מדיה

"עסקים כרגיל"? במקביל ל-TGI הקטלני - מעריב "חושף" תכנית להגדלת החשיפה

המו"ל בן-צבי והמנכ"ל גולדשטיין נערכו לנתוני TGI הקשים, ושלחו מכתב הרגעה לעובדים, בו סיפרו על איחוד מערכות, וגידול ההפצה מחוץ לגוש דן
אלכסנדר כץ |  2
עוזבים את הבית. שלמה בן-צבי (צילום יח"צ)
פחות מיממה לפני פרסום נתוני סקר TGI, שהצביעו על קריסה בחשיפה למעריב, הנהלת העיתון שלחה לעובדיה מכתב שאמור להצביע על \"עסקים כרגיל\" - דהיינו המשך פיתוחו של העיתון, לצד התחייבות לחשוף את נתוני העותקים המודפסים.

נחזור לרגע לנתוני החשיפה של העיתון שפורסמו הבוקר באייס. זהו החציון הרביעי ש\'מעריב\' רושם ירידות חדות בחשיפה אליו. אם בחצי הראשון של 2012 החשיפה לעיתון של המו\"ל שלמה בן-צבי עמדה על 11.9%, הרי שב-6 החודשים האחרונים היא ירדה ל-3.5%, כאשר גם בגזרת החשיפה השנתית מצבו של העיתון בכי רע: 10.8% ב-2012, וכעת 4.6% ב-2013.

כזכור, בחצי השנה הראשונה של 2013 ירד מספר הגיליונות המודפסים של העיתון משמעותית, ועל פי דיווחים לא רשמיים עמד על 18 אלף בלבד, בהנהלת העיתון סירבו בזמנו לחשוף את המספרים, אבל טענו כי מדובר היה במספר שגוי. דווקא בחצי השנה האחרונה נראה היה כי העיתון מתחיל להתאושש, מחזיר מנויים ומתחיל לחלק את עיתון הערב שלו בחינם ברבבות עותקים. כעת מסתבר כי לא כך הדבר.

במכתב ששלחו אתמול לעובדים, כתבו המו\"ל בן-צבי והמנכ\"ל ישראל גולדשטיין ובו פירוט תכנית הפיתוח לשנה הקרובה, המורכבת מ-3 רכיבים עיקריים, שלטענת ההנהלה עשויים להחזיר את העיתון לתפוצה רחבה כפי שהיה עד לפני 5 שנים.

עיקרי התכנית של \'מעריב\': איחוד והרחבת הכותרת בעיתון סוף השבוע בין העיתונים מקור ראשון ו\'מעריב\' - שעל פי ההנהלה יגדיל באופן משמעותי את החשיפה לעיתון. איחוד זה יתחיל בתחילת חודש פברואר. בנוסף, הרחבת הפצת עיתון הערב בימי חול, כשלדברי בן-בי וגולדשטיין, מהדורת הערב החדשה והחינמית \"גרמה לשביעות רצון אצל המפרסמים ובא לידי ביטוי גם בעלייה ניכרת בהכנסות העיתון מפרסום\". במכתב ציינו השניים כי אחרי בחינת השוק, החליטה הנהלת מעריב שהחל מפברואר תורחב תפוצתה של מהדורת הערב גם מעבר לגוש דן, לאזור ירושלים, חיפה ועוד.

גם מהדורת סוף השבוע של \'מעריב\' ספגה על פי סקר TGI מכה אנושה, עם חשיפה של 4.9% ב-6 החודשים האחרונים, מול 8.1% בחצי השנה שלפני כן. במכתב לעובדים התייחסו בן-צבי וגולדשטיין לסוגיית סוף השבוע, וציינו כי תחל הפצה רוויה של מעריב בימי שישי - \"המותג \'מעריב\' ישוב להיות מחולק בכמויות משמעותיות בחלוקת קד\"מ בימי שישי במקומות רבים ומגוונים שננטשו ב-5 השנים האחרונות\".

מהנהלת \'מעריב\' נמסר כי \"אנו משוכנעים שתוכנית זו תחזק את \'מעריב\' כמותג מרכזי ותבצר את מעמדו בשוק התקשורת כפי שהיה זה 65 שנה\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעריב והארץ עסקים מתים. לא נוגע שם במקל
    פרסומאי 21/01/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מביאים נאוחס
    סגור
  • 1.
    ישראל גולדשטיין אתה גאון (ל"ת)
    אהוד 20/01/2014 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור