תקשורת ומדיה

השריף החדש בא לעשות סדר בעיירה? הקנסות על ערוצים 2 ו-10 שולשו בשנה

עידן שי באב"ד ברשות מתבטא בקשיחות יתר מול הזכייניות, ששילמו ב-2013 כ-4.2 מיליון שקלים, מול 1.2 מיליון ב-2012. המובילה: 'רשת' עם 2.3 מיליון
שי באב"ד (יח"צ) (צילום יח"צ)
הרשות השנייה מסכמת היום (יום ב\') את נתוני ההפרות לשנת 2013, שטופלו על ידי תחום טלוויזיה ברשות. מסיכום הנתונים עולה כי בשנת 2013 העיצומים הכספיים שספגו זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10, היו פי שלושה מאלה שניתנו בשנת 2012.
הענישה שהוטלה על גופי השידור, נבעה בין היתר בגלל פרסום סמוי המשולב בתכניות, עודף תכניות ריאליטי על המסך, חריגה בזמן המותר לשידור פרסומות וחסויות, שפה פוגענית בשידורים, ביטויים של גזענות והסטה בשידורים, חוסיווג וסימון תכנים לצפיית ילדים.
ברשות השנייה טוענים כי ב-2013 היא נקטה במגמת המעטה בענישה באמצעות נטילת זמני פרסום, שלדברי הרשות הוכחו כפחות אפקטיביים באופן משמעותי במימד ההרתעתי. כך, בשנת 2013 נרשמו עיצומים בסכומי כסף הגבוהים פי 3.5 מהסכומים שניתנו בשנת 2013, ועמדו על 4.2 מיליון שקלים ל-3 הזכיינים ביחד, מול 1.2 מיליון שקלים בשנה שלפני כן.
בפילוח לפי זכייניות, על \'רשת\' כ-2.3 מיליון שקלים מול כ-470 אלף בשנה שלפני כן, על \'קשת\' הוטלו סנקציות כספיות בסך של כ-1.2 מיליון שקלים לעומת כ-380 אלף ב-2012, ואילו על ערוץ 10 הוטלו קנסות בסך של 800 אלף שקלים, מול 390 אלף ב-2012.
גורמים בשוק התקשורת המקומית, כבר הצהירו בתקופה האחרונה כי הרשות בעידן המנכ\"ל החדש שי באב\"ד, מכבידה את ידה על הזכייניות בטלוויזיה ותחנות הרדיו האזוריות, בצורה קשה מזו בעידן המנכ\"ל הקודם מנשה סמירה, שנחשב למקל למדי.
\"מדיניות האכיפה שונתה בשנה האחרונה\", מסביר באב\"ד, \"מצאנו כי נדרש קו פעולה תקיף יותר במקרים של ביצוע הפרות בתוכן השידורים, בפרט שמדובר בהפרות שמביאות לפגיעה ישירה בצופים בכלל ובילדים ונוער בפרט. לצערי, כפי שנוכחנו לראות, השיקול המנחה את הזכייניות אינו האם המעשה מהווה הפרה או לא, אלא עד כמה משתלם או לא משתלם לבצע הפרה מסוימת. לצערנו, מדיניות נטילת זמן פרסום לא הוכיחה את עצמה. הרשות נוטה ותפעל להקל על הזכיינים מבחינה כלכלית במקומות בהם הדבר אפשרי, אך לא נסבול פגיעה בערכים העומדים בבסיס האתיקה בשידורים כפי שמוגדרים בחוק ובכללים אשר לאורם מצופה מזכייני הטלוויזיה לנהוג\".
תגיות שי באב"ד
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה