תקשורת ומדיה

סופרבול? לא בשבילנו: כשספוט עולה 4 מיליון דולר - החברות מוותרות על פרסום

יותר ויותר חברות אמריקאיות מוצאות את עצמן מחוץ למגרש בשל הזינוק במחיר עבור ספוט. "הרשתות יצטרכו לעשות חשבון נפש", אומר בכיר ב'הונדה'
בדרך לצאת מהשוק? יותר ויותר חברות גדולות זונחות אט-אט את רעיון הפרסום באירועי הספורט הגדולים, וזאת בשל המחירים ההולכים ונוסקים אותן דורשות רשתות השידור בארה\"ב. לפי דיווח באתר האינטרנט של ביזנס אינסיידר , בין החברות שנטשו לאחרונה את שוק הפרסום באירועי הספורט הגדולים, ניתן למנות את רשת המזון המהיר סאבווי, אתר Cars.com, וחברת השליחויות FedEx.
תום פייטון, סגן נשיא מחלקת הפרסום של חברת הונדה, מסביר כי \"ישנה נקודה בה המחיר של זמן פרסום בטלוויזיה משפיע לרעה על היכולת שלנו להשתלב באירועי ספורט שכאלה\". אם אכן חברות כמו הונדה יחלו להוציא עצמן מהשוק, הדבר יוכל להוות בעיה לרשתות כמו פוקס, NBC ו-ESPN, ש השקיעו מיליארדי דולרים על קניית זכויות השידור ונדרשות לגבות זמן פרסום גבוה על מנת לשמור על רווחים.
הפופולאריות העצומה של ליגת הפוטבול האמריקאית ה-NFL, הביאה למצב בו המחיר לזמן פרסום בן 30 שניות באירוע הסופרבול שנערך לפני כחודש וחצי, עלה מ-3 מיליון דולר לספוט, ל-4 מיליון דולר , וזאת בתוך 3 שנים בלבד, שמספר הצופים נשאר דומה יחסית .
בגלל אותם מיליוני דולרים שנדרשים עבור פרסות של 30 שניות, יותר ויותר רשתות שידור מנסות לתפוס נתח באותם שידורים גדולים: ESPN למשל, שילמה רק לאחרונה כ-15 מיליארד דולר עבור זכויות השידור למשחקי הפוטבול של ימי שני, לתקופה של 10 שנים, מחיר הגבוה ב-73% מהסכום ששולם לפני כן.
לדברי ה\'ביזנס אינסיידר\', מצב בו יותר ויותר חברות ישקלו לוותר על ההשקעה בפרסום, יוביל לבעיה עצומה עבור רשתות הטלוויזיה שלא יוכלו לממן את זכויות השידור הגבוהות. חברת הונדה לדוגמא, מוציאה מדי שנה כ-600 מיליון דולר על פרסום בטלוויזיה האמריקאית. \"היום בו יצטרכו הרשתות לעשות חשבון נפש, הולך ומתקרב\", מתריע פייטון.
תגיות סופרבול | פרסום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה