תקשורת ומדיה

העיתונאים לא מרימים ידיים: פותחים במאבק משותף נגד סגירת רשות השידור

יקיימו ביום ג' כנס תמיכה בשידור הציבור, וביום ד'' - הפגנה במקביל לדיון בוועדת הכלכלה על המלצות ועדת לנדס. בינתיים נערכות פגישות עם ח"כים
כנס תמיכה בשידור הציבורי, לפני שבוע (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
שבוע עמוס וגדוש יהיה לעובדי רשות השידור. ביום שלישי הבא יקיימו עיתונאי הרשות בקול ישראל ובערוץ 1, כנס תמיכה בבית סוקולוב בתל אביב, ויום לאחר מכן הפגנה מול משכן הכנסת, בעת דיון בוועדת הכלכלה על המלצות הוועדה בראשותו של רם לנדס.
בהודעה שפרסמו הבוקר (יום ד\') במשותף אגודות העיתונאים בירושלים ובתל אביב, נכתב כי עיתונאי ערוץ 1, קול ישראל וכלל העובדים יוצאים למאבק נגד סגירת רשות השידור ופיטוריהם. ממשלה לא מפטרת עיתונאים. לא להחשכת ערוץ 1 ולהדממת קול ישראל. לא נאפשר לפטר את עובדי רשות השידור ולצרף כ-2,000 משפחות למעגל האבטלה\".
כזכור, לפני שבוע כבר התקיים כנס תמיכה בשידור הציבורי , אותו ארגנו נציגים מקול ישראל.
מעבר ל-2 פעילויות אלו, בתקופה האחרונה התקיימו מספר דיונים בין ועדי העיתונאים ברדיו ובטלוויזיה, במערכות תל אביב וירושלים. בדרך כלל אין הרבה שיתוף פעולה בין הוועדים האלה, שדואגים לרוב לאינטרסים הפרטיים שלהם, אולם כעת החליטו לפעול נגד המלצות הוועדה במסגרת מטה מאבק משותף.
נציגים של הוועדים ושל אגודות העיתונאים, נפגשים בימים האחרונים עם חברי כנסת, במטרה לשכנע אותם להתנגד לחלק מההמלצות, או לכלל ההמלצות. \"יש שיחות עם חברי כנסת, המטרה להשפיע על החקיקה\", אמר גורם המכיר את הפרטים.
כזכור, המלצות ועדת לנדס שהוגשו בשבוע שעבר לשר התקשורת גלעד ארדן, כוללות את סגירת הרשות ופתיחה של רשות ציבורית חדשה, ביטול האגרה על 31 במארס 2015, הגבלת תקציבה ל-700 מיליון לשנה עם הגבלת עלויות שכר שלא יעלה על 30%. הטלוויזיה תורכב מ-3 ערוצים - בעברית, בערבית וערוץ ילדים ציבורי שיהיה המשכה של הטלוויזיה החינוכית. בתוכן יושקעו 240 מיליון שקלים. בשורה התחתונה, את רשות השידור יצטרכו לעזוב כ-1,000 עובדים, והיא תהפוך לגוף רזה הרבה יותר עם כ-600-700 עובדים בלבד.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תרגישו מה ש 4000 אנשי קבע מרגישים. (ל"ת)
    רמי 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    רשות השידור
    מנחם 03/2014/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להלן סקר חברים 100 אחוז בעד סגירת הרשות כבר היום נקודה זה סקר שמשקף את רצון העם המממן אותכם יש סטייה אפשרית של אחוז 1 לכול כיוון.לכן אתם יכולים להפגיןמהיום עוד 100 שנים העם לא רוצה להיראות אותכם וגרוע מיזה גם לא מוכן למממן אותכם יותר נקודה.......
    סגור
  • 4.
    אבוי לנו מהמתלהמים שלא מבינים מה הם אומרים. (ל"ת)
    מ 03/2014/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    העיתונאים ברשות הם לא הבעיה. הבעיה היא הרשות.
    עושה סדר 03/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחבל שהתושבים ימשיכו לממן אותה. גם ככה מתכננים רשות חליפית שתקלוט את העובדים אליה. יוצא שמאבק העיתונאים הוא רק למען הצלת מנהלי הרשות הכושלים שחוגגים על כספי משלמי האגרה.
    סגור
  • 2.
    מי זה אותם? מה התלהמות הזו
    עתונאי לשעבר 03/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לא מעט עובדים חרוצים, ישרים המשתכרים בהגינות. מה זאת ההתקפה הכללית?
    סגור
  • 1.
    חבל שלא פיטרו אותם לפני עשר שנים. ליצנים (ל"ת)
    תוכי מגבר 03/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור