תקשורת ומדיה

סלוצקי ודומינגז עברו את הגבול? העניקו פרס למאזינה ש"הפכה שולחן על עובדת סוציאלית"; תלונה הוגשה לרשות ה-2

איגוד העובדים הסוציאליים התלונן על המקרה לנציב תלונות הציבור שפתח בבדיקה. דובר האיגוד: "השדרנים עודדו לאלימות נגד עובדים סוציאליים"
האם שדרני רדיו ת\"א 102FM סלוצקי ודומינגז עברו את הגבול? איגוד העובדים הסוציאליים פנה היום (יום ה) לנציב פניות הציבור ברשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, דוד רגב, נגד תוכנית הרדיו המשודרת ברדיו תל-אביב, רדיו חיפה ורדיו דרום, בטענה של עידוד לאלימות נגד עובדים סוציאליים בתוכניתם.
התלונה שהוגשה כנגד התכנית של השניים היא בעקבות מקרה שאירע במהלך שידור תכנית הבוקר ברדיו, שעסקה ב\"איבוד עשתונות\". השדרנים קראו למאזינים לעלות לשידור ולספר על רגעים שכאלו, ואחת המאזינות סיפרה על מקרה שבו \"הפכה שולחן על עובדת סוציאלית\". דובר האיגוד דוד גולן טוען כי \"בשעה השנייה של התוכנית עלתה מאזינה, שסיפרה כי לפני כמה שנים איבדה את עשתונותיה, כשהייתה אצל עובדת סוציאלית וסיפרה לה על הבעיות שלה, וכשלא הייתה מרוצה מתשובתה היא הפכה עליה את השולחן על כל תכולתו\".
\"כל-כך נהניתי לראות את העובדת יושבת על הרצפה ואוספת את הדברים שלה. ללא ספק ההשפלה שלה הייתה הרבה יותר גדולה מההשפלה שלי\", סיפרה המאזינה בשידור.
במקום לגנות אותה - שילמו לה 500 שקלים
לדברי גולן, 2 המגישים, במקום לגנות את ההתנהגות האלימה והבריונית של אותה מאזינה, דווקא עודדו אותה, חיזקו אותה, ואמרו: \"אנחנו איתך\". הסיפור הזה אף זיכה את המאזינה ב-500 שקלים מתנת התכנית.
\"האלימות נגד עובדי ומשרתי ציבור בכלל, ועובדים סוציאליים בפרט, הינה תופעה חמורה, שכל רשויות החוק נלחמים כנגדה\", טוען גולן. \"בשנה שעברה נחקק בכנסת חוק, הקובע עונש מאסר של עד 5 שנים, על אדם התוקף עובד רווחה. הפיכת שולחן עבודה במשרדו של עובד סוציאלי הינו פגיעה ברכוש, הנכלל במסגרת חוק זה. בהעלאתה של אותה מאזינה לשידור עודדו סלוצקי ודומינגז לאלימות נגד עובדים סוציאליים, הפועלים על-פי החוק, נתנו לגיטימציה למעשה אלימות זה, ועוד העניקו למאזינה פרס לעידוד האלימות\".
גולן טוען עוד כי ללא ספק נחצו בשידור כל הקווים האדומים, המפרידים בין הומור וסאטירה, לבין הסתה לאלימות ולפגיעה בעובדי ציבור בכלל ובעובדים סוציאליים בפרט. פרס כספי הניתן למאזין אלים, גם בשל \"איבוד עשתונות\", הינו מסר חמור מאוד למאזינים, כאילו הכל מותר והכל אפשרי.
איגוד העובדים הסוציאליים דורש: תכנית מיוחדת לתופעת האלימות
איגוד העובדים הסוציאליים דורש מנציב פניות הציבור ברשות השנייה כי יוקיעו בתוכנית הבאה את מעשה האלימות שסיפרה אותה מאזינה, ואפילו יקדישו תוכנית מיוחדת לתופעת האלימות בחברה הישראלית, כלפי עובדי ציבור ובכללם העובדים הסוציאליים, שתשדר מסר חד, ברור ובלתי מתפשר, נגד אלימות, מכל סוג שהוא.
נציב פניות הציבור ברשות השנייה ענה לתלונתו של גולן כי הוא פותח בבדיקה, במהלכה יפנה לקבלת תגובת התחנה. \"מבלי להתייחס למקרה, אני מתנגד נחרצות לכל עידוד למעשה אלימות בכלל ונגד נושאי תפקידים ציבוריים בפרט. הסתה לאלימות כמוה כאלימות לשמה\", כתב רגב.
תגובת רדיו ת\"א 102FM לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    עובדים סוציאלים
    ד. 01/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילו ידע הצבור כמה העובדים הסוציאליים עובדים קשה ובאלו תנאים וכמה הם אכפתיים למטופלים שלהם בדרך כלל , ואילו הם יכלו לבדוק גם את הצד שלהם בכל דיון ולא רק להזדהות עם " הקורבן", היה העולם קצת יותר מתוקן. בושה לתקשורת שמאשרת תת רמה ומעודדת עליהום וחעפוש קל של שעיר לעזאזל. בושה
    סגור
  • 7.
    יש בארץ הרבה אנשים אלימים...
    עו"ס לעתיד 12/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא חסר, מספיק שתנסה לצאת מהחניה בקטנה ורק תיגע עם הפגוש באוטו אחר בשביל שידפקו לך על האוטו באגרוף כאילו דרסת תינוק...
    סגור
  • 6.
    הם בכלל לא מצחיקים זוג חנונים אשכנזים הזויים (ל"ת)
    חזי 12/2013/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כדאי להתנצל כדי למזער נזק תדמיתי
    Adi 12/2013/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוזב ומודה ירוחם.
    סגור
  • 4.
    וזה הפרצוף של המדינה
    א' 12/2013/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוד הגיוני לעודד אלימות ולתת פרס להתנהגות מזעזעת שכזו
    סגור
  • 3.
    נשמות
    מאיר 12/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי שהם יעשו משהו נגד עובדת סוציאלית, הם סוציאלים בעצמם... מת עליהם.
    סגור
  • תת רמה
    ד 01/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיר. אל תבייש את האנושות.
    סגור
  • 2.
    אלופים
    גולסטאר 12/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סלוצקי ודומינגז תותחים, בטוחה שהם לא התכוונו לפגוע.
    סגור
  • 1.
    התוכנית הזאת היא ממש תת רמה
    יוסי 12/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שיורידו אותה מלוח השידורים
    סגור