תקשורת ומדיה

חמצן לתחנות הרדיו האזוריות: צפויות לקבל חזרה חלק מהערבויות שהפקידו

כשנה לאחר ביטול דמי הזיכיון בסך 1%, דרשו 14 מנכ"לי התחנות בפגישה עם שי באב"ד, החזר על התשלום. צפוי להגיע ל-250-300 אלף שקלים לתחנה
(צילום ארכיון: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
הרשות השנייה תחזיר לתחנות הרדיו האזוריות חלק מהערבויות הבנקאיות שהפקידו - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה לאחר פגישה של 14 מנכ\"לים של תחנות אזוריות, עם מנכ\"ל הרשות שי באב\"ד.
16 התחנות האזוריות הפקידו כל אחת ערבויות בנקאיות על סך של כ-800 אלף שקלים, וזאת כדי להבטיח מספר דברים. הראשון - תשלום תמלוגים למדינה על השימוש בתדר. הדבר השני - הבטחת לוח השידורים כפי שהתחנה התחייבה לו במהלך המכרז. והדבר השלישי - תשלום מראשון על חשבון עיצומים כספיים עתידיים שהרשות עשויה להטיל מעת לעת על תחנה כזו או אחרת.
מאז הקמת מערך התחנות האזוריות באמצע שנות ה-90, עמד רף התמלוגים ששילמו התחנות על 4%, בנוסף על דמי זיכיון ואגרת תדרים שהתחנות שילמו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. ב-2011, לאחר התערבות של שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ ושר התקשורת הקודם משה כחלון, הופחתו דמי התמלוגים ל-2.5%, ומ-2013 אמורים היו לעמוד על 1% באופן קבוע, אולם שטייניץ החליט באותה עת לבטל גם את החלק הזה , וזאת במקביל לביטול התמלוגים לזכייניות הטלוויזיה המסחריות.
בישיבה בה השתתפו מרבית מנכ\"לי התחנות עם באב\"ד ב-14 בינואר, הם דרשו להחזיר את אותו חלק שנוגע לערבויות על התמלוגים. \"בסופו של דבר, הסכים באב\"ד לדרישה\", אמר גורם שנכח בפגישה, \"זה החזר של מאות אלפי שקלים לתחנה\".
מהרשות השנייה נמסר: \"הרשות אכן בודקת נושא זה\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה