תקשורת ומדיה

"אנחנו לא צריכים לשלם את מחיר הכישלונות הניהוליים של רשות השידור"

כך אומרים בוועד עיתונאי הרדיו בת"א בעקבות המלצות לנדס. בוועד בי-ם מתנגדים להמלצות. ח"כ סלומינסקי קרא לסגור מיד את הרשות. אגודת העיתונאים בת"א: "לפזר המוסדות ולהדיח את ההנהלה הכושלת והמושחתת"
ועדת לנדס תגובות (צילום אלכסנדר כץ)
החלטת שר התקשורת גלעד ארדן, לסגור את רשות השידור , גורמת לתגובות רבות ברשות ומחוצה לה, ואולם - בכירי רשות השידור מעדיפים לשמור על דום שתיקה, ורשמית מסרבים להגיב לממצאים המהפכניים.
ועד עיתונאי קול ישראל בתל אביב, שהתאכזב לגלות כי על פי ועדת לנדס, אין הפרדה בין הטלוויזיה לרדיו, מסר בהודעתו כי \"עיתונאי קול ישראל ילמדו את מסקנות הוועדה בימים הקרובים ויגיבו במפורט בהמשך\".
\"ברגע הזה אנו מבקשים להזכיר שעובדי הרדיו לדורותיהם אחראים ליצירת ושימור המותג \'קול ישראל\' ולהצלחתו ב-80 השנים האחרונות\", נמסר. \"אין הם אלה שצריכים לשלם את מחיר הכישלונות הניהוליים שליוו את רשות השידור ב-49 שנות קיומה. על המחוקק להבטיח הסכמי פרישה הולמים למי שיבחר בדרך זו וקליטה מלאה של עיתונאי קול ישראל לגוף החדש בהסכמים קיבוציים תוך שמירה על זכויות עבר\".
\"לעמדתנו\", מסרו חברי הוועד, \"כלל רשתות הרדיו צריכות להיקלט לתוך הגוף הציבורי ולא באמצעות חברות הפקה חיצוניות והעסקה קבלנית. אנו מחבקים את חברינו ועמיתינו הנפלאים בערוץ 1. יש לדאוג גם להם בהקמת גוף תקשורת חדש. יש בהם עיתונאים טובים שעובדים כבר שנים בתנאים קשים ובלתי אפשריים. נעשה הכל כדי להבטיח שהשינוי שהוועדה שמה לה למטרה, בראש ובראשונה ניתוק הפוליטיקאים מהשידור הציבורי ויצירת שידור ציבורי אמיתי ועצמאי, אכן יתרחש, אך לא נוותר לרגע על זכויותינו ועל הזכויות המגיעות לשאר העובדים ברשות. לשם כך אנו מצפים לניהול מו\"מ אתנו בעניין זה\".
\"מסקנות לנדס גזר דין מוות לשידור הציבורי\"
בוועד עיתונאי קול ישראל בירושלים, מתנגדים \"נחרצות למסקנות ועדת לנדס כפי שהוצגו ומציינים כי משמעותם המיידית - סגירת רשות השידור ופיטורי 2,000 עובדים שתרמו ותורמים לשידור הציבורי משך עשרות שנים\".
מהוועד נמסר כי \"המלצות ועדת לנדס הם גזר דין מוות לשידור הציבורי. עיתונאי קול ישראל בירושלים מדגשים כי הפיתרון היחיד להבראת רשות השידור - הוא יישום הסכם הרפורמה שנחתם ואושר בין הממשלה לעיתונאי הרשות והנהלתה. עיתונאי קול ישראל אומרים: כי יפעלו בכל הדרכים האפשריות כדי למנוע המכה הזו לשידור הציבורי ולעיתונאים המשדרים בו\".
מאגודת העיתונאים בירושלים, נמסר כי היא \"תומכת בהבראה וחידוש פני השידור הציבורי בישראל תוך שימור עצמאותו ויכולתו לפעול ללא תכתיבים פוליטיים. עם פרסום מסקנות ועדת לנדס, אומרת האגודה \'כן\' לבדיקת דרכים לשינוי והתחדשות אך לא מוחלט לפגיעה סיטונית בזכויות העיתונאים\".
יו\"ר האגודה הירושלמית, אחיה גינוסר, הוסיף ואמר כי \"פרסומו של הדו\"ח אינו מבטיח את יישומו. בשעת מבחן קריטית זו לקיומה של רשות השידור - תרכז האגודה את מאמציה למזער את הפגיעה בשידור הציבורי ובעיתונאי רשות השידור - במידה ויוחלט ליישם את הדו\"ח\". גנוסר הדגיש כי האגודה סבורה כי הדרך הנכונה להבראה היא יישום הסכם הרפורמה.
באגודת העיתונאים בתל אביב מנסים לצנן את האווירה, ואומרים כי הם מסרבים \"להצטרף על \'טייס אוטומטי\' למי שממהרים לשמוח עם פרסומו של דו\"ח ועדת לנדס. לאחר עיון ראשוני בדו\"ח, צצות ועולות שאלות רבות ומדאיגות באשר לעתידו של השידור הציבורי בישראל. האומנם כמובטח לכאורה תיבנה חומה סינית (כדברי השר לפיד), בין רשות השידור והפוליטיקאים? האומנם רשות השידור העתידית, זו שתהיה תלויה בחסדי משרד האוצר תוכל להיות עצמאית וחופשית הלכה למעשה? מי יקים את המנהלת החדשה? איך ומי יקבעו מיהם העיתונאים הטובים שישארו ברשות החדשה? ועוד ועוד שאלות רבות ומטרידות\".
\"לפזר את המוסדות ולהדיח את ההנהלה הכושלת והמושחתת\"
עוד נמסר כי \"לאור הממצאים אודות הנעשה כעת ברשות השידור, אגודת העיתונאים, קוראת לשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור וליועץ המשפטי לממשלה לפזר כבר עתה את מוסדות רשות השידור ולהדיח את ההנהלה הכושלת והמושחתת ביותר בתולדות הארגון\".
\"האגודה תפעל בנחישות ובכל דרך חוקית כדי להבטיח את זכויות העיתונאים הפורשים והנשארים, תעמוד על כך שעיתונאים לא יהפכו לעובדי קבלן מוחלשים ושחופש העיתונות ישמר מכל משמר אם וכאשר יבנה מחדש השידור הציבורי בישראל\", נמסר. \"האגודה שבה ומזכירה לכולם שדו\"ח לנדס אינו דברי אלוהים חיים\".
יו\"ר ועדת הכספים, ח\"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), קרא לסגור לאלתר את רשות השידור ולמנוע את ההפקרות המשתוללת לדבריו, \"בניהול של כ-3.4 מיליארד שקלים מכספי הציבור, שאיש אינו יודע מה קורה איתם. יש לחקור לעומק כיצד התנהלה הרשות במשך כל השנים, מה נעשה בכספים הרבים שהוצאו מהציבור בנוסף לתקציבי עתק מהמדינה, לחקור התקשרויות עם משרדי עורכי דין פרטיים וספקים. מבירורים שקיימתי בוועדת הכספים, נראה שהתנהלות הרשות על גבול הפלילים וחייבים למצות את הדין עם מי שסרח. במקביל, מתוך אמונה בנחיצות השידור הציבורי, יש להקים גוף יעיל שיפעל בשקיפות ויספק שידור ציבורי ראוי\".
במטה לביטול האגרה, מרוצים מהמלצות ועד לנדס. במייל שנשלח לאלפי הישראלים שחתמו על העצומה הווירטואלית שקראה לבטל את תשלום אגרת רשות השידור, נכתב: \"ההחלטה לבטל את אגרת הטלוויזיה לא הייתה מתקבלת ללא הלחץ הציבורי המאורגן והמתמשך של מטה המאבק. מה שהתחיל כפוסט בודד בבלוג \'הישראלים\' הפך להיות החזית החברתית הגדולה בישראל, עם מעל 84,500 חברים בעמוד הפייסבוק \'מבטלים את אגרת הטלוויזיה\'. סדרת הפעולות שלנו, ברשת, בתקשורת, בשטח, בכנסת ובממשלה, הביאה את הגורמים הרלוונטיים להתחשב מחדש בדעתו של הציבור\".
\"באופן אישי אני נרגש\", כתב תומר טרבס בשם המטה. \"יצאתי לדרך הזו לאחר שמאבקים חברתיים רבים נבלמו בקירות של ייאוש ומתוך רצון להשיב את התקווה שאפשר עדיין לתקן דברים במדינה. מחוזקים עם התקווה החדשה, אנחנו נחושים להמשיך במאבק עד ליישום ההחלטות בפועל, ויותר מזה - למנף את ההתארגנות ולהמשיך ביחד לעבר האתגרים הבאים\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדוע לא קוראים לתהליך רפורמה זה, עונש המיסוי?
    אלונה 03/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא בלבד שהחלטה זו לצורך קידום עמדה פוליטית, במתכונת של קשרי הון ושלטון, בעוונות המקרקעין, - הרי זהו, צעד שבא להגדיל מיסוי בהכנסות לקופת האוצר - לדוגמה הוט - שכובד משקל המיסוי, ייפול כנטל על כיסו של האזרח - ומה שיישאר מתהליך הפרדה זה, דומה לדור המבול שיישא בחטאו, בחלקת אדנותו
    סגור
  • 2.
    מדוע לא קוראים לתהליך בשמו המלא, עונש האוצר?
    אנונימי 03/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא בלבד שהחלטה זו לצורך קידום עמדה פוליטית, במתכונת של קשרי הון ושלטון, בעוונות המקרקעין, - הרי זהו, צעד שבא להגדיל מיסוי בהכנסות לקופת האוצר - לדוגמה הוט - שכובד משקל המיסוי, ייפול כנטל על כיסו של האזרח - ומה שיישאר מתהליך הפרדה זה, דומה לדור המבול שיישא בחטאו, בחלקת אדנותו.
    סגור
  • 1.
    יוני בן מנחם מודה - אני לא מתאים
    כמנכ"ל ולא מנהל רדיו 03/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בכלל לא נמצא בלשכה שלי אני מרצה , מלמד הכל רק לא מנהל . גם כמנהל רדיו לא ניהלתי מה עשיתי שאתם זוכרים? רשת ג' עיברית מימי אמנון נדב רשת ב - רשת חדשות מימי אמנון נדב מה אני עשיתי? כלום . ישבתי וגירבצתי. הייתי יושב אצל עוזי כהן בלשכה ברעננה ומגלגלים. אני לא מתאים . איזה באסה שזה לא אמיתי הטקסט הזה . עובד רדיו לשעבר .
    סגור