תקשורת ומדיה

צפירת הרגעה: התחממות ביחסים בין עיתונאי הרדיו בת"א למנהל קול ישראל

פרסום ראשון: הוועד הקפיא חלק מצעדי המחאה, לאחר שמיקי מירו מצא חלופות תעסוקתיות לעורכים המוזיקליים. ערן סיקורל החליף את ברוך אסקרוב
בניין רשות השידור בקרייה בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
אחרי שבועות ארוכים של מאבק בהנהלה, נראה כי חלה תפנית בעלילה. לאייס נודע כי ועד עיתונאי קול ישראל בתל אביב, הכריז אתמול (יום א\') על שביתת נשק בכל הנוגע לצעדי המחאה נגד המהלך של הנהלת רשות השידור לקיצוץ שעות העבודה של העורכים המוזיקליים בתכניות האקטואליה.
כפי שפורסם לפני כ-3 שבועות באייס, מנהל קול ישראל מיקי מירו הורה לקצץ במשמרות של העורכים המוזיקליים בתכניות האקטואליה השונות. בעקבות כך מי שהיה אחראי על המוזיקה בתכניות סדר יום, הכל דיבורים ובתכניות נוספות, הן המפיקות, שנאלצות לשדר לעיתים מוזיקה באמצעות טייפ דיגיטלי נייד.
בעקבות המהלך שעורר זעם רב בקרב העובדים, החלו מגעים של ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, עם מירו. בהודעה שנשלחה אתמול לעובדים, נראה כי המגעים צלחו: \"ועד העיתונאים בקול ישראל בתל אביב יפסיק ממחר (יום ב\', א\"כ) את צעדי המחאה נגד קיצוץ העורכים המוזיקליים... בשבועיים האחרונים הסתיימו התכניות 10 דקות לפני הזמן בשל הפגיעה הקשה בשכר העובדים. אנו מברכים את מנהל הרדיו מיקי מירו על המאמץ הכן והאמתי למצוא חלופות תעסוקתיות לעורכים המוזיקליים במקום השעות שנלקחו מהם\".
עוד נכתב באותה הודעה, כי \"אנו תקווה שהפגנת הרצון הטוב, תעורר צעד מתבקש של רצון טוב מצד ההנהלה - השבת התכנית \'הכל דיבורים\' לעורכותיה בתל אביב. אנו מודים לעובדים שהתגייסו בסולידריות מופתית למען חבריהם המקוצצים. בלעדיכם זה לא היה קורה\".
בתוך כך, עורך חדשות החוץ ברשת ב\', ערן סיקורל, התמנה ליו\"ר ועד עיתונאי קול ישראל בתל אביב, במקומו של ברוך אסקרוב, ששימש בתפקיד ב-4 השנים האחרונות, ופורש בשל סיבות אישיות. בפני סיקורל עומד על הפרק המשך המאבק בהעברת הגה ההגשה של תכניות האקטואליה לידי אנשי ערוץ 1, העברת חלק מהתכניות לירושלים בכדי למנוע את מחאת עובדי המערכת בתל אביב, ועוד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    והעברית - מה יהיה עליה?
    שיר 12/2013/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר מזמן התריעה רות אלמגור-רמון שצריך לומר "עורכי מוזיקה" ולא כפי שנאמר פעמים מספר בכתבה.
    סגור
  • 1.
    בשביל מה צריך למצוא חלופות לעורכים המוסיקלים? (ל"ת)
    אחות של ברוך 12/2013/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור