תקשורת ומדיה

300 מיליון שקל לרדיו? תסתכלו איך תחנת רדיו אזורית משדרת מהשטח

מחשב, מיקרופונים, אוזניות, קו סלולארי ועיתונאים - ויש לכם אולפן בשטח. כך משדרת תחנת הרדיו האזורית 90FM - אמצע הדרך מכנס אילת לעיתונות
בועז אורגד, מנהל התכניות והחדשות של 90fm, מראיין עוד ששי גז (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
כשברשות השידור מדברים על 300 מיליון שקלים שמופנים לטובת קול ישראל, ברדיו האזורי מנצלים נכון את המשאבים ומשדרים בעלות של אלפי שקלים בודדים. רדיו 90 - אמצע הדרך, הרדיו האזורי באזור השרון, משדר מכנס אילת לעיתונות, באמצעות אולפן נייד שכולל ערכת שידור של מחשב נייד, מיקרופונים ואזניות.
בשנה שעברה, למשל, הציבה התחנה אולפן שלם מהכנס, כפי שעושות תחנות רבות גם היום - בהן גל\"צ, רדיו א-שאמס, קול הים האדום, והרדיו החינוכי קול נתניה.
ומה כוללת הערכה של 90FM? מחשב נייד, אליו מחוברים מיקרופונים באמצעות מפצל-מגבר, אוזניות, וחיבור לטלפון הסלולארי, מה שמאפשר בתוך דקה מרגע החיבור, לעלות לאוויר בשידור חי.
מנהל התכניות והחדשות ברדיו 90, בועז אורגד, מסביר בשיחה עם אייס, כי \"יש פה גם איכות שידור וגם נראות\", וזאת משום ש\"הכתבים נשלחים לשטח עם ציוד קל יחסית, פורסים אותו ומשדרים באיכות אולפן ולא באיכות של טלפון סלולארי רגיל. מבחינת נראות, לכתב יש מיקרופון עם לוגו, אוזניות והוא יכול לצרף מרואיין לשטח, שהופך את כל הדיווח לאירוע שידורי אמיתי\".
תגיות 90FM | בועז אורגד
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תחנות האינטרנט מעבירות כך שידורים שנים
    גיליתם את אמריקה 11/2013/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב שהרדיו האזורי מתחיל להבין איך נראה רדיו במאה ה-21.
    סגור
  • 3.
    באמא שלי
    אלכסנדר גרהם בל 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ששש.... מה אתם עושים?? אתם מגלים את כל הסודות המקצועיים שלי! ממש המציאו את הגלגל. איזו הברקה גאונית. אלכסנדר, אין על מה לכתוב מהכנס? מה זה היח"צ הנבוב הזה?
    סגור
  • דוקטור שנהב
    טכנאי שיניים 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש רדיו באינטרנט בלי עלויות.מהבית. באיכות אולפן מעולה. בלי טכנאי ועורך בלי לשלם לאקום בלי מיסי תדרים וקוים של בזק למשדרים בלי שפות לא חשובות כמו רוסית אנגלית ןצרפתית אה וערבית ופרסית ולדינו ואמהרית אמרנו? כל זה בחינם?
    סגור
  • 2.
    רדיו אזורי - אין כתבים!
    עיתונאי 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים, אם כולם רוצים להתנדב אפשר סגור את שוק התקשורת. ברדיו האזורי כתבים אם יש בכלל מרוויחים אלף שקל בחודש. שדרנים מקבלים מאה שקל לשעת שידור. והבעלים מרוויחים את הכסף בסוף החודש. גם אלכסנדר מקבל משכורת, וחבל כי בטוח שאפשר לכתוב את מה שהוא כותב מהאייפון כשרואים את כנס אילת באינטרנט. חבל על המלון, כרטיס הטיסה והמשכורת. נכון, אפשר לחסוך ולקצץ אבל בשביל איכות צריך לשלם. ועכשיו כל המתלהמים יקפצו.
    סגור
  • 1.
    אמצע הדרך אחד מהתחנות רדיו הכי איכותיות שיש (ל"ת)
    נתניתי 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור