תקשורת ומדיה

רה"ע בית שאן דורש התנצלות מערוץ 10: "אין ספק שכוונות זדון מניעות את הכתב"

אלי לוי פרסם על חשד להטרדה מינית נגד ראש העיר, מה שהוביל לטענות נגד 'חדשות 10' ולתלונה למועצת העיתונות. 'חדשות 10': "דוחים את הטענות"
2 פרסומים במהדורות החדשות של ערוץ 10 על ראש עיריית בית שאן, הובילו את היחסים בין הצדדים לשפל המדרגה. לאייס נודע כי ראש העירייה רפאל בן שטרית, דורש פרסום התנצלות מחברת החדשות של הערוץ. במקביל, הוגשה גם תלונה למועצת העיתונות נגד הערוץ ונגד הכתב בצפון אלי לוי.
ב-22 בדצמבר פרסם לוי ידיעה שעניינה תלונה שהגישה אישה על הטרדה מינית לכאורה, שביצע בה, לטענתה, ראש העירייה בן שטרית. בסביבתו של בן שטרית טוענים לכשלים מקצועיים ואתיים בפרסום של לוי - בין היתר עיוות של תגובת המשטרה, כאשר הכתב אמר כי \"ראש העיר יזומן לחקירה בימים הקרובים\", בעוד שהתגובה הייתה \"הוגשה תלונה והיא נמצאת בבחינה\". בסביבתו של ראש העירייה טוענים כי \"עובדתית, ראש העיר לא זומן לחקירה לא בימים הקרובים ולא בימים שאחרי הימים הקרובים ולמעשה עד עצם היום הזה\".
עוד טוענים בסביבתו של ראש העירייה כי \"הכתב פנה לנשוא הכתבה באמצעות דוברו רבע שעה בלבד לפני שידורה ולא פירט כלל במה היא עוסקת. אף שקיבל תגובה מפורטת בתוך זמן קצר ביותר - זמן בלתי סביר לכל הדעות לניסוח תגובה מפורטת - לכתבה, שעליה שוקד הכתב מזה שבועות ארוכים, התגובה לא הובאה בשידור. במקומה נאמרו דברים לא מדויקים, בלשון המעטה\".
גם כתבה של לוי ב-5 בינואר העלתה את חמתו של בן שטרית. לוי דיווח כי תיק החקירה הועבר ליחידה הצפונית של להב והוסיף כי ככל הנראה \"המשטרה תערוך עימות בין ראש העיר למתלוננת\". בסביבתו של ראש העירייה טוענים כי לטענה זו אין בסיס, והיא אף שקרית. גם ציון תגובתו של ראש העירייה בתגובה אינה נכונה משום שלא בן שטרית ולא דובר העירייה אבי אזולאי הגיבו לדברים.
במכתב ששלחו למשרד עורכי הדין של ערוץ 10 פישר בכר חן ושות\', כתבו עורכי הדין סיגלית גוזלן ומוחמד מחאג\'נה כי \"זכות הציבור לדעת הינה אינטרס בעל חשיבות רבה, אולם עסקינן בזכות לדעת אמת... הפרסומים כפי שנעשו מלמדים על מגמה לפגוע במרשי ואינם מותירים ספק כי כוונות זדוניות מציעות את הכתב\". עורכי הדין גוזלן ומחאג\'נה דורשים פרסום התנצלות על הפרסום וכי \"בעתיד תימנע מכל פרסום מזיק בפועל בשמו הטוב של מרשי בכל דרך שהיא מה שגם כי על פי האתיקה המקצועית, על מרשתך לפנות אל מרשי בדרישה לתגובה תוך הענקת זמן תגובה סביר\".
בתלונה למועצת העיתונות, כתב ראש העירייה בן שטרית כי \"הכתב חרג לכל אור הדרך מכללי האתיקה העיתונאית לצד סיקור חד צדדי ומגמתי לאורך כל הכתבה\".
ערוץ 10: דוחים את הטענות
מחברת החדשות של ערוץ 10 נמסר לאייס כי \"אנו דוחים מכל וכל את טענות ראש העיר אחת לאחת\". ב\'חדשות 10\' טוענים כי ראש העיר נתבקש להגיב לטענות ימים ארוכים לפני השידור הראשון. מעבר לכך, למרות שאין המערכת הייתה מחויבת בכך - ערב שידור הכתבה פנתה המערכת שנית אל ראש העיר כדי לאפשר לו לעדכן את תגובתו, זאת למרות שהטענות בכתבה לא השתנו. ראש העיר ודוברו סירבו להגיב, ולכן בסופו של דבר הובאה בשידור ובאריכות תגובתו הראשונית של ראש העיר\".
לדברי חברת החדשות, \"רק למחרת, בשעה 6:54 בבוקר החליט דובר ראש העיר לשלוח תגובתו בסמס רק לכתב, תגובה זו שודרה בתכנית הבוקר ובאתר נענע10. סמס נוסף מטעם דובר ראש העיר נשלח רק לכתב ולא למערכת בשעה 20:00 בערב לערך, ושודר לצד האייטם היחיד בעניין באותו יום בתוכנית צינור לילה. בנוסף, מתוך הגינות ולפנים משורת הדין, שבנו ושידרנו השבוע בזמן המהדורה המרכזית את תגובתו של ראש העיר לפרשה (זו הייתה כבר התגובה הרביעית). לגופם של דברים - חדשות 10 עומדת מאחורי כל הדיווחים בפרשה\".
תגיות אלי לוי
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    אלי לוי עיתונאי לא אמין. כבר שנים (ל"ת)
    יונתן 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    רפאל בן שטרית-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שקרנים 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אושרת 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מלבינים אדם ברבים מבלי לבדוק את העובדות לעומקן ולרוחבן, ובטח שלא מעלים לאויר כתבת ״תחקיר״ בפריים טיים ולבקש תגובה ״ רצינית ומעמיקה״ 15 דקות טרם העלתה לאויר... לא הועלו ספיקולציות בסיסיות שכל בר דעת שואל עצמו, למשל, מדוע המתלוננת הגיעה עם רשמקול לפגישה מבעוד מועד? מדוע ניהלה מס׳ מפגשים, לכאורה, עם רפאל בן שטרית אם היא הרגישה מאויימת מהמפגש הראשון? מדוע התלונה הוגשה יום לאחר בחירתו של רפי? ( מועד התלונה קצת מפתיע..). ודבר אחרון, מיני רבים שנותרו,אילו שאלות נשאלה המתלוננת, שנמצאה דוברת אמת בהן? ומה היא השאלה שהיה בה אלמנט של ספק בתשובתה....
    סגור
  • 12.
    לא על גבה של בית שאן:
    shlomi 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כותרות על גבה של בית שאן: אני מנסה להבין איך הצדק עובד במדינה. איך עושים צדק ומשרים אמונה באדם שגם כלבי השמירה הם נאמנים לזולת לאדם בשכונה ולחיים הפרטיים שלו. ואני לא מוצא צדק ויושר אפילו אצל כלבי השמירה של הדמוקרטיה. חשבתי שאני יכול לזון ממידע אמין ומדויק ושיש אנשים מקצועניים שעושים את מלאכתם מתוך אהבת הזולת. אבל מסתבר לי שגם הם נבלות לא קטנות ולא סתם שר אריק איינשטיין "איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן שלי?" איך אתה ישן אלי לוי עיתונאי קטן מהצפון אחרי שלא בדקת את עובדות החיים ...האמיתיים ורצת לתקשורת להשחיר פנים? איך נפלת למלכודת של אנשים קטנים שחיפשו נקמה ואתה שיתפת איתם פעולה? איך בני אדם יתנו אמון בעיתונאי שמקבל מידע שגוי ומנסה לעשות מזה הון פרסומי תחת המתלה שהוא עוזר לזולת וחושף פרשיות כואבות ? תושבי בית שאן כבר הבינו ממזמן עם מי יש להם עסק ואיך אתם העיתונאים מבקשים כותרות על גבה של בית שאן. אתם באים מצלמים כותבים ומנסים לעשות גלים והתושבים נשארים כנים ואמיתיים ואתם? אתם סתם זבלים!
    סגור
  • 11.
    אלי לוי מס 1
    תומר 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלי לוי עבד על הכתבה הזאת חודש בצמוד ליועץ משפטי. מי שמכיר אותו יודע שכול מילה בסלע ועוד בטח נותרו דברים בחוץ לפעם הבאה
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    משפחת לוי לא יעזור לכם!
    "מהפכה" 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בית שאן הצביעה "מהפכה"וזה כואב למשפחת לוי ..התושבים זרקו אותכם לבית לא יעזור לכם כל ההשמצות ולשון הרע ערוץ 10 יקבל תביעה ענקית !!
    סגור
  • 9.
    עיתונאי ככה לא עובדים!
    shlomi 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כותרות על גבה של בית שאן: אני מנסה להבין איך הצדק עובד במדינה. איך עושים צדק ומשרים אמונה באדם שגם כלבי השמירה הם נאמנים לזולת לאדם בשכונה ולחיים הפרטיים שלו. ואני לא מוצא צדק ויושר אפילו אצל כלבי השמירה של הדמוקרטיה. חשבתי שאני יכול לזון ממידע אמין ומדויק ושיש אנשים מקצועניים שעושים את מלאכתם מתוך אהבת הזולת. אבל מסתבר לי שגם הם נבלות לא קטנות ולא סתם שר אריק איינשטיין "איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן שלי?" איך אתה ישן אלי לוי עיתונאי קטן מהצפון אחרי שלא בדקת את עובדות החיים האמיתיים ורצת לתקשורת להשחיר פנים? איך נפלת למלכודת של אנשים קטנים שחיפשו נקמה ואתה שיתפת איתם פעולה? איך בני אדם יתנו אמון בעיתונאי שמקבל מידע שגוי ומנסה לעשות מזה הון פרסומי תחת המתלה שהוא עוזר לזולת וחושף פרשיות כואבות ? תושבי בית שאן כבר הבינו ממזמן עם מי יש להם עסק ואיך אתם העיתונאים מבקשים כותרות על גבה של בית שאן. אתם באים מצלמים כותבים ומנסים לעשות גלים והתושבים נשארים כנים ואמיתיים ואתם? אתם סתם זבלים!
    סגור
  • 8.
    רדיפה ועלילת דם
    ערן 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש עיר נקי כפיים שקוף כמו שלא היה ! אינטרסנטים הזויים שלא מקבלים את דין הבוחר מטילים רפש וזוהמה ומכתימים את שמה של העיר כשתתברר התלונה המדוברת יש למצות את הדין עד תום עם מפעיליה ושלוחיה וכמובן איתה ! עצוב שהכתב לא בדק קודם אמינות ופירסם טרם התברר דבר כלשהוא במשטרה
    סגור
  • 7.
    רפי ראש העיר של כולם
    בית שאני גאה 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 10 לא פלא שאתם קורסים כלכלית והריטינג שלכם נמוך מים המלח.תעשו שיעורי בית לפני הכתבות
    סגור
  • 6.
    רפאל בן שטרית
    ביתשאני 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 10 נתן יד בעלילת הדם על ראש העיר רפאל בן שטרית. מוזר שאחרי כתבה בערוץ 10 "והגל" התקשורתי ראש העיר לא זומן לחקירה. אלי לוי כתב ערוץ 10 ספר לנו מהי קרבתך למשפחת לוי משפחתו של זקי "היוצא". בושה!! לפרסם הודעת סליחה במיידי.
    סגור
  • 5.
    מסע דה-לגיטימציה שפל ומכוער!!!
    א.ג. 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז בחירתו של רפי בן שטרית לתפקיד ראש העיר בית שאן מתנהל נגדו מסע דה-לגיטימציה שפל, ובחלקים שלו אף נבזי, אשר במהלכו ננקטים מהלכים לא נאותים בלשון המעטה ומכוערים בלשון פשוטה. בן שטרי מאז בחירתו של רפי בן שטרית לתפקיד ראש העיר בית שאן מתנהל נגדו מסע דה-לגיטימציה שפל, ובחלקים שלו אף נבזי, אשר במהלכו ננקטים מהלכים לא נאותים בלשון המעטה ומכוערים בלשון פשוטה. בן שטרית אינו מלאך ואינו צדיק. הוא לא אמור ת אינו מלאך ואינו צדיק. הוא לא אמור להיות כזה. כמו לכל אדם, גפם לו יש חולשות. האופן שבו הן מופצות ומנופחות, מועצמות ומועשרות בסיפורי בדים, חצאי אמיתות ושקרים שלמים, מעיד בעיקר על מניעי מפיציהן. חבל שערוץ 10 משמש סוכן שיווק של מי שגמרו אומר לנקוט כל אמצעי, לרבות אמצעים לא לגיטימיים, במאבקם נגד ראש העיר המכהן, שלא זכה אף לא ליום אחד של חסד. כתושב העיר מתבייש, מתקומם ומוחה על הצגת ראש העיר כמי שאינו כשיר לתפקידו בשל כשלים מוסריים (לכאורה) כצרכן תקשורת בכלל וכמי שאוהב לא מעט מהתכניות המשודרות בערוף 10 אני חושב שטיפולו בנושא זה נגוע בהעדר יושרה ולוקה בחוסר אתיקה מקצועית. תגובת הערוץ מגוחכת במקרה הטוב ומבישה במקרה הפחות טוב. חשוב לציין ולהזכיר, כי רפי בן שטרית נבחר כנגד כל הסיכויים. יש מי שאינם סולחים לו על כך ומנוי וגמור עמם להראות לו את הדרך החוצה מלשכת ראש העיר חודשים ספורים בלבד לאחר שנכנס אליה. זה כל הסיפור.
    סגור
  • ראש העיר של כולם
    שוש 01/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור לכם כלום רפי יהיה ראש עיר לעוד 20 שנה בושה וחרפה לכל אלה שממציאים דברי בלע אחלה ראש עיר
    סגור
  • 4.
    אין כמו רפי בעולם
    בית שאן 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי והיו עוד ראשי ערים כמוהו תותח עולם!!!
    סגור
  • 3.
    אחד מראשי הערים ההזויים
    ראש עיר הזוי 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יאמן שאדם כזה נבחר להיות ראש עיר.מפסיד סדרתי בתביעות דיבה בגלל הפה הגדול שלו והאמינות הנמוכה בלשון המעטה.
    סגור
  • 2.
    ערוץ 10 תתבעו אותו חוצפן (ל"ת)
    תביעה 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אלי לוי הכתב הכי אמין שיש (ל"ת)
    גלעדי 01/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור