראשי האגודה יוסי בר מוחא ורותם אברוצקי, השתמשו בסגנון משתלח ולא הוגן (בנאומיהם, א\"כ) ושום עורך לא היה מעביר טקסטים כאלה. הסגנון הזה לא מקובל, סגנון של גסות רוח. יש לי גם ביקורת על על דבריו של השר גלעד ארדן על טכנאי הרדיו שהשווה אותם לנהגי כרכרות, שזה לא ראוי לשר במדינת ישראל\".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אחימאיר
    בוגרשוביץ 11/2013/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני תוהה - כשאחימאיר מוחה על אי-שילובם של "עיתונאי" רשות השידור בפאנלים באילת (חוץ מהגב' חסון), האם הוא מתכוון לכוווול העיתונאים, או רק לאחד מהם ששמו, במקרה, אחימאיר? מישהו הפריע או מפריע לו להתבטא?
    סגור
  • תגובה לא אינטליגנטית שמעידה מי כתב אותה (ל"ת)
    כח במקום מח 11/2013/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    מי שילם לשקלאר על השתתפות בכנס? (ל"ת)
    שאלה 11/2013/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    שני עוגנים למצב עליהם לא דברו:1)ההנהלה הכושלת
    2)הפקות חוץ במליונים 11/2013/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההנהלה הכושלת של רשות השידור היא הגורם מס' אחד למצב הכאוטי בו היא מצויה כיום. הפקות המליוני שקלים שהוצאו למפיקים חיצוניים מקורבים הן כשלון מוחלט עם אחוזי צפיה אפסיים. אבל על אלה לא מדברים (כי למה לסבך חברים)
    סגור
  • 9.
    לסגור מיד את רשעות השידור!
    עם ישראל חי 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבלות אוכלי חינם,ששודדים ועושקים את הציבור בחסות החוק!
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אחימאיר המלך
    יוני 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא היחיד שצודק שהמלך הוא עירום. זה כנס בר מוחא נגד רשות השידור. בושה. כנס שלא מייצג באמת את העיתונאים
    סגור
  • 7.
    "קוצר ראות שוויקית-"זה המאמר שממנו ציטט ארדן
    יעקב 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המאמר הזה הזה הוא הראשון שנלמד בקורס יסודות השיווק. הוא דן בנהגי הכרכרות בניו יורק שהיו צריכים להתמודד עם כניסת הרכבות, והמכוניות. מי שראה את עצמו כמוביל אנשים התקדם הלאה, ומי שראה את עצמו כנהג כרכרה נעלם מן השוק. מר ארדן היקר כל טכנאי הרשות מבלי יוצא מו הכלל רואים את עצמם כטכנאי שידור ועברו ל HD מי בקלות יתרה ומי בקצת קשיים. מי שנשאר מאחור זה אתה וממשלתך, הנאחזים במזבח השידור הציבורי. תתנתקו באומץ וביושר ותעבירו את ההחלטות לגוף ציבורי בלתי תלוי , ואל תנסו לבצע פליקפלקים כדי לחלק את תקציב הרשות בין חבריכם. תתקדמו למאה העשרים ואחת, אם כל כך טוב בערוץ 2 ו10 , ולהנהלה יש חופש וכלים, אז למה משדרים רק זבל ובוכים שאין להם כסף? תתעוררו ותיישמו את הרפורמה, יותר טובה לא תהייה.
    סגור
  • השר הממונה על רשות השידור התנהג כמו אב מכה
    יסמין מור 11/2013/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השר הממונה לא יודע מה משודר וכיצד בערוץ עליו הוא ממונה. הערוץ היחיד שמשדר בHD הוגדר על ידו כערוץ שמסרב לקבל עליו עול קידמה... אבוי על השטחיות האינטרסנטיות והרכלנות
    סגור
  • 6.
    שנהר הרס את קשת
    גל 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו הוא רוצה להחריב את רשות השידור
    סגור
  • 5.
    אחימאיר צודק !!! (ל"ת)
    המגיב 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    זה רעיון- לסגור את הטלביזיה ולהשאיר את הרדיו
    ההוא שמשלם 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי כולם יודעים שהערוץ הראשון חסר איכות ואיש לא צופה בו ואילו הרדיו על כל ערוציו מספק שירות חשוב. אז למה צריך את המשקולת של הראשון על הצוואר של השני 0 ושל כולם?
    סגור
  • 3.
    ההאשמות נגד ההנהלה היו מעודנות מדי
    נהפוכו 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בהנהלה ממש ברברית ועבריינית. האדמה החרוכה שהם ישאירו אחריהם, הופכת את הדיון לכמעט מיותר. כל פתרון חייב להתחיל בצו הרחקה מיידי לחברי המאפיה ההרסניים שהשתלטו על השידור הציבורי. מיד. אחרת לא יהיה מה להציל!
    סגור
  • 2.
    פאנל רשות השידור
    המקצוען 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדיבור על רשות השידור הוא מבזה וחסר ערכי יסוד בשיחה בין מקצוע ובעלי עניין.הרבה אגו ואינטרסים פחות מדי העניין עצמו. בראש הפרמידה השלילית עומד שר חסר נסיון וכלים ,ועדות עולות ונופלות באפס מעשה. החכמים מתראיינים מעל כל אתר. השר הממונה צריך לקחת על עצמו קורטוב של מנהיגות ביצועית ולא פוליטית ולקבל החלטה אישית/מקצועית כיצד הוא מיישם את המהלך שלעולם לא הסתיים, אך קבע מספר החלטות מנחות טובות. מנה וועדת ביצוע! שמתפקידה לבצע את ההחלטות הקודמות. לא ! לדון מחדש! ל-ב-צ-ע ! צוות (3 איש בלבד, לתקופה של 3 חודשים) שתפקידו להוציא נייר של כוחות ומשימות בלוח זמנים ותתחילו לנוע זה לא עגלה או כרכרה זה ערוץ שידור מקצועי אחראי עם יומרות ראליות .ההצלחה תקבל פנים בתוך שנה אחת בלבד. בהצלחה
    סגור
  • 1.
    שנער דירקטור ברשת, לנדס בשיתוף עסקי עם הוט
    משה 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות היו מתחילים את נאומיהם" גילוי נאות- אנו רוצים לבצע חלוקת הוצאות שונה ברשות השידור- 90% למפיקים 10% לעובדים, והעלאת הרייטינג על ידי תוכניות ריאליטי". העברת הכספים למפיקים חיצוניים לא הביאה לעלייה ברייטינג ובוודאי לא ברמת השידורים. אתם רוצים שידור אירופאי תתחילו בשינוי בעקרונות המדיניים, יותר אחריות ציבורית, ופחות התמקדות ברווחים. כל עובד ברשות היה הולך לביתו אם היתה הצעה נורמלית שתאפשר לו להמשיך לחיות בכבוד. תנו הצעה סבירה ואף אחד לא ישאר בשק החבוט שנקרא רשות השידור. שום שירות ציבורי לא השתפר מהפרטה, דואר, בזק, והגרוע מכל השירות בבתי החולים- ראו מקרה הדסה. תיירי מרפא הם הנהים היחידים מהרפורמה בשירותי הבריאות עלו והצליחו אתם חזקים בבירבורים בעיקר.
    סגור