קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות
בלעדי

"המחירון" של הצלמים: 75 ש' לשעתיים - בלי החזר נסיעות או ביטוח על הציוד

בחורף הקר ובקיץ הלוהט, תחת אש ולעיתים מכות, הצלמים הפרילנסרים לוקחים את המצלמה כדי לתעד את התמונה הבאה. לידי אייס הגיעו הסכומים שמערכות התקשורת השונות משלמות, לעיתים מתחת לשכר מינימום. מיוחד
 |  29
"המחירון" של הצלמים: 75 ש' לשעתיים - בלי החזר נסיעות או ביטוח על הציוד
למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ), צילום: (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ)
שעתיים ב-75 שקלים, או ארבע ב-150. בלי תעריף לילה או שבת. הוצאות דלק? תשכחו מזה. שברו לכם את המצלמה? באסה. אתם לבד. לא טוב לכם, תחפשו עבודה במקום אחר.

חייו של צלם החדשות לא קלים כלל: הרדיפה אחר הצילום הבא שיעטר את שער העיתון או את הכתבה הראשית של ההום-פייג', בקור של החורף או החום והלחות של הקיץ, כשחלק מהמצולמים פועלים לעיתים באלימות, והנהגים על הכביש מנסים להוריד אותך לפעמים מהנתיב. אבל מסתבר, שאחרי כל אלה, הקושי האמיתי מגיע דווקא מהבית, בדמות שכר רעב של מערכות התקשורת השונות.

"צלם שיוצא לאירועים נקלע למקומות אלימים", מספר צלם בכיר באחת המערכות. "אם שוברים לו את הציוד, אף אחד לא עוזר לו. אם הוא נפצע, אף אחד לא מכיר בו. זה יכול להביא למצב שגם ביטוח לאומי לא יכיר בו, ועוד יגיד לו - 'למה הלכת לשם?'. היו צלמים שנלחמו בביטוח הלאומי אחרי מלחמת לבנון השנייה".

לידי אייס הגיעו תעריפוני הפרילאנס שמשולמים לצלמי סטילס בכלי תקשורת ארציים, בין היתר בעיתונים מובילים ובאתרי אינטרנט שמושכים מיליוני גולשים בחודש. "המחירון" בהחלט מקומם, ומאד מעציב. חובה לציין כי כל התשלומים פה הם ברוטו, עליהם הצלם משלם מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות. בנוסף - הצלם משלם מכיסו עבור ביטוח לאופנוע וביטוח לציוד הצילום שעולה עשרות אלפי שקלים, החלפה סדירה של ציוד רכיבה שמתבלה, הלפ-טופ, הטלפון הנייד והנט-סטיק, וכמובן - תשלומי דלק גבוהים, שבחלק מהמערכות לא משלמים כלל.

עבדת 8 שעות? תקבל 20 שקלים ו-5 אגורות לשעה

באתר וואלה משלמים לצלמים הפרילנסרים רק 150 שקלים עבור קריאה של 4 שעות, ואין תעריף מיוחד עבור הקפצה בלילה או בשבתות, אבל לפחות משלמים עבור נסיעות 1.77 שקלים לכל ק"מ. טוב מכלום.

אצל המתחרים מ-ynet המצב לא יותר טוב. עבור קריאה של עד שעתיים, התשלום יעמוד על 80 שקלים. בין שעתיים ל-4 שעות התשלום יזנק ל-120 שקלים (כ-30 שקלים לשעה בממוצע אם הקריאה היא 4 שעות, א"כ), ובמצב בו הצלם צריך לשעות במקום עד 8 שעות, הוא "יזכה" ל-164 שקלים - שהם 20.05 שקלים לשעה במידה ומדובר במשמרת של 8 שעות, הרבה פחות משכר מינימום. מצד שני, לפחות יש תעריפי לילה ושבת באתר: התשלום קופץ ב-30%-50%.

בית וואלה באבן גבירול (צילום: אלכסנדר כץ)
בית וואלה באבן גבירול (צילום: אלכסנדר כץ)


ומה קורה ביומון הכלכלי של קבוצת ידיעות אחרונות? על יציאה לקריאה רגילה עד שעתיים, יזכו הצלמים של כלכליסט ב-65 שקלים שלמים. עד 4 שעות המחיר יאמיר ל-116 שקלים, וביום עבודה שמעל 4 שעות, חשבון הבנק יטפח ב-193 שקלים. בקריאה בשבת יקבל הצלם עבור שעתיים 98 שקלים ובקריאת לילה - 103 שקלים. עד 4 שעות התשלום יעלה ל-155 שקלים ו-166 שקלים בהתאמה, ובמשמרת שמעל 4 שעות - התשלום בשבת יעמוד על 250 שקלים ובלילה רגיל - 268 שקלים.

במידה והקריאה מתרחשת בחג או בשבת בלילה, התשלום למשך של עד שעתיים יעמוד על 155 שקלים, עד 4 שעות 247 שקלים, ומעל 4 שעות - 402 שקלים. בסעיף הוצאות נסיעה, יקבל הצלם 1.25 שקלים לק"מ. עבור תורניות יקבל הפרילנסר 128 שקלים ביום חול ו-178 בתורנות שבת.

נסה למכור תמונת פפראצי

אצל המתחרים גלובס, המצב טוב יותר, כך לדברי מספר צלמים ששוחחו עם אייס. במידה ומדובר בקריאה קצרה, יקבל צלם הפרילנס 200 שקלים, אבל יש לזכור - דין חצי שעה כדין 3 שעות.

ומה קורה בהארץ? מהמחירון שהגיע לידי אייס עולה כי עבור כל שעתיים יקבל הצלם 75 שקלים ברוטו. יצאת ל-6 שעות? תקבל 225 שקלים. מעל 8 שעות התשלום יעמוד על 400 שקלים. תשכחו מתעריף לילה או שבת, וגם התשלום עבור הדלק נמוך - 92 אגורות לק"מ.

בחינמון של שלדון אדלסון היד קפוצה גם כן. צלם פרילנסר שמערכת ישראל היום תשלח אותו לאירוע, יקבל 120 שקלים לשעתיים, ו-150 שקלים עד 4 שעות. מעל 4 שעות יקבל הצלם 225 שקלים, סכום זהה לזה אותו יקבל הצלם עבור קריאה בשבתות או בלילות. סכומים אלו כוללים גם הוצאות דלק, אלא אם מדובר באייטם מרוחק, ואז העיתון ישלם לצלם החזר הוצאות של שקל אחד לק"מ.

במעריב אין מחירון מסודר, אולם לדברי גורמים המעורים בפרטים, קריאה רגילה תעמוד על כ-150 שקלים, ללא תעריף מיוחד ללילה או לשבת. אגב, בעבר כשהיה מחירון - המצב לא היה טוב יותר צלמים קיבלו 52 שקלים ליציאת יום, ו-79 בלילה.

ומה קורה בתחום הבידור? במגזין טיים אאוט מקבל הצלם 100 שקלים עבור היציאה, בלי קשר לזמן בה הוא ישהה במשימה אליה הוא נשלח, או אם היא בשבתות או בלילות. על הוצאות דלק אין מה לדבר. מאידך, יש לציין כי המגזין מכסה את תל אביב, כך שרוב הקריאות קצרות יחסית - מה שזוכה לכינוי "קוויקי", של חצי שעה עד שעה. אם הקריאה מתארכת, הצלם עשוי לקבל תוספת.

הארץ
הארץ


אגב, בכלי תקשורת המכסים את תחום הבידור והסלבס, מציגים נציבות גדולה יותר בכל הקשור לתמונות פפראצי בלעדיות. "אם אתה מביא צילום חזק, משלמים טוב", מספר צלם המכיר את הפרטים, שמסייג את הדברים. "אגב גם היום כבר לא משלמים עבור יציאה - במידה ומקפיצים אותך - אלא אם קונים את הצילום בסוף".

"הפרילנסרים הם עבדים; התאגדות? מפחדים"

צלם פרילנס באחת המערכות, שמכיר את הסכומים המדוברים, אמר בשיחה עם אייס כי "מדובר בסכומים ברמות גיחוך היסטרית. אם היית לפחות נותן לי 3 יציאות ביום, אז סבבה, אבל נותנים 3 יציאות בשבוע. אפשר לחיות מזה? אינסטלאטור שפותח סתימה, דורש לפחות 200-300 שקל ומגיע עם ציוד של 30 שקל. כדי לצאת לצילום, הציוד הכי פשוט שיש לי, עולה 8,000 שקלים".

"יש קטע שכתבים מקבלים מצלמות ופשוט מצלמים", מסביר צלם אחר את הירידה בכמות ההזמנות לצילום. "כשכתב לוקח מצלמה לידיו, הוא צריך לזכור שהוא לוקח עבודה מהקולגה שלו הצלם".

"הרבה זמן שאני טוען שהפרילנסרים הם עבדים", טוען הצלם ר' בשיחה עם אייס. "הם מועסקים בדרך כלל בשכר שהוא פחות מהמינימום. כולם במקצוע יודעים את זה, מהמפיק הכי זוטר ועד לעורך הראשי. אני חושב שהגישה של חלק מהעורכים בעיתונים ואפילו בטלוויזיה - כאלה שרוצים לרכוש ממך תמונת סטילס - היא שחייבים שהצלמים יהיו רעבים כי זה נותן להם את הדרייב לעבוד".

אותו צלם מציין סוגיה בעייתית נוספת - זכויות היוצרים על התמונה. "יותר ויותר עיתונים ואתרי אינטרנט דורשים מהמצלמים לוותר על זכויות היוצרים שלהם בתמונות, ומציגים את זה כאולטימטום - 'לא תחתום, לא תעבוד'. זה בדיוק מה שעושים גופי הטלוויזיה לתסריטאים ולבימאים".

אז מה קורה שציבור שלם חש במצוקה? הוא מנסה להתאגד כדי לנסות לשמור על הזכויות המגיעות לו. אבל לא כך בקרב הצלמים. "ב-4 השנים האחרונות היו לפחות 2 ניסיונות של התאגדות, אבל הצלמים מפחדים להתאגד", מסביר הצלם ר'. "יש גם ניסיון לאגד צלמים באיגוד העיתונאים החדש, אבל יש חוסר אמונה מוחלט בזה שמישהו מוכן בכלל לטפל בנושא של הצלמים. אנשים מפחדים שיפטרו אותם. יש חרב גדולה מעל הראשים של הצלמים".

-מה צריך כדי שיהיה פה שינוי?
"זה ייגמר ביום שצלם ייהרג בתאונת דרכים בדרך לצילום, ואז זה סיפור שיתפוצץ, כי אז ידברו על זה".

תגובות

במערכות מעדיפים לא להגיב על הדברים. כך היה עם 'ישראל היום', ynet 'הארץ' וגלובס. תגובותיהם של כלכליסט, טיים-אאוט, וואלה ומעריב טרם התקבלו. את תגובת ארגון העיתונאים לא ניתן היה להשיג.




הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
29 תגובות
17.
טוב לדעת את המחירון
תשאירו מייל ומחיר לשעת עבודה, צריך מישהו שיש לו נסיון ואת הכלים המתאימים ליום צילום תכשיטים
מחפש צלם תכשיטים | 07/01/2014 19:39
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
מחירון, אה?
צילום תכשיטים מקצועי יעלה לך הרבה יותר מ75 שקל. גם לא מקצועי יעלה יותר.
גיל | 02/09/2014 17:52
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
16.
זה פחות עניין של מפחדים
זה יותר עניין של מישהו שמרוויח משכורת רעב ולא יכול להרשות לעצמו להתאגד, כולם רוצים להרתם למטרה כזו אבל כשצריך לשלם שכ"ד ואוכל אין יותר מדיי אפשרות להחליט לא למכור צילום עד שיתנו לנו את מה שאנחנו רוצים. המצב קשה וצריך לאכול.
צלם | 07/01/2014 16:28
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
15.
רשימת התעריפים
מעניין מי צילם את התמונות של הצלמים בכתבה, עוד יותר מעניין למה לא הכניסו לרשימת התעריפים את אייס....
צלם חובב | 07/01/2014 14:46
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
14.
100% בעיה של הצלמים
זה ב 100%אשמת הצלמים...התקשורת זה עסק וכמו כל עסק הם רוצים להקטין את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות . אם יש צלמים שמוכנים לעבוד במחירים כאלה זו בעיה שלהם. לפני מספר שניות · אהבתי
ניר | 07/01/2014 11:49
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
13.
צריך לקום איגוד צלמים שידאג לשכר הוגן
בוא נראה את ידיעות ומעריב מוציאים עתון בלי תמונות
נעם | 07/01/2014 08:47
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
איגוד זה טוב אבל לא חובה
כל צלם יכל להיות האיגוד של עצמו ושיהיה לו מחיר מינימום ליציאה. אני למשל לא יוצא מפחות ל-500 ש"ח עד לארבע שעות גם אם זה צילום של חמש דקות אצלי בחניה. בפחות מזה אני מעדיף לשחק עם הילד שלי.
ניר | 07/01/2014 12:02
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
כמה שאלות לניר
ניר, למה אתה לא מזדה בשם המלא שלך? דבר נוסף - מה אפשר לעשות שברוב המערכות אתה לא יכול לבוא ולהתמקח, אלא לקבל את רוע הגזרה?
גילי | 07/01/2014 12:07
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
מה קשור פה השם המלא?
אני אשאל ככה, למה למדת שלוש שנים צילום ושילמת כ-15000 שח לשנה (אני יוצא מנקודת הנחה שאתה לא מאחד הילדים שתפס מצלמה והתחיל ללחוץ עליה). דבר שני בכל מקום אפשר להתמקח. אנשים מסתכלים על התקשות בהערצה ויראת כבוד כאילו זו שאיפה שחייבים להגשים וכל מה שאומרים להם בראיון העבודה זה קדוש. אז תשכח מזה, זה כבר מזמן לא ככה. ודבר שלילי בצילום יש הרבה תחומים: צילום מוצרים, צילום אופנה, צילום אדריכלי, צילום קבוצות, צילום אירועים, צילום תדמיתי.......לך תתמקד בסוג צילום אחד ותהיה בו הכי טוב. לא פחות חשוב תשווק את עצמך בצורה הכי טובה.
ניר | 07/01/2014 12:26
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
בשורה התחתונה
בשורה התחתונה זה שאתה פרילאנס לא אומר שאין לך בוס רק שבמקרה הזה הבוס הוא אתה. אתה בוחר אם שווה לך לצאת תמורת 75 שח או לא.
ניר | 07/01/2014 12:41
0 0
12.
הרבה מלפלפונים המחיר למטה מתי קצת המחיר למעלה (ל"ת)
אחמד | 07/01/2014 06:30
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
11.
מתלהבים שקוראים לעצמם צלמים
צלם שמעריך את עצמו לא יעבוד במחיר כזה... לכו תעבדו במלצרות
צלם 17 שנה | 06/01/2014 22:12
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
10.
רק הצלמים אשמים, הם מורידים מחירים ומצפים ...
ענף הצילום נראה בדיוק ככה רק בגלל שכל ילד בן 18 שקונה מצלמת פוקט קורא לעצמו אלק ״צלם״. הילדים האלה חושבים שהם יודעים הכל ומורידים מחירים והורגים את הענף אבל מי שקצת מבין שחוץ מללחוץ על המצלמה הם לא ממש מבינים. צלם איכותי יקבל שכר בדיוק מה שמגיע לו. אם העיתונות מעדיפה לצלם עם צלמים שמרוויחים שכר של 75 ש״ח זה מראה בדיוק מה שווה העיתונות. בושה וחרפה. ואנחנו רואים את התוצאות יום יום בעיתונים, תמונות חסרות רגש משעממות וסתמיות. כל העיתונים אותו זבל, מעסיקים צלמים לא מקצועים בשקל וחצי. לפחות נשארו כמה טובים שנותנים איכות של צילום ומרגישים את זה מייד.
צלם 20 שנה | 06/01/2014 21:27
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
9.
פחחחחחחח............
איזה כיף שיצאתי מתחום העיתונאות העלוב, עוד שילמו לי 180 ל3 שעות בלי הוצ׳. איזה עולב נהיה פה...
מנחם - צלם  | 06/01/2014 18:36
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
8.
מחפיר
הבנתי את זה וברחתי לעצמאות בשנות התשעים ממעריב
ישראל מלובני | 06/01/2014 17:24
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
7.
בזיון
למה לא בעצם... על צלם שיוצא יש עוד 100 טיפשים שיכולים להחליף אותו גם ב15 שח ויגידו תודה וסליחה אם יקבלו את הכסף בזמן ובכלל. שוק פרוץ ללא גוף מאגד רק ידים עבדות. המלצה חמה לא להתקרב!!!
דוד -כנסו  | 06/01/2014 14:52
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
6.
אולי המקצוע הפך למיותר ?
עד לפני 10 שנים היה צריך ידע מקצועי כדי לצלם תמונה טובה . היום כל אחד אם מצלמה ביסית או סמרטפון ועיין טובה יכול להכניס תמונה באיכות סבירה לעיתון יומי או כתבה באינטרנט . קרטייה ברסון ורוברט קאפא היו מתקשים להתפרנס בימינו. עבודת הצלם המקצועי צריכה להתמקד בצילום למגזינים ואתרים שדורשים איכות .
איתי | 06/01/2014 14:44
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
ברור. עם המעבר מצילום אנלוגי לצילום דיגיטלי, צילום מקצועי בכלל, וצילום עיתונות בפרט, נהיו מקצוע מיותר. ואי אפשר להתווכח עם זה. אלה העובדות. כל מילה מיותרת. גסיסה ארוכה ומתמשכת. עצוב מה לעשות אבל חלק מהתשלום להתפתחות המטאורית המדהימה בכל כך הרבה תחומים. תמיד יש מי שמשלם.
גיזי | 06/01/2014 17:47
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
5.
עצוב מאד שזה המצב (ל"ת)
תמי | 06/01/2014 13:16
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
4.
שכר צלמים
לשליח בלי מצלמה העיתונים משלמים יותר
מיקי צרפתי | 06/01/2014 13:08
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
טול קורה
מיקי צרפתי אתה היית חלק מהשיטה כמה שילמת לצלם פרילאנס?
יוסף | 06/01/2014 14:10
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
3.
איזה ביזיון, לעג לרש. זה כל מה שיש לי להגיד. (ל"ת)
אמיר | 06/01/2014 12:49
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
2.
עצוב שזה המצב
אנשי מקצוע מקבלים כזה יחס
שלמה | 06/01/2014 10:53
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1.
חברים - יש עבודות אחרות מלבד השטויות האלה-->
לטייל כל היום רגלית או על קטנוע מסכן ולצלם תחת מצומק של דוגמנית סוג ז' זו לא עבודה!!! זה תחביב ועל תחביב לא מרוויחים כסף. מספיק עם המדיה המטונפת הזו שכבר לא מעניינת. מי קורא עיתון היום, מה יש בדיוק לראות ב TV?????
דנה | 06/01/2014 10:41
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
מי חבר שלך י'פרימיטיבית (ל"ת)
תומר | 06/01/2014 13:16
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
צלם זה מקצוע ובלעדיו היית רואה רק טקסט
שחור על גבי לבן. ואם זה כ"כ לא מעניין אותך מה את נכנסת להתעדכן באתר אייס? ועוד להגיב?
יפה שתיקה לחכמים | 06/01/2014 13:15
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
דנה את ממש מנותקת ממה שקורה סביבך
ובטח בגלל זה את גולשת באייס, כי לא מעניין אותך מה שקורה בעולם התקשורת סביבך... הזוייה תחזרי לחור שממנו יצאת ואל תשובי לכאן יותר
נעה האשטג | 06/01/2014 13:13
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
תגובה מעפנה. אז גם שלא יהיו קופאים, מאבטחים
וכל מיני מקצועות שמרוויחים מעט?
גלעד | 06/01/2014 11:54
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
אז למה???
אז למה לעבוד במחיר הזה???? מי מכריח את הצלמים לעבוד במחיר הזה??? תמוה.... כמו בכל דבר, כנראה שיש מי שיסכים לעבוד במחיר הזה שזה מוזר ממש.....
צלם | 06/01/2014 21:50
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
מעצב חסוי תל אביב שלח קו”ח
ביצועיסט חסוי השרון שלח קו”ח

הכי במדור

הכי נקראות
הכי מטוקבקות
הכי ויראליות
היום
השבוע
החודש
אין מאמרים להצגה

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה