תקשורת ומדיה

עובדי רשת ב' מגבשים המשך למאבק: קיימו פגישה חשאית, ודנו באסטרטגיה

עשרות עיתונאים ומגישים, בהם גם בכירים, נפגשו ביום ו', גיבשו מסמך יעדים ודנו בהמשך ניהול המאבק בהנהלה. היום: רוב תכניות רשת ב' ייפגעו
בניין רשות השידור בקרייה בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
כ-30 עיתונאים ומגישים בכירים ברשת ב\', קיימו ביום שישי האחרון ישיבה חשאית בה דנו בגיבוש אסטרטגיה במהלך שהם מקיימים בשבועות האחרונים בהנהלת רשות השידור - כך נודע לאייס. המשתתפים בפגישה התחלקו לצוותי עבודה, גיבשו מסמך יעדים, ודנו באסטרטגיית המאבק שמנהלים ועדי העיתונאים ברדיו.
בתוך כך, העיצומים ממשיכים גם היום: הבוקר לא שודרו השעה הראשונה של \'יומן הבוקר\' (6:00-7:00), השעה השנייה של \'סדר יום\' (9:00-10:00) והשעה השנייה של \'הכל דיבורים\' (11:00-12:00). בהמשך היום לא ישודרו השעה השנייה של \'יומן הצהרים\' (13:00-14:00), חצי השעה השנייה של \'יומן החוץ\' (15:30-16:00), חצי השעה השנייה של \'יומן הכלכלה\' (16:30-17:00), ותכנית הספורט תסתיים ב-17:45. בשעות הבוקר לא משודרים מבזקי החצי. גם ברשתות קול ישראל האחרות משובשים השידורים. בשבוע שעבר הודיע מנהל קול ישראל מיקי מירו, כי שכרם של עובדים שישתתפו בעיצומים, ייפגע.
במסמך שהועבר לעובדי רשות השידור, פירטו ועדי העיתונאים את הסיבות לעיצומים: קיצוץ בשעות שגרם לכך ש\"עובדים ניזוקו מהקיצוץ באלפי שקלים בשכרם\"; קיצוצי שכר בדיעבד - \"העובדים עבדו, הגישו את רשימת השעות הנוספות שעבדו וגילו ששכרם עבר \'תספורת\' בדיעבד\"; מצוקת כח אדם חמורה - למשל \"קול המוזיקה הצטמצמה מ-12 עובדים ל-2. השידורים לעולים החדשים מאתיופיה בשפה הטיגרינית הופסקו\"; מצוקת אמצעים - \"עיתונאים מבלים שעות בהמתנה בתורים להכנת חומרים לשידור. המחשבים מיושנים. אמצעי ההקלטה מתפרקים\"; עובדים מהרדיו אינם מקודמים - \"עיתונאים מהרדיו מוצאים עצמם מודרים ממגרשם שלהם כש\'כוכבני טלויזיה\' שבים ומשובצים במשימות הגשה, זאת בשעה שעיתונאי רדיו היו יכולים להתפרנס מהן\"; פערים בין קול ישראל בערבית לעברית - \"העיתונאים בערבית סובלים מהקצאה נמוכה הרבה יותר של שעות נוספות ונגישות נמוכה לאמצעי שידור מהשטח\"; שחיקת שכר - \"עובדי רשות השידור לא קיבלו בשנים האחרונות את תוספות השכר המגיעות לכל עובדי המגזר הציבורי\"; וכמובן, המאבק של העובדים בוועדת רם לנדס - \"נפעל להבטיח את זכויות העיתונאים ברדיו במתכונת החדשה, אם תקום כזאת\".
גורמים בוועדים טוענים כי המשא ומתן עם ההנהלה הופסק לאחר 3 מפגשים בלבד. כעת טוענים בשיחות פרטיות כי עד כה הם שמרו על פרופיל תקשורתי נמוך יחסית, לצד הידיעה כי מצבם מבחינת הציבור אינו משופר, אולם בסופו של דבר המאבק מתנהל אל מול ההנהלה.
ועדי העיתונאים בירושלים ובתל אביב מסרו כי \"העיתונאים שבים וקוראים להנהלה לקיים משא ומתן תכליתי עם עובדיה\".
מרשות השידור נמסר: \"הרשות מציעה לעובדי הרדיו להפסיק לאלתר את העיצומים ולגלות אחריות כלפי עובדי הרשות שממש בימים אלו דנים על גורלם המקצועי, ולהפנים שהנהלת הרשות לא תיתן יד להפרת החוק והסמכויות ולא תאפשר לוועדים לקבוע את שמות המגישים והעורכים בתכניות הרדיו. כמו - כן, קוראת ההנהלה לוועדים לכבד את משלמי האגרה ולשדר את מה שקיבלו שכר מכובד בעבורו\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כולכם תפוטרו עד לאחרון השמאלנים, כי נמאסתם (ל"ת)
    שושנה הרזה 03/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ואם יביאו מישהו אחר...
    יוסקה מהעגבניות 02/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם נניח שלשכת רוה"מ תמנה מישהו אחר - הוא יהיה יותר טוב?
    סגור
  • 2.
    זירו לך הביתה!!
    זירו 02/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שמיקי זירו יילך הביתה ויעזוב אותנו במנוחה
    סגור
  • איש לא שומע אתכם. רק שומעים את נביחות נויבך, (ל"ת)
    קרן נויבך כסמפטום 03/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הנושא אינו ראוי לתגובה. זאת תגובתי. (ל"ת)
    שלמה עבאדי 02/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור