תקשורת ומדיה

בעקבות הפרסום אתמול באייס: דרישה לאפשר חופש תנועה לעיתונאים בשטחים

המשטרה עיכבה אמש 3 כתבים שהועברו אליה ע"י המשטרה הפלסטינאית. בעקבות כך יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים פנה לשרי הביטחון וביטחון הפנים
חופש תנועב שטחים? (אילוסטרציה: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
לאחר עיכובם של 3 עיתונאים ישראלים אתמול (יום ב\') ושחרורם לאחר שעתיים וחצי, נכנסת אגודת העיתונאים בירושלים לתמונה, ומבקשת ממשרד הביטחון, הצבא והמשטרה, לאפשר חופש תנועה וסיקור ברחבי יהודה ושומרון ובשטחי A של הרשות הפלסטינאית.
אתמול פורסם באייס כי משטרת מחוז ש\"י עיכבה לחקירה במחסום חווארה את גל ברגר מרשת ב\', אליאור לוי מ-ynet ורות אגלש מהוושינגטון פוסט, וזאת לאחר שלפני כן עוכבו ליד קבר יוסף על ידי המשטרה הפלסטינאית. הסיבה הייתה שהעיתונאים נכנסו לשטחי A הפלסטינאים ללא חתימה על מסמכי ויתור ובלי תיאום עם רשויות הצבא.
במכתב שהעביר לשרי הביטחון וביטחון הפנים, לאלוף פקידו המרכז, למפקד משטרת ש\"י, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, דובר צה\"ל ונשיאת מועצת העיתונות, מבקש יו\"ר אגודת העיתונאים ירושלים, אחיה גינוסר, \"להסדיר לאלתר את סוגיית חופש התנועה והסיקור העיתונאי של כתבים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון. פנייה זו, באה בעקבות תלונות רבות, שמתקבלות באגודה, על עיכוב כתבים לפרקי זמן ממושכים והפרעה יזומה לעבודה העיתונאית המוטלת עליהם מתוקף תפקידם: להביא מידע עדכני ממקור ראשון וממראה עיניים\".
לדבריו, נוהל כניסת כתבים לשטחי יהודה ושומרון המחייב על מסמך המסיר מהמדינה אחריות לאזרחיה, \"אינו מופעל הלכה למעשה זה שנים והדבר אינו נסתר מעיניהם של גורמי הצבא. עבודת הכתבים באה לידי ביטוי גלוי וברור בכלי התקשורת במשך שנים, ויש יסוד סביר להניח, שרשויות הצבא מודעות היטב לאי אכיפת נוהל זה, או לאכיפה חלקית, מקומית ואקראית שלו היכולה לשמש כסות לעיכוב, נוהל שלדעתנו שגוי מיסודו\".
לדבריו, עיכובם של הכתבים אתמול הוא \"פגיעה בחופש התנועה של אנשי תקשורת, פגיעה בחופש הסיקור והזכות להביא מידע לציבור הרחב - הכל בכפוף לאיסורי צנזורה כמובן\", ומבקש לבטל את המסמך שיש בו, לטענתו, \"פגיעה חמורה בחופש הביטוי, חופש העיתונות וחופש העיסוק המעוגנים בחוקי יסוד\", וזאת משום שעל \"המדינה לשאת במחויבות כלפי עיתונאים בכל שטחי מדינת ישראל, גם בשטחי יהודה ושומרון ולייצר הליך מיוחד, שבו עיתונאים לא יידרשו עוד, מתוקף צו כזה או אחר, לחתום על טפסים כלשהם עם כניסתם לשטח העיסוק העיקרי שלהם, לצורך מילוי משימתם העיתונאית. לדעתי, ההליך פוגע בעיקרון חופש העיתונות בהיותו מותנה בחתימה על טפסים כאלה ואחרים\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן שכתבים יבינו שהם גם ככל אזרח (ל"ת)
    כתבלבים? 11/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור