תקשורת ומדיה

TGI למגזר החרדי: העיתונים היומיים מאבדים קוראים, תחנות הרדיו מתחזקות

בגלל האינטרנט? 'יתד נאמן' ממשיך להוביל ללא תנאי אבל רושם צניחה של 30%. גם 'המודיע' ו'המבשר' ירדו. לראשונה נדגם 'הפלס' שסובל מחרם מודעות. עיתוני סוף השבוע בבעיה. ומה קורה בגזרת 'קול ברמה' וקול חי'?
בהמשך למגמה בשוק העיתונות הכללי, גם העיתונים החרדים ממשיכים לאבד קוראים, כנראה לטובת שוק אתרי האינטרנט, שרבנים חרדים הכריזו עליו מלחמה, לא בהצלחה יתרה. על פי נתוני סקר TGI למגזר החרדי שמפורסם היום (יום ה\'), עולה כי כל העיתונים היומיים המרכזיים, ירדו בתפוצה שלהם, וכך רק רוב רובם של עיתוני סוף השבוע. מאידך, הקרב בין 2 תחנות הרדיו החרדיות קול ברמה וקול חי, ממשיך ללהוט.
הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין ינואר 2013 לדצמבר 2013, ומשווה לתקופה שבין יולי 2012 ליוני 2013. לא מדובר במועדים מקבילים, והם כוללים רק 6 חודשים חופפים, וזאת בשל מספר הנדגמים הנמוך יחסית, כמה מאות נשאלים מול אלפי נשאלים בסקר TGI למגזר הכללי, שמתייחס לפרק זמן של חצי שנה.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר, לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי מדיה מחקרי TGI בע\"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.
מאגרי המידע של החברה מהווים כלים חיוניים לענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק.
ירידה ל-3 היומונים; \'הפלס\' נדגם לראשונה
3 העיתונים היומיים המובילים חוו שוב ירידה בחשיפה אליהם, דבר המצביע שוב על גידול בשימוש באמצעי מדיה אחרים, למשל אינטרנט. העיתון החזק ביותר בקרב היומונים הוא יתד נאמן המזוהה עם הזרם הליטאי, עם חשיפה של 26.6%, ירידה כמעט 30% ביחס לנתוני המדידה האחרונה מלפני חצי שנה - 36.8%. לפני שנה החשיפה עמדה על 41%, ולפני שנה וחצי על 43%. כלומר - בתוך 3 חציונים, החשיפה אליו ירדה בכמעט 40%.
המודיע, המזוהה עם קהילת גור, במקום השני עם חשיפה של 15.8%, ירידה מהמדידה האחרונה של 15% - אז החשיפה עמדה על 18.6%. לפני שנה החשיפה עמדה על 20.3%, כלומר ירידה של כמעט 25% בשנה.
המבשר, עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, שהפצתו החלה לפני 5 שנים וחודשיים כתוצאה מהתפלגות מ\'המודיע\', נחלש אף הוא ל=10.5% חשיפה, מ-12.3% בסקר בחודש אוגוסט, ו-12.9% לפני כשנה.
היומון החרדי-ליטאי הפלס הושק לפני שנה וחצי, ומזוהה עם הרב שמואל אוירבך. העיתון שסובל מחרם מודעות בלחץ \'יתד נאמן\', רשם חשיפה נאה של 9.9%.
השבועונים מציגים: ממשיכה מגמת הצלילה
משפחה עקף לפני כשנה את \'יתד נאמן\' עם 24.2%, אולם בסקר של אוגוסט הוא ירד בחשיפה ל-22.4% ובסקר הנוכחי לחשיפה של 19.6%. ועדיין הוא מוביל בקרב השבועונים, על פני יתד נאמן שרשם ירידה מ-18.7% ל-15.2% (ירידה של כ-20%), ו\'המודיע\' שירד מ-17.7% באוגוסט ל-14.9% (ירידה של 16%) הפעם.
השבועון בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, מצליח למתן את הצניחה בחשיפה שגילה בסקרים הקודמים, וירד בצורה מזערית מ-7.3% ל-7.2%, מול 9.9% לפני שנה, ו-12.2% לפני שנה וחצי. גם המבשר ירד בצורה קלה מ-7.8% ל-7.6%, לאחר לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 10.9%.
שעה טובה נטול הזיהוי, לא יכול לומר \"בשעה טובה\" על תוצאות הסקר הנוכחי. לפני שנה הוא אמנם בלם קריסה וקיבל 3.7%, אבל באוגוסט החשיפה אליו ירדה ל-2.3%, וכעת הוא צנח ל-1.4%. יום ליום המזוהה עם ש\"ס, הוא היחיד שרשם עליה בקרב השבועונים, עם כי מזערית: 6.4% מול 6.3% לפני חצי שנה. רק לשם תזכורות - ב-TGI לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 7.9%.
בקרב רשתות המקומונים, הפער שהצטמצם על פי תוצאות הסקר בקיץ, מתרחב קלות הפעם: קו עיתונות דתית ממשיכה לרדת, עם כי בצורה מתונה - מ-25.1% לפני חצי שנה ל-24.8% הפעם. להזכירכם, החשיפה לעיתון בתקופה שבים קיץ 2009 לקיץ 2010 עמדה על 34.1%.
מנגד, גם מרכז העניינים ירדה קלות, מ-24.2% לפני חצי שנה ל-23% הפעם. בין קיץ 2009 לקיץ 2010 החשיפה למקומון זה עמדה על 28.3%.
רדיו חזק: \'קול ברמה\' מגדילה את הפער מ\'קול חי\'
תחנת הרדיו החדשה יחסית \'קול ברמה\', המזוהה עם ש\"ס, ממשיכה להוביל את אחוזי האזנה במגזר החרדי, על פני קול חי הוותיקה, שסוגרת עוד מעט 2 עשורים להקמת.
החשיפה ל\'קול ברמה\' עמדה בסקר הנוכחי על 27.8% מול 26% על פי תוצאות הסקר בקיץ 2013. גם \'קול בחי\' התחזקה באותה תקופה, אם כי בצורה מתונה יותר - מ-22.3% ל-23.5%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אכן - "רשת מורשת""...
    גרשוני 02/2014/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כצפוי וכידוע - הפיאסקו הנקרא "רשת מורשת", הרשת המייבשת אט-אט את רשת א' הנידחת והאומללה, איננה בנתונים ואין לה סיכוי. מישהו חשב פעם שהמורשת המשודרת תקדם אותו למנכלות או אף לכנסת. אז חשב. מה, אסור לחשוב?
    סגור