תקשורת ומדיה

נאבקים על התדמית: המוסלמים זועמים על ה-BBC לאחר ראיון עם מטיף קיצוני

זעם בקרב הקהילות המוסלמיות בבריטניה לאחר שידור ראיון עם מטיף דת איסלאמי קיצוני. ה- BBC : "חשוב שהציבור יידע על קיומן של דעות כאלו"
שיקול דעת מוטעה? עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח כי ארגונים מוסלמיים בבריטניה דורשים ממנכ\"ל ה-BBC להסביר מדוע שודר ראיון עם מטיף דת קיצוני, אנג\'ם צ\'אודרי, אשר היה בקשר עם אחד מרוצחי החייל לי ריגבי. כזכור, באחד המקרים המזעזעים שאף תועדו ועלו על מסך הטלוויזיה, ריגבי נרצח לפני יותר מחצי שנה בפיגוע דקירה על ידי שני בני מיעוטים בדרום לונדון.
הארגונים, המייצגים את הקהילה המוסלמית באי הבריטי, מבקשים הסבר על שיקולי העריכה של הרשת וזועמים על כך שהראיון שודר יום בלבד לאחר שבית המשפט נתן את החלטתו באשמת רוצחי החייל.
צ\'אודרי, אשר היה בעבר לאחד המנהיגים של הארגון הקיצוני \"אל מוחאריג\'ון\", נחשב כמגונה ומוחרם על ידי הקהילייה המוסלמית במדינה. למרות התבטאויותיו ודעותיו הרדיקליות, הראיון עימו שודר בשעת שיא בערוץ 4 של הרדיו המקומי.
\"זה היה שיקול דעת מוטעה לחלוטין שגורם לכל כך הרבה נזק\", אמרה ג\'ולי סידיקי, סגנית נשיא האגודה האיסלאמית של בריטניה. \"מדוע לבחור באדם ללא לגיטימציה כלל בקרב הקהילייה המוסלמית?\" לדבריה, הראיון יעודד דעות שליליות אשר יפגעו ביחסים בין הדתות השונות ויגביר את הדעות הקדומות בקרב הציבור הכללי כנגד האוכלוסייה המוסלמית.
דוברת ה-BBC אמרה בתגובה כי \"אנו מאמינים כי חשוב שהציבור יידע על קיומן של דעות כאלו וחושבים כי הראיון עם צ\'אודרי יכול לשפוך מעט אור על מה שהוביל לפשע הזה\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקולגות שלי בענף היו מחבקים דווקא את המטיף
    הימני היחיד בענף 12/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענף הפרסום הוא ענף של מחבקי ארתריאים, מלטפי סודנים, מאמצי פלסטינאים, חובבי פליטים סורים ומנחמי בדואים. כל עוד הם לא מתדפקים על דלתם או רובצים בגן השעשועים איליו הם לוקחים את הילדה שלהם. מאווווד קשה ובודד להיות הימני היחיד בענף הפרסום.
    סגור