תקשורת ומדיה

המשבר עם רוסיה: אירופה הטילה עיצומים על איש תקשורת המקורב לפוטין

דמיטרי קיסליוב מנהל את סוכנות הידיעות 'רוסיה היום'. יד ימינו של פוטין, והומופוב שהואשם באנטישמיות, זועם: "סנקציות נגד עיתונאים - דבר נחות"
מנחה הטלוויזיה הרוסי דמיטרי קיסליוב רותח מזעם: קיסליוב הוא איש התקשורת הראשון שסובל מהעיצומים שהטיל האיחוד האירופי על רוסיה, כחלק מצעדי המערב נגד פוטין בעקבות הסיפוח של חצי-האי קרים לרוסיה. קיסליוב, מקורבו של ולדימיר פוטין, מונה לאחרונה על ידי הנשיא הרוסי לנהל את סוכנות הידיעות הבינ\"ל ושופר השלטון רוסיה היום.
האיחוד האירופי מגדיר את קיסליוב כ\"אישיות מרכזית בתעמולה הממשלתית התומכת בכיבוש חלקים מאוקראינה על ידי רוסיה\". במסגרת זו, הוקפאו נכסיו הנמצאים במדינות האיחוד, ונאסרה עליו כניסה לכל אותן מדינות החברות באיחוד.
קיסליוב מנחה תכנית חדשות ביקורתית שבועית ברשת Rossiya1, ורק לאחרונה, בעקבות האירועים בקרים והסנקציות האמריקאיות, הוא איים כי רוסיה מסוגלת להפוך את ארה\"ב ל\"ענן אפר רדיואקטיבי\". בעבר התבטא קשות נגד הקהילה הגאה, כשאמר שיש לשרוף את איבריהם של הומואים, אם הם אלה מתאימים להשתלה.
בחודש שעבר ביקר קיסליוב בישראל, ואף נפגש עם הנשיא שמעון פרס. ביקורו לווה בביקורת קשה שקראה לנשיא להימנע מלהיפגש עם איש התקשורת \"ההומופוב והפשיסט\". שבועיים לאחר ביקורו בארץ, הואשם קיסליוב על ידי ארגון יהודי מרכז רוסיה, באנטישמיות לאחר ש\"חשף\" את שמו היהודי של עיתונאי שמתח ביקורת על פוטין.
ומה יש לחסיד אומות העולם הזה לומר על הסנקציות שהופעלו נגדו? \"לעניות דעתי, הטלת סנקציות על עיתונאים הינה הדבר הנחות ביותר לעשות. זוהי התקפה בוטה על חופש הביטוי\", אמר קיסליוב בראיון לרשת Rossiya1. \"הרשימות הללו, לדעתי, הוכנו במוסקבה\", הוסיף, כאשר הוא מאשים בגלוי גופי אופוזיציה מקומיים ובהם את אלכסיי נבלני, מתנגד חריף להנהגתו של פוטין היושב כיום במעצר בית על אשמות מעילה.
\"אנחנו יודעים את השמות שלהם, כיצד הם כותבים את הרשימות ומעבירים אותן לנציגויות המערביות... זאת דרכו של נבלני לשעשע את עצמו\", רטן קיסליוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה