תקשורת ומדיה

פרס דרור לשינוי חברתי: בין המועמדים - תא העיתונאיות שחשף הטרדות מיניות

פרס הקמפיין החברתי הוא לזכרו של הפרסומאי דרור שטרנשוס. עוד מועמד הנוער העובד והלומד שעמד מאחורי התארגנויות עובדים במקדונלדס ובורגראץ'
השבוע, ביום שישי הקרוב, יוענק פרס \'דרור\' לשינוי חברתי. הפרס שניתן על קמפיין חברתי לזכרו של הפרסומאי דרור שטרנשוס, הקמפיינר ופעיל השלום שנפטר לפני 5 שנים ממחלת הסרטן.
בין המועמדים למאבק החברתי של 2013 נמנים: תא העיתונאיות, שהובילו קמפיין לשבירת קשר השתיקה נגד הטרדות מיניות של נשים בתקשורת בעקבותיו נפתחו חקירות משטרה; ארגון הנוער העובד והלומד שעמד מאחורי התארגנויות העובדים במקדונלדס ובורגראץ\'; קמפיין האקדח על שולחן המטבחשפעל לצמצום נשיאת נשק האבטחה במרחב הביתי; קמפיין עמותת בזכותלשילוב אנשים בעלי מוגבלויות בקהילה; הקואליציה להעסקה ישירההפועלת להעסקה ישירה של עובדי קבלן, ופורום תג מאיר שנוסד על מנת להוקיע תופעות של גזענות ופשעי שנאה.
הפרס על סך 25 אלף שקלים יוענק זו השנה הרביעית, וכמדי שנה הוא מוענק \"לארגון או יוזמה של אדם פרטי שהובילו קמפיין לשינוי חברתי שהצליח להשפיע על סדר היום הציבורי\".
זוכי הפרס בשנים קודמות: ארגון המשמר החברתי שהצליח לייסד מנגנון פיקוח אפקטיבי על עבודתם של חברי הכנסת, ועד עובדי מעריב ,נע״מ - ארגון נשים ערביות בלוד שפועל נגד התופעה של רצח נשים, מובילי המחאה החברתית ביניהם דפני ליף וסתיו שפיר, והקמפיין למניעת גירוש ילדים מהגרי עבודהמטעם עמותת \"ילדים ישראלים\" בהובלת רותם אילן.
את הזוכים בפרס בוחרת ועדה מיוחדת בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס ונשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר. עם חבר השופטים נמנים מנכ\"ל משרד האוצר לשעבר ירום אריאב, נשיא אוניברסיטת חיפה לשעבר פרופ\' בן זאב, העיתונאית ענת סרגוסטי, הקמפיינרית רלוקה גנאה ומיכל שטרנשוס, אלמנתו של דרור.
הפרס מוענק לזכרו של דרור שטרנשוס, שהיה פרסומאי מצליח ויועץ אסטרטגי מוערך שפעל רבות למען קידום השלום וצדק חברתי. בשנים האחרונות לפני מותו שימש יו\"ר בהתנדבות של ארגון אג\'נדה, לשילוב אוכלוסיות מודרות בשיח התקשורתי. לפני חמש שנים, בהיותו בן 51, נפטר ממחלת הסרטן והותיר אישה, מיכל ו-4 ילדים: דניאל, כרמל, יעל ויובל, את הוריו קלייר וקורט, ואחות - חגית. בעקבות מותו החליטו משפחתו, חבריו הקרובים וארגון אג\'נדה לייסד פרס על שמו.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא הזדרזתם מדי לשקול להעניק פרס לעלילת המין
    דרור הנאור מרמת גן 03/2014/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהפיצו הטרוריסטיות הפמיניסטיות נגד עמנואל רוזן?
    סגור
  • 5.
    הרב מוטי אלון
    מיקי, תל אביב 12/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבר שבוע מאז פסק הדין השערורייתי, הבוטה, המתריס והמבזה של מוטי אלון. כן, הרב מוטי אלון. זה ששופטת רחומה אחת, חגית מאק-קלמנוביץ', גזרה עליו עבודות שירות (ואני ממליץ - במוסד לקטינים מבולבלים, רצוי דתיים). ובכן, שבוע עבר ולא שמענו ציוץ מתא העיתונאיות בישראל. למה ? גברים ונערים מותקפים הם לא חומר מעניין לעיתונאיות ישראל ? לא אייטם ? או שאין לכן ממש מוטיבציה להילחם במוטי (כן, משחק מילים) ובגדודים שהוא מגייס בלי בעייה מקרב העסקונה החרדית ? אשמח לתשובה אמיתית, ולא דמגוגיה. תודה.
    סגור
  • 4.
    בעית שיפוט
    סרגוסטי 11/2013/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענת סרגוסטי - אחת השופטות בתחרות - לא קשורה במקרה גם לתא העיתונאיות? בכל מקרה זכור לנו שהיא קידמה תא זה באופן פעיל. זו בעיה - לא?
    סגור
  • 3.
    אין ראויות מהן...
    תא העיתונאיות 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שברו את קשר השתיקה וצעקו את צעקתן של כל הנשים השותקות, ששמוטרדות וממשיכות לשתוק... ההתלהמות כנגד הדס שטייף רק מקבעת את חוסר המוכנות להתלונן ולהעיד ומצדיקה עוד יותר את המאבק התקשורתי החושפני והבלתי מתפשר של תא העיתנאיות. אתן הגיבורות שלנו!
    סגור
  • 2.
    ענת סרגוסטי זו לא זאת שעשתה כתבה מפרגנת
    פוליצר 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשתה כתבה מפרגנת ליזם של הבניה בעמק ססגון כשהייתה בערוץ 2 ועוד ועוד, אבל איכשהו היא תמיד נדחפת לכל מקום כאבירת זכויות של משהו. מוזר.
    סגור
  • 1.
    זונות מפרכסות זו את זו
    דוגי 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרס דרור. פרס כנס אילת. הכל שמאלנים שמעניקים פרסים לעצמם.
    סגור