תקשורת ומדיה

שטחים לוהטים: 3 כתבים ישראלים עוכבו ע"י הפלסטינאים - והועברו לידי המשטרה

גל ברגר מרשת ב', אליאור לוי מ-ynet ורות אגלש מהוושינגטון פוסט, עוכבו בקבר שכם ונמסרו לידי משטרת ישראל. בהמשך פיקוד המחוז החליט לשחררם
משטרת מחוז ש\"י עיכבה הערב (יום ב\') לחקירה 3 עיתונאים ישראלים במחסום חווארה, וזאת לאחר שנכנסו לשטחי הרשות הפלסטינאית ללא אישור ותיאום עם הצבא - כך נודע לאייס. הכתבים הם גל ברגר מרשת ב\', אליאור לוי מ-ynet, ורות אגלש מהוושינגטון פוסט.
מזה שנים שהכתבים לענייני פלסטינאים נכנסים לשטחי הרשות הפלסטינאית בהסכמה של שלטונות הצבא, לעיתים ללא תיאום מראש ומבלי לחתום על מסמך של דובר צה\"ל, בו הם מוותרים על אחריות המדינה לגורלם בשטחי A.
מספר עיתונאים הגיעו לקבר יוסף בשכם שם עיכבה אותם המשטרה הפלסטינאית. הכתבים הציגו להם תעודות לע\"מ פלסטינאיות, ואלה יצרו קשר מנהל התיאום והקישור של צה\"ל, כדי לתאם את החזרתם לשטחי ישראל.
מכיוון שבפעם זאת, העיתונאים נכנסו לשטחי הרשות ללא תיאום עם הצבא, מדובר על פניו בהפרה של הוראת אלוף האוסרת כניסה לשטחי A, עבירה הנחשבת לפלילית. העיתונאים עוכבו במחסום חווארה ליותר משעה וחצי על ידי המשטרה, ובהמשך כ-40 דקות על ידי משטרת מחוז ש\"י.
לדברי גורמים המכירים את הפרטים, קציני הצבא סירבו לשחררם, והזמינו שוטרים שהודיעו לעיתונאים כי הם מעוכבים, וכי עליהם להגיע למשטרת אריאל. בהמשך הציגו להם השוטרים להם צו אלוף, וביקשו מהם לחתום על דוח עיכוב (בו מצהירים כי לא נגרם להם נזק, א\"כ). כשסירבו, הם שוחררו בהחלטת פיקוד מחוז ש\"י לאחר כשעתיים וחצי של עיכוב.
גורם בתא הכתבים לעניינים פלסטינאים, אמר לאייס כי \"על מח\"ט שומרון וסגן ראש משרדי התיאום והקישור, ללמוד מהקולגות הפלסטינאים שלו איך מתייחסים לעיתונאים בנובמבר 2013. ובכלל, צריך לבטל את הנוהל הזה שמקביל את חופש התנועה שלנו בשטח העבודה הטבעי שלנו\". כבר בימים הקרובים מתכוונים חברי התא להיפגש עם דובר צה\"ל, כדי ללבן את הסוגיה ולדרוש את נוהל החתימה על המסמכים בכל פעם שהעיתונאים ישראלים נכנסים לשטחי A.
לדברי הגורם, \"במשך שנים עיתונאים ישראלים מכסים את השטחים, ולאף גורם בצה\"ל שצפה בהם בטלוויזיה או קרא בעיתון, לא נדלקה נורה אדומה שוואלה - \'הוא לא תיאם איתנו את זה\'\".
מדוברות מחוז ש\"י נמסר לאייס: \"העיתונאים שוחררו. המשטרה תבחן את פרטי המקרה\". מרשות השידור נמסר: \"אנחנו למדים את הפרטים\". ב-ynet סירבו להתייחס.
מתא הכתבים לענייני פלסטינים נמסר: \"אנחנו מגנים בחריפות את עיכוב הכתבים. העיכוב - שעה וחצי בידי צה\"ל ו-40 דקות בידי המשטרה, היה מיותר, ולראיה - בסוף שוחררנו ללא כלום. מדובר בהפרה חמורה ומיותרת של חופש העיתונות\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתם מתכוונים "לדרוש לבטל את נוהל החתימה"? (ל"ת)
    p214 11/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שיקול דעת לקוי שלי (ל"ת)
    הדס 11/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור