תקשורת ומדיה

החדשות המקומיות נסגרו: אומ"ץ מאיימת בהגשת בג"צ נגד משרד התקשורת

השבוע הוחשך המסך על מהדורות 'חדר החדשות' ופיטורי 70 עובדיה נכנסו לפועל. יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי: "ועדת הכלכלה לא פעלה לטעמנו כראוי"
מהדורת חדר החדשות (צילום: אייס) (צילום אייס)
ימים לאחר החשכת המסך של החדשות המקומיות, במקביל להחלטת ועדת הכלכלה בנוגע להמשך הפעלת מערך החדשות, ונראה כי הסוגיה תעבור לבג\"צ. לידי אייס הגיע מכתב של אריה אבנרי, יו\"ר תנועת אומ\"ץ, לשר התקשורת גלעד ארדן, ובו איום בהגשת בג\"צ נגד משרד התקשורת במידה ולא יחודשו השידורים.
כזכור, ב-1 בינואר הוחשך המסך של החדשות המקומיות חדר החדשות, לראשונה מזה 26 שנים, אז החלו חברות הכבלים לשדר את עדשה מקומית. ועדת הכלכלה גיבשה הצעה מהלך שזוכה לביקורת קשה, על פיה חברות HOT ו-yes ישדרו את המהדורות מ-1 באפריל למשך כשנתיים, בהשקעה של 5 מיליון שקלים. למעשה, ב-3 החודשים הקרובים אין מהדורות מקומיות, כאשר הפיטורים של כ-70 עובדי המהדורות, נכנסו לתוקפם ב-31 בדצמבר.
\"למרבה הצער ננקטו לאחרונה צעדים להפסקת השידורים הללו וזאת למרות שחוק התקשורת (בזק ושידורים) תשמ\"ב-1982 קובע במפורש כי \'בעל רישיון כללי לשידורי כבלים ישדר חדשות מקומיות בענייני היום הנוגעים לאזור בלבד\'\", כתב אבנרי.
במכתב ציין אבנרי כי \"ועדת הכלכלה של הכנסת שדנה בימים אלה בכנסת בנושא זה, לא פעלה לטעמנו כראוי כאשר נמנעה מלחייב את בעלי yes ו-HOT שהפיקו את השידורים הללו להמשכם ברצף ובמקום זאת קבעו שהשידורים יחודשו רק בחודש אפריל 2014\".
במצב כזה, דורש אבנרי מארדן להפעיל את \"סמכותך ותנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להביא לחידוש מיידי של השידורים הללו ושומרת לעצמה את הזכות לעתור בעת הצורך לבג\"צ\".
ממשרד התקשורת טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי צריך?
    חיים הרציגר 01/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אני צריך חדשות מקומיות?
    סגור
  • תגובה להרצינגר
    oferdesade 01/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום ספק שאתה הצופה לא צריך חדשות מקומיות. אף פעם לא נמדדו באמת רייטינגים ואילו היו - היה ברור שאין נפש חיה בצד השני של המסך. כך הדבר גם לגבי הערוץ הקהילתי. מי שהיה צריך זה בעיקר העובדים עצמם - עוד מקום להעסיק שממנו צמחו הרבה מאד מהכישרונות שבערוצים הראשיים היום... המשך לביה"ס. האמירה הייתה פה בעיקר כלפי המשדר - בעלי זכויות השידור: יש לכם גם מחויבות מעבר להדפסת כסף - מחוייבות לפריפריה, למיעוטים, ולכל דבר אחר שאין שם רווח. בינתיים הם הצליחו להדוף את המחויבות לתכני איכות ועכשיו גם את זה. כל הכבוד: הם באמת מבריקים! מגיע לנו!
    סגור