תקשורת ומדיה

ההסתדרות לגופי השידור: די להעסקה פוגענית של עובדי מקצועות הסט בהפקות

מצלמים בערוץ 9 (צילום אלכסנדר כץ)
ההסתדרות פנתה היום (יום ב\') לגופי השידור וחברות ההפקה, בדרישה להסדיר את תנאי העסקת עובדי מקצועות הסט בהפקות קולנוע וטלוויזיה. ההסתדרות דרשה לפתוח במו\"מ מול גופי השידור וחברות ההפקה על מנת להסדיר את תנאי העסקתם של עובדי הצוותים הטכניים והאומנותיים בהפקות הטלוויזיה והקולנוע (עובדי מקצועות הסט) בהסכם קיבוצי, וזאת על רקע המבוי הסתום שאליו נקלעה לאחרונה ההידברות מול איגוד המפיקים.
היום העביר אמיר ירון, סגן יו\"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מכתב לאותם גופים בו נכתב כי \"המטרה היא לשפר את תנאי עבודתם, לעגן את זכויותיהם ולחזק את מקצועות הסט, שהינם בליבת היצירה הישראלית על גווניה השונים\". ירון ציין עוד כי \"בקרוב ניצור קשר לתיאום פגישה בנושא. אנו תקווה כי תיענו בחיוב לפנייה זו וכי נתחיל במשא ומתן בהקדם\".
כבר שנים שמרבית עובדי הצוות הטכני והאמנותי בהפקות הקולנוע והטלוויזיה, מועסקים כפרילנסרים - אופן העסקה הפוגע לדברי ההסתדרות בביטחונם התעסוקתי ומונע מהם זכויות מגן חשובות. לדברי ההסתדרות, צלמים, תאורנים, מאפרים, מלבישים, עוזרי במאי, מעצבים אומנותיים ועוד בעלי מקצועות הסט, נשים וגברים כאחד, נאלצים להתמודד נורמות עבודה בלתי סבירות על פניו.
בהסתדרות מציינים כי העובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה נאלצים לעבוד למעלה מ-12 שעות ביום וזאת בשל רצונן של חברות שונות להוריד את עלויות ההפקה ולצמצם את כמות ימי הצילום. במקרים רבים, כך אומרים בהסתדרות, עובדים מקבלים את שכרם לאחר חודשיים בשיטת השוטף פלוס 60 אם לא יותר, ללא תנאים סוציאליים וביטחון תעסוקתי.
אמיר ירון, סגן יו\"ר האגף לאיגוד מקצועי, אמר היום, \"רבים מעובדי מקצועות הסט מועסקים בצורת העסקה פוגענית שאינה משקפת את מהות ההעסקה האמיתית שלהם. בימים אלו אנו מסיימים ניסוח טיוטת הסכם קיבוצי, אותו אנו נחושים לקדם כעוגן ראשון להסדרת תנאי העסקת עובדים אלו\".
עידן אור, מנכ\"ל אקט (איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה) ויו\"ר ועד הפעולה, הוסיף: \"המאבק שלנו הוא לא רק נגד צורת העסקה פוגענית של מאות אנשי מקצוע מתחום הקולנוע והטלוויזיה, אלא על דמותה ועתידה של היצירה המקומית. אנו לא נאבקים כאן על מותרות אלא על הסדרה בסיסית של תנאי העסקה שפויים, כמו למשל קיצור יום העבודה על הסט וקביעת שכר הוגן לעבודת יצירה. יחד עם ההסתדרות, אנו נחושים יותר מאי פעם ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח את זכויות עובדי הענף בהסכם קיבוצי\".
תגיות ההסתדרות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה