תקשורת ומדיה

ערוץ הכנסת לא הנגיש שידורים לחרשים - הזכיין 'חדשות 2' נקנס ב-100 אלף ש'

הערוץ שמופעל ע"י 'חדשות 2' הפר חוק המחייב שידור עם כתוביות ושפת סימנים. בעבר הפר את החוק, אבל הפעם מועצת הכבלים והלוויין לא ויתרה לו
ערוץ הכנסת ערוץ 99 (צילום יח"צ)
מועצת הכבלים והלוויין הטילה קנס של כ-100 אלף שקלים על ערוץ הכנסת - ערוץ 99, בגין הפרת הוראות בנושא הנגשת שידורים לבעלי מוגבלויות. הערוץ מסקר בעשור האחרון את פעילות הכנסת ו-ועדותיה, ומופעל על ידי חברת החדשות של ערוץ 2.
חוק שידורי טלוויזיה (כתוביות ושפת סימנים), התשס\"ה-2005 (להלן: חוק הכתוביות) קובע כי יש להנגיש את שידורי הטלוויזיה לאוכלוסייה כבדת השמיעה. המועצה אמורה לאכוף חוק זה על הערוצים הפועלים תחת פיקוחה.
במסגרת הפיקוח השנתי על ערוץ הכנסת, בחנה המועצה בין היתר את עמידתו בחוק הכתוביות הקובע גם את החובה ללוות שידורים חיים בכתוביות. לאחר בדיקה מקיפה, לרבות קבלת תגובת הערוץ בכתב ובעל פה, נקבע כי היעדר ליווי בכתוביות של שידורים חיים מן המליאה ומוועדות הכנסת, מהווה הפרה של החוק ופוגע במטרה להנגיש את שידורי ערוץ הכנסת לאוכלוסייה כבדת השמיעה ובעיגון זכותם של אנשים עם מוגבלות להשתתפות שוויונית ופעילה בכל תחומי החיים.
מאחר שמדובר בהפרת חקיקה ראשית של הכנסת בעלת היבטים חברתיים שנדונה מול ערוץ הכנסת גם בעבר, הוחלט הפעם להטיל על מפיקת הערוץ - \'חדשות 2\' עיצום כספי בסכום של 100,800 שקלים. כמו כן נמסר למפיקת הערוץ כי אם לא ישולם העיצום, תהיה המועצה רשאית לפעול לגבייתו בדרך של מימוש ערבויות שקיימות בידי המועצה בהתאם להוראות רישיון ערוץ הכנסת.
בערוץ הכנסת ביקשו לא להתייחס לדברים. מ\"מ יו\"ר המועצה, מימון שמילה, מסר: \"המועצה רואה חשיבות רבה בהנגשת שידורים לכלל אזרחי המדינה ולא תאפשר הפרה של הוראות. המועצה תמשיך לפעול בפעולות פיקוח ואכיפה על מנת למנוע הפרות בכלל ובתחום זה בפרט\".
תגיות ערוץ הכנסת
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה