תקשורת ומדיה

עיתון חרדי, לא מה שחשבתם: "קפצתי בהתלהבות, ופאק - נפרמו לי המכנסיים"

האם התקשורת החרדית עוברת תהליך של ליברליזציה? ל'המודיע' בשישי השתרבבה המילה הלועזית בעלת הקונוטציות הלא צנועות. צפו בפדיחה
המודיע (צילום לוגו)
אחרי הפיצה פפרוני של יתד נאמן ו הצוללנית בביקיני בהמבשר, גם המודיע \"זוכה\" לפדיחה משלו: בתוך מוסף הבית שלנו של העיתון, פורסם בסוף השבוע סיפור, ובו השתרבבה המילה \"פאק\", מילה לא צנועה במיוחד, שאינה פופולארית במגזר החרדי.
והיכן הופיעה המילה? בציטוט הזה: \"כל כך התלהבתי מהמושב, שמיד אחרי שהתקן הרכיב אותו, קפצתי עליו בהתלהבות, ו...פאק, נפרמו לי המכנסיים\".
מעבר לעבודת ההגהה והעריכה, בתקשורת החרדית ישנה גם פונקציה נוספת - \"הבודק\", איש הוועדה הרוחנית של גוף התקשורת שעובר על כל הטקסטים והתמונות במטרה לדלות את אלו הלא צנועים, ולמנוע את פרסומם. כנראה שגם כאן, התפספסה לבודק אותה מילה, או שהוא כלל לא הכיר אותה, והיא פורסמה. פרסום זה כבר מעורר סערה בקרב גורמים בעולם החרדי. אחד מהם אמר לאייס: \"זו פדיחה ענקית, אפילו אם לא יודעים שם מה זו המילה פאק\".
לפני שבועיים פרסם המבשר תמונה בה בין דגי ים סוף, צוללת לה גם אישה בביקיני, עם סנפירים ומשקפת צלילה. בכיתוב התמונה נכתב \"מה הפיצוי שקיבלו הדגים\". גולשים בקבוצות הווטסאפ החרדיות, כבר דאגו ללגלג על העיתון, והוסיפו כי \"הדגים זכו לכוסית בבגד ים\".
שנה לפני כן פרסם המוסף \'קטיפה\' של העיתון יתד נאמן, לצד מתכון של פיצה, תמונה של פיצה פפרוני. גורמים בעיתון אמרו בזמנו לאייס כי האחראי על הביקורת \"פשוט לא ידע שזו פיצה עם נקניק עליה. הקהל החרדי לא נחשף לסוג כזה של מזון, לכן גם לא זיהה שמדובר במאכל לא כשר\".
את תגובת \'המודיע\' לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה הקשר
    זרש 01/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהמודיע פונה לקהל קוראיו - אין שום בעיה במילה הזו, הם לא מכירים אותה משום מקום. אולי זה נשמע משעשע, אבל יש לי הרבה חברים חרדיים לשא מכירים מושגים רבים שאצלינו הם פשוטים.
    סגור
  • 2.
    אתם רציניים?
    לא יאומן 01/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכוונה לרעש שעשו המכנסיים כשנקרעו- pak
    סגור
  • 1.
    זה "פאק" עם דגש בפ"א, וזו מילה אונומטופיאית
    שאול 01/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמלמדת על צליל הפעולה, כמו פלאק, קראק, פאץ, בום, טראח וכו'.
    סגור