תקשורת ומדיה

דה שלדון גרופ: ביהמ"ש אישר - 'ישראל היום' ירכוש את 'מקור ראשון' ו-NRG

'ישראל היום' ישלם 17 מיליון ש' עבור העיתון והאתר, והתחייב להעסיק 90% מעובדי העיתון. עכשיו עוברת הסוגיה לאישור הממונה על ההגבלים
DELETE (צילום DELETE)
בית המשפט המחוזי בירושלים, אישר היום (יום א\') את המלצת רו\"ח חן ברדיצ\'ב, נאמן מעריב, וקבע כי חברת ישראל היום תרכוש את מקור ראשון ואתר NRG. ההצעה שהגישו אנשיו של שלדון אדלסון עומדת על 17 מיליון שקלים, 14 עבור העיתון ו-3 מיליון עבור האתר.
השופט דוד מינץ הסתייג מכך שהעסקה לא כוללת את \'מעריב\', אולם נציגם של \'מקור ראשון\' ו\'מעריב\', עו\"ד שלום גולדבלט, הסביר כי עסקה זו חיובית להצלת גופי התקשורת ולהבטחת עתידם המקצועי של עובדים רבים.
על פי ההצעה של \'ישראל היום\', 95% מעובדי ההנהלה והמערכת העיתונאית של \'מקור ראשון\' - 114 מתוך 120 עובדים, יישארו לתקופה של לפחות 12 חודשים ממועד הרכישה. עוד עולה כי 90% מהפרילנסרים יישארו לאותה תקופה, ואילו כל 220 עובדי ההצפה יישארו לשנה לפחות.
בהצעה לרכישת NRG, התחייב \'ישראל היום\' להעסיק 5 מתוך 17 עובדי האתר לתקופה של לפחות 12 חודשים. כמו כן נקבע כי האתר יציע לעובדי האתר לחתום על הסכמי העסקה חדשים בנוסח והתנאים שיוסכמו בין המציעה לבין העובדים.
מכוון ש\'ישראל היום\' הוא העיתון הנפוץ בישראל - יחד עם ידיעות אחרונות (38.6% לפי סקר TGI האחרון), הסוגיה תובא לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים. ההצעה השנייה בגובהה עבור \'מקור ראשון\' ו-NRG, הייתה של קבוצת ג\'רוזלם פוסט של אלי עזור. עזור הציע עבור 2 הגופים 13.5 מיליון. בית המשפט לא נענה לבקשתו היום כי במידה והממונה על ההגבלים לא יאשר את עסקת \'ישראל היום\', יש להכריז מראש על \'ג\'רוזלם פוסט\' כמי שירכוש את העיתון והאתר. בית המשפט קבע כי במקרה כזה, הסוגיה תשוב אליו לדיון מחודש.
בכל מקרה, בשלב זה ל\'מעריב\' טרם נמצא רוכש, למעט 2 הצעות שהוגשו בהליך ההקפאה, שהיו נמוכות מאד, לדברי הנאמן רו\"ח ברדיצ\'ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה