תקשורת ומדיה

דוברת משטרת ת"א ב-SMS לעיתונאים: "יש כתבים שהמילה אחריות זרה להם"

המשטרה הודיעה לעיתונאים על פרשה אסורה בפרסום, הבוקר ynet חשף אותה. גורם ב-ynet: "לא קיבלנו אף צו איסור". בנתיים הוסרה הידיעה
ynet (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
כל הסכרים נפרצו? יממה לאחר הפרסום בוואלה על פרשת מעצרו של הרב יונה מצגר , הבוקר (יום ג\') מפר ynet לכאורה צו איסור פרסום בפרשה אחרת, מה שמעורר זעם בקרב הקולגות והמשטרה. בנתיים הוסרה הידיעה מן האוויר, לאחר הפרסום באייס.
עיתונאי באחת ממערכות התקשורת, אמר הבוקר לאייס כי כבר לפני שבוע דיווחה דוברות מחוז תל אביב לעיתונאים על הפרשה, והזהירה אותם כי היא תחת צו איסור פרסום.
לדבריו אלו יש אישוש בהודעת SMS ששלחה הבוקר דוברת מחוז תל אביב אורית פרידמן, לכתבי הפלילים והמשטרה, והגיעה לידי אייס. בהודעה זו מביעה פרידמן זעם ואכזבה בעקבות הפרסום ב-ynet: \"אני מזכירה לכולכם כי יש צו איסור פרסום גורף נצור על החקירה וכל המעורבים בה. למרות היות הצו נצור הבאתי אותו לידיעת כולכם כדי שתכירו ותדעו, שלא תופתעו ובמיוחד שלא תפתיעו, למרות זאת ישנם כתבים שהמילה אחריות זרה להם, ולנהוג על פי חוק זה רק עניין של המלצה\".
בהמשך הוסיפה פרידמן: \"אני מבקשת מכולכם - אל תגררו אחרי הפרסום... כל אמירה מיותרת בעניין רק תגרום לשיבוש החקירה\".
אז מדוע פעלו ב-ynet כפי שפעלו? \"כי הם יכולים\", אמר הכתב לאייס. \"אפילו במשטרה יודעים שהם אימפוטנטים, הרי המשטרה יכולה ויודעת להזמין לחקירה את עומרי חיון , אבל עם עיתונאים היא פוחדת להתעסק, ולכן ממשיכים להפר צווי איסור פרסום\".
מאידך, גורם בשוק התקשורת מצביע על מערכת יחסים קרירה במיוחד בין דוברות מחוז תל אביב, ל-ynet, מה שהוביל לכך שבאתר לא ידעו על צו איסור הפרסום, והניב את אותה תגובה של המשטרה: \"כדי מאד שדוברות המחוז תעשה בדק בית. נראה שמישהו שם תוקף את ynet כדי לכסות על פאשלה פנים משטרתית\".
תגובתו של עורך ynet ערן טיפנברון לא ניתן היה להשיג, משום שהוא שוהה בחו\"ל. עוד לפני הסרת הידיעה, גורמים ב-ynet אמרו לאייס כי \"עד לרגע זה לא קיבלנו אף צו איסור פרסום. אם וכאשר נקבל - נפעל על פיו\". גורם במשטרה הרים גבה למשמע דברים אלו: \"גם ynet וגם מערכות התקשורת האחרות עודכנו. מדובר פה על הקטנת ראש של ynet\".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ולהעביר את הכותרות ממחדל ראשי הפשע ל"זמר" זו (ל"ת)
    אחריות! עאלק דוברת.. 11/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    המשטרה מסתירה צווים ואז בוכה (ל"ת)
    הכפר 11/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    יש בעיה עם דוברות המשטרה (ל"ת)
    לא חדש 11/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    למה בכלל ליידע עיתונאים?
    איריס 11/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי רק ברגע שהם יודעים על המקרה נכנסת הבעייתיות של לפרסם או לא לפרסם. צו איסור הפרסום צריך לחול על כל המעורבים בפרשה שלא ינשמו על זה מילה לאף אחד, בפרט לא לעיתונאים. זה הכי לתת לחתול לשמור על השמנת, זה לא היה מעולם ריאלי אז בטח ובטח בדור של היום
    סגור
  • 4.
    צריך לטפל בסוגיה הזאת בצורה רצינית יותר
    שלום 11/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשטרה לא עושה כלום נגד הפרות של צו איסור פרסום. אם יזמינו לחקירה, ימליצו על העמדה לדין, והפרקליטות תעמיד לדין בבית משפט, אז אולי העיתונאים יתחילו להתנהג כמו שצריך
    סגור
  • 3.
    נראה כמו מחדל משטרתי נוסף
    יוסי 11/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו שם עשה טעות ומנסה להפיל אותה על גופי התקשורת. במקרה הזה על ynet
    סגור
  • 2.
    עורכת המשנה שגתה (ל"ת)
    מבפנים 11/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הידיעה עדיין קיימת בגרסה הסלולארית (ל"ת)
    משה 11/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור