תקשורת ומדיה

למי יש יותר גדול? ynet עקף את mako - עם יותר מ-600 אלף חברים בפייסבוק

רוצה לקרוא אייטם? תעשה לייק בפייסבוק. כך ynet זינק במס' החברים ברשת החברתית. בכיר באתר: "נערכים גם לרשתות חברתיות אחרות חוץ מפייסבוק"
YNET בפייסבוק (צילום צילום מסך)
גופי התקשורת שמים דגש נכבד על הפעילות שלהם בדיגיטל - ובעיקר ברשתות חברתיות כגון פייסבוק. בשנים האחרונות גם רבים אותם גופים \"למי יש יותר גדול\". בקרב הזה, נטל בימים האחרונים את ההובלה ynet, כשעקף את mako במספר החברים בדף הפייסבוק.
נכון להיום (יום א\'), מספר החברים של בדף של ynet עומד על 601 אלף, מול 598 אלף אצל המתחרים ב-mako. מבחינת האינטראקציה של הגולש עם דפי הפייסבוק, מדובר על נתון דומה יחסית - כ-3%, נמוך במקצת מזה של mako, גבוה מאתרים רבים אחרים.
כעת לדף הפייסבוק של ynet יש את מספר הלייקים הגבוה ביותר בקרב אתרי החדשות וגופי השידור. הוא מוביל על זה של וואלה (421 אלף), \'ידיעות אחרונות\' (416 אלף) ו\'חדשות 2 באינטרנט\' (373 אלף).
בשוק התקשורת מייחסים זאת לצורך השיווק האגרסיבית שהאתר מפעיל מדי פעם - בין היתר בשליחת הגולשים שלו לדף הפייסבוק, והכרחתם לעשות לייק על מנת לקרוא חלק מהתכנים. מאידך, ynet הוא לא האתר היחידי שעושה זאת. אגב, בכיר באחד מאתרי התוכן אמר בשבוע שעבר לאייס כי גם המתחרים של ynet צריכים לשקול לעבור לשיטת השיווק האגרסיבית הזאת.
\"עשינו עבודה ממוקדת בפייסבוק וזיהינו כאן לא מעט דברים עם יתרון בעולמות שלנו כ-ynet\", מסביר ערן הוכמן, סמנכ\"ל שיווק ופיתוח עסקי באתר מבית ידיעות אחרונות. \"הפייסבוק יודע לעשות כמה דברים טובים לאתר: להביא טרפיק, לשתף תוכן עם גולשים שלא היו באתר שלנו, וליצור מעין מועדון חברים - אם ברמת מכירות של מוצרים במבצעים מיוחדים לגולשים שלנו, או חלוקת פיצות\".
אבל גם הוכמן יודע שהפייסבוק היא לא חזות הכל. \"קיימות פלטפורמות נוספות, אם זה בעולמות הווטסאפים, פלוס מחקרים לא מחמיאים על נטישה של הפייסבוק. הפייסבוק פונה לקהל אוכלוסייה מבוגר יחסית, כזה שכן גולש כרגע ב-ynet, אבל אנחנו צריכים להגיע גם לצעירים, שכבר נמצאים ברשתות חברתיות אחרונות, באינסטגרם. בסופו של דבר, פייסבוק היא פלטפורמה שאמורה להביא גולשים נוספים לאתר עצמו\".
-ומה לגבי השיווק האגרסיבי, שאתה מכריח אותי לעשות לך לייק כדי לקרוא כתבה?
אנחנו פלטפורמה תקשורתית – אם זה באתר עצמו או בפייסבוק. אנחנו יוצרים מעגל בו אפשר לקרוא את הכתבות גם בדף שלנו. אגב, יש המון גולשים של ynet שלא חברים בפייסבוק שלנו. אם הם רוצים לקרוא כתבה, אפשר לעשות ליק ואחר כך לבטל אותו. בסופו של דבר, הפייסבוק היא פלטפורמה שאמורה להביא גולשים נוספים ל-ynet עצמו\".
-ומתוך 600 אלף הגולשים, כולם ישראלים? אין פה כמה הודים וכאלה?
כל כולו של המספר נקי. אין לנו חברים מכל מיני מדינות עולם שלישי, שלא קוראים את ynet. הדף חי - יש תגובות של אנשים, כמות של אנשים שמגיבים הוא גדול. הטוטאל ריץ\' של כל סטטוס עומד על עשרות עד מאות אלפי אנשים.
ואגב, כמה באמת חשובים מספר הלייקים? ב-2011 פורסם באייס כי ynet ביקש מעובדיו לגייס חברים חדשים לדף הפייסבוק , במטרה לחצות את רף 100 אלף החברים. הפרס למי שיגייס את מספר העובדים הגבוה ביותר, היה חופשה באילת. בעת פרסום הידיעה, ל-ynet היו 80 אלף חברים בפייסבוק, ול-mako כ-200 אלף.
תגיות YNET
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ערן הוכמן תותח !!! (ל"ת)
    רון 10/2018/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תבדקו את עצמכם, העמוד של מאקו יותר גדול עדיין (ל"ת)
    תסתכלו שוב 02/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 4.
    וואלה וYNET מתחרים מי גרוע יותר
    האמת 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 8
    ובמאקו צוחקים עליהם
    סגור
  • 3.
    אני אישית לא נותן לייק אם מכריחים אותי
    ירמי 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 6
    החוצפה של ynet לדרוש לייק בעבור ה"זכות" לקרוא כתבה מרתיחה אותי. לא נתתי ולא אתן לייק לעולם לאתר כזה. אהיה מוכן לעשות את האקסטרה מאמץ ולחפש את הידיעה (אם היא ממש מעניינת אותי) בגוגל ולא לתת לייק. זו שיטת שיווק פסולה
    סגור
  • 2.
    חארטה בארטה, קשקוש אחד גדול
    גרי 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 6
    מאקו מוביל בגדול
    סגור
  • 1.
    שיחקו אותה אנשי הפייסבוק (ל"ת)
    רג'ין 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור