תקשורת ומדיה

החינוכית משיקה לוח חדש: בוחנת הקמת ערוץ נוסטלגי לילדים ב-HOT וב-yes

החלה במהלך חדש בו תעלה כל תכניה ליוטיוב עוד לפני ששודרו בטלוויזיה. תקציב הלוח יעמוד על כ-60 מיליון ש', 11 מיליון ש' מגיעים מפרסום בערוץ 2
החינוכית השיקה היום (יום א\') את לוח השידורים החדש שלה לשנה הקרובה, ולצד זאת, הציגה בשורה מעניינת: לראשונה גוף שידור יעלה את כל תכניו לאינטרנט לפני השידור בטלוויזיה, כך שלוח שידורים של התחנה הכולל יותר מ-30 תכניות התואמות את תכני משרד החינוך, יהיה זמין בדף היוטיוב של החינוכית.
בשנה החולפת נרשמו כ-20 מיליון צפיות לתכני \'החינוכית\' בדף היוטיוב שלה, שמכיל כ-6,000 תכניות שהועלו בשנה האחרונה לאתר. מדובר על נתון הגבוה פי ארבעה מזה של השנה שלפי כן, אז מספר התכנים הנצפים היה כ-5 מיליון. בשנת 2011 מספר התכנים עמד על 250 אלף בלבד.
תקציב החינוכית יעמוד בשנת 2014 על כ-114 מיליון שקלים לאחר שבקיץ האחרון הוחלט במשרדי האוצר והחינוך להגדיל אותו ב-16 מיליון שקלים. עם ההחלטה, הורכב בתוך 4 חודשים לוח שידורים, שעלותו מוערכת ב-60 מיליון שקלים. שאר התקציב מופנה לכוח אדם ומשכורות. נתון מעניין נוסף הוא הכנסות החינוכית מרצועת השידור בערוץ 2: על פי הערכות מדובר בהכנסות של כ-11 מיליון שקלים בשנה, כעשירית מהכנסות התחנה.
לוח השידורים הטלוויזיוני יושק ב-15 בדצמבר. מ-5:00 ישודרו תכניות לילדים ולנוער עד 20:00. משעה זו ישודרו תכניות למבוגרים. בין היתר רכשה החינוכית גם תוכן מה-BBC, לדוגמא סדרת המומינים החדשה ועוד. מדי ערב ב-20:00, ראש בראש במהדורות החדשות בערוצי הברודקאסט, תשודר מהדורת חדשות אלטרנטיבית בהנחיית מירי נבו ועידן אלתרמן, שתכלול כתבות ודיווחים מהשטח על תולדות הציונות, פרשיות ודמויות מהעבר. התכנית תשמש ככלי תומך ללימודי ההיסטוריה במערכת החינוך.
בעונה החדשה ישודרו תכניות חדשות בכיכובם של ירון לונדון, מוני מושונוב, גורי אלפי, אברי גלעד, מירי נבו, עידן אלתרמן, דובל\'ה גליקמן, רוני קובן, דב אלפון, חתן פרס נובל פרופ\' דן שכטמן ויהונתן גפן, לצד תכניות שחוזרות לעונות חדשות, כגון \'תיק תקשורת\' עם ניב רסקין, גיל חובב, יואב קוטנר, גל גבאי ועינב גלילי.
מיתוג מחדש, וערוץ חדש בטלוויזיה הרב ערוצית?
החינוכית ביצעה גם תהליך מיתוגי, במסגרתו נפרדה מהמותג \"23\" ומהמילה \"טלוויזיה\", ותיקרא מאתה \"החינוכית\". בין היתר שקלו בתחנה אף להחזיר את השם \"הלימודית\", כפי שהיא נקראה במשך עשרות שנים, אולם בסופו של דבר רעיון זה לא התקבל.
בטלוויזיה החינוכית שוקלים בתקופה האחרונה להקים ערוץ ילדים נוסטלגי, שיכלול בין היתר את הבית של פיסטוק, קישקשתא ועוד. בידי החינוכית אלפי שעות שידור מן העבר, שהועלו כבר לרשת האינטרנט.
במצב כזה, מנכ\"ל החינוכית אלדד קובלנץ בוחן אפשרות להציע לחברות הטלוויזיה הרב ערוציות, HOT ו-yes, ואף לחברות הטלוויזיה החדשות, סלקום ופרטנר, את הערוץ שיוצא ללקוחות בתשלום נוסף.
קובלנץ לא התחמק גם מסוגיית ועדת לנדס, שאמורה לדון גם בעתיד החינוכית. \"על שולחן הוועדה - שעדיין לא דנה בסוגיית החינוכית - יש כמה רעיונות, למשל, הפרדה מוחלטת מרשות השידור, מיזוג עם הרשות, ואולי אפילו איחוד עם גל\"צ\", אמר המנכ\"ל. \"בכל מקרה אני בטוח שהחינוכית תהיה קיימת, ולכן הני רגוע. יכול להיות שהיא תמוזג לתוך רשות השידור, אבל עם עצמאות מלאה. בכל קונסטלציה, היא תהיה עם עצמאות מלאה\".
\"יצרנו תוכן מקורי, ישראלי, יצירתי, נגיש, ובחינם, בכל מקום ובכל זמן\", מסר מנכ\"ל החינוכית אלדד קובלנץ. \"זה העתיד, אין שום סיבה להמתין לשידור בטלוויזיה. צופי החינוכית, המשדרת בערוצים 2, 1 ו-23, ייהנו מעתה מערוצי שידור הזמינים בכל שעה לציבור הרחב. אנו גאים להיות הראשונים לבצע זאת. השאלה אינה למה אנחנו עושים את זה, אלא למה בעצם לא? מדוע להכריח את הצופים לראות תוכנית רק ביום ובשעה מסוימים, ורק במסך אחד? המעבר ליוטיוב מאפשר צפייה פשוטה גם בסמארטפון ובטאבלט. אנחנו מאמינים שהשידור הציבורי שייך לציבור ועלינו לדאוג שהוא יוכל לצרוך אותו ללא חסמים גיאוגרפיים ,דמוגרפים וסוציו-אקונומים\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מידאס הישראלי
    ימים יגידו 12/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שהוא נוגע - זהב. וזה אומר שגם אם לא נרצה, מעכשיו החינוכית תצליח.
    סגור