תקשורת ומדיה

טיול בחו"ל שלום, מדבר יוני: "לפיליפינים לא שלחו כתב, אבל לנסיעות אחרות כן"

לוועידת רבני אירופה שלחו כתב, וכך גם ללוות את הנשיא, ולאירועים שונים ברחבי אירופה. כעת מגיעה הביקורת. רשות השידור: "ספינים שקריים"
קרסנודר שברוסיה ובריסק שבבלארוס, אבל גם ארה\"ב, ברלין וז\'נבה, אלו הם רק חלק מהיעדים שכתבי רשת ב\' נשלחו אליהם בחודשיים האחרונים, בשיאו של המשבר ברשות בשידור, כשהרפורמה תקועה, והשעות הנוספות - עיקר המשכורת של עובדי הרשות - קוצצו.
בקרב מספר גורמים ברדיו, עולה ביקורת על כך שלאסון הכבד בפיליפינים, שגבה את חייהם של אלפי אנשים, לא נשלח כתב, ומאידך, לוועידת רבני אירופה בברלין ב-12 לחודש, נשלח כתב המשפט אמוץ שפירא. \"זה חשוב? זה חדשותי יותר מהאסון בפיליפינים?\", אמר גורם בקול ישראל, שאמר כי \"ערוץ 2 וגלי צה\"ל שלחו שליחים לאסון בפיליפינים, ואילו קול ישראל - לא. מה שקרה בפיליפינים הוא ללא ספק אירוע חדשותי בקנה מידה עולמי שדורש כיסוי, בטח כשמדובר ברשת חדשות \'מובילה\'. אז למה קול ישראל לא שלחו כתב? בטח כי \'אין תקציב\'\".
הגורמים שבחרו באופן ברור לדבר בעילום שם, מצביעים על מספר נסיעות שלא היו להם ערך חדשותי ותקשורתי, בנוסף לאותה נסיעה לברלין לוועידת רבני אירופה. בסוף אוקטובר נשלח כתב רשת ב\' בדרום, ניסים קינן, לבריסק שבבלארוס לרגל 100 שנה להולדת מנחם בגין ולטקס הסרת לוט מעל אנדרטה שהוקמה לזכרו. למשלחת הנשיא להאג בהולנד, צורף יובל גנור. מצ\'ופר נוסף הוא רון נשיאל, שהצטרף אתמול לפמליית הנשיא פרס למקסיקו.
\"האם מדובר בצ\'ופרים, כי נראה אז הנה מתברר שלנסיעות אחרות לחוץ לארץ בזמן האחרון יש תקציב ועוד איך\", אמר גורם נוסף. \"רשת ב\' הפכה להיות סוכנות נסיעות. כל נסיעה עולה כמה אלפי שקלים אם לא יותר מזה - טיסה ומלון, החזרי מוניות, תקציב הוצאות גדול, וטלפון נייד עם דקות שיחה בלתי מוגבלות\".
דוגמא נוספת מתייחסת לכיסוי שיחות הגרעין בז\'נבה. בתחילה נשלח לכסות את השיחות גדעון קוץ, שליח הרדיו בפריז, אולם בשבועיים האחרונים הפרשן המדיני צ\'יקו מנשה, הגיע לעיר פעמיים, בפעם האחרונה עם עוד 3 עובדים של הרשות, כולל טכנאי של הרדיו, צלם ומקליט של ערוץ 1, שמנשה משמש כשליו גם כן. ולמה קוץ לא סיקר את כל סבב השיחות הראשון? כי הוא הגיע ארצה יחד עם פמליית נשיא צרפת פרנסואה הולנד.
לפני כמעט חודשיים פורסם באייס על ביקורת שנמתחה על ההנהלה בעקבות שליחתם של 2 כתבי הרדיו רונן פולק וצ\'יקו מנשה, ללוות את פמליית ראש הממשלה בארה\"ב.
מרשות השידור נמסר: \"מדובר בסיקור אירועים חשובים כמו הסכם הגרעין עם איראן, סיקור ביקור הנשיא במקסיקו וכו\'. לגבי הטענות של הגורמים האנונימיים, הרי מדובר בספינים שקריים שמפיצים גורמים בעלי עניין כדי להכפיש את הנהלת הרדיו\".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    חבל שלא בודקים את העובדות
    כ 12/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היית בודק את העובדות כמו שכתב צריך לעשות היית מגלה שלא כל הנסיעות עלו הרבה כסף אם בכלל. ברשת ב למשל היו בוודאי בודקים בטרם מפרסמים.
    סגור
  • 9.
    זה כולל את פסטיבלי היין של יאיר קורן?
    חבית יין 11/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אה סליחה, זה רק חלטורות של מנהל רשת ב׳. זה לא קשור לעניין
    סגור
  • 8.
    לא שכחתם את זרועו הארוכה שנשלח ללונדון? (ל"ת)
    גי.לת. 11/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הכל ספינים,לוקחים שעות נוספות
    ספינולוגי 11/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומחלקים אותן לקול ישראל. אז על מה מקטר ברוך אסקרוב?חוץ מזה כמה אפשר לחזור על הטיעון "ספינים"?
    סגור
  • 6.
    תגובה
    עובד 11/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי אלכסנדר אלכסנדר,,,לא נמאס לך לכתוב שטויות.מה רצית שהרדיו יפסיק לעבוד כי "חבריך "מהוועד לא מקבלים נסיעות בחינם??הכתבים נשלחו לסקר לפי שיקולי עריכה מקצועיים,אבל מה הקשר לשעות הנוספות לא הבנתי ???האם אתה מבין או שאתה מפרסם כי "אתה חייב"למי שמלעיט אותך בשטיוית???אם מסקרים לא טוב ואם לא אז גם לא טוב ??אולי תחליט כבר
    סגור
  • טען עוד
  • שיקולים מקצועיים? בדיחה
    זירי מיקו 11/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה השיקול המקצועי בלשלוח כתב לועידת מועצת רבני אירופה ולא לשלוח כתב לאסון בפיליפינים? נשמח לשמוע
    סגור
  • 5.
    כותרת ?
    רעות 11/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו יכול להסביר לי את הכותרת?? מה זה הניסוח הזה?
    סגור
  • 4.
    צריך לבדוק כמה פעמים יצאו טכנאים לחול לאחרונה (ל"ת)
    אלי 11/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בעיני הנהלת רשות השידור כל טענה היא ספין?
    מאזינה 11/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קוראת בעניין רב לאורך השנה האחרונה את הכתבות המתפרסמות על רשות השידור ואני חייבת לציין שהתגובות של הנהלת רשות השידור מצחיקות אותי בכל פעם מחדש. זו תמיד אותה תגובה על כך שמדובר בספינים, ואף פעם אין התייחסות לגופן של הטענות. נדמה שהנהלת הרשות אינה יודעת בכלל מה זה ספין, אלא נהנית לשרבב את המילה הזו בכל הזדמנות. אדרבא, שתתכבד ההנהלה ותגיב על הטענות בצורה עניינית. ודבר נוסף שמצחיק הוא שההנהלה תמיד מאשימה אחרים על כך שהם בעלי עניין או אינטרס. וכי למנכ"ל רשות השידור אין אינטרסים? מביש.
    סגור
  • "ספין" זה מה שעונים כשאי אפשר להגיד "צודקים" (ל"ת)
    קיצר, גנבים 11/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מתי מעיפים אותם?
    מיכל 11/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל ההנהלה האיומה הזאת - מתי מעיפים אותה כבר?? כל יום שהם ממשיכים זה אסון, שלא לדבר על הכספים שנזרקים לפח.
    סגור
  • 1.
    מישהו בודק את בזבוז הכספים?
    שחיתות 11/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תארו לכם הנהלה של חברה פרטית שהיתה מתנהלת ככה - היתה נזרקת אחרי שבוע! ואילו כאן, יש הנהלה בזבזנית שמתנהלת עם כספי ציבור בלי להיות אחראית לתוצאות ולהוצאות. איפה מבקר המדינה??
    סגור