תקשורת ומדיה

בשורה לא משמחת לעובדי 'מקור ראשון': לא יקבלו כנראה שכר לפחות עד פסח

מאז פברואר לא קיבלו עובדי 'מקור ראשון' ו-NRG, שנמכרו ל'ישראל היום', משכורות. העובדים ביקשו מהממונה על ההגבלים לזרז את בקשת הרכישה
שלמה בן צבי ושלדון אדלסון (צילום:יח"צ, Getty images Israel) (צילום יח"צ, Getty images Israel)
אחרי ש בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את עסקת מכירת מקור ראשון ו-NRG לישראל היום, הגיעה תורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ\' דיויד גילה שצריך לבחון את הרכישה ולאשר אותה, על מנת שהיא תצא אל הפועל.
עובדי \'מקור ראשון\' ואתר NRG לא קיבלו שכר עבור חודש פברואר, וגם משכורת חודש מארס נמצאת בסימן שאלה בשלב זה, כאשר העיתון נמצא בהליך בהקפאת הליכים וקופת הנאמן כמעט וריקה. בית המשפט אישר את הצעת \'ישראל היום\' לרכישת \'מקור ראשון\' ב-14 מיליון שקלים ואת NRG ב-3 מיליון, העסקת 95% מעובדי ההנהלה והמערכת העיתונאית של \'מקור ראשון\' - 114 מתוך 120 עובדים, שיישארו לתקופה של לפחות 12 חודשים ממועד הרכישה, השארת 90% מהפרילנסרים לאותה תקופה, וכל 220 עובדי ההפצה. ואולם, המעסיק החדש ישלם רק מהרגע שהעסקה תאושר סופית על ידי הממונה. מבחינת NRG מדובר בהעסקתם של 5 מתוך 17 עובדים.
בשל כך, פנו אתמול (יום ד\') כמה מעובדי \'מקור ראשון\' - אורי אליצור, אמנון לורד, גדעון דוקוב, יעל פרידסון, אריאל כהנא, מוריה שלום ואודי לוקר, בשמם של עובדי העיתון ו-NRG, לממונה על ההגבלים העסקיים, בבקשה לזירוז הליכים ותשלום שכר לעובדי העיתון. \"כידוע לך, מאות העובדים השכירים של העיתון והאתר לא קיבלו שכר מאז תחילת פברואר 2014, כלומר כחודשיים. נוסף להם, ישנם עשרות עובדי פרילאנס ששכרם לא שולם מזה ארבעה חודשים ויותר\", כתבו במכתב שהגיע לידי אייס. \"בעוד שבועיים יחול חג הפסח, שבו ההוצאות הביתיות גדולות במיוחד. לא מיותר להזכיר שרוב העובדים הם בעלי משפחות - חלקן ברוכות ילדים\".
עוד נכתב כי \"בשל הקפאת ההליכים והמצב הקשה בו נתונה החברה, אשר הביא לידי כך שקופת הנאמן כמעט ריקה, גם משכורת חודש מארס מוטלת בספק. זאת ועוד, עשרות מעובדי העיתון והאתר הוצאו כבר לפני 3 שבועות לחל\"ת כפוי. משכורת מארס בוודאות לא תשולם להם והעתיד כולו לוט בערפל. אחדים מהם כבר הודיעו על עזיבה. חוסר הוודאות הופך לבלתי אפשרי. מאז החלה הקפאת ההליכים אנו כעובדים עושים הכל כדי לשמר את העיתון, פעילותו ואיכותו. ואולם, התמשכות הזמן, נהיית קשה מנשוא\".
ואולם, יש לציין כי לפניה כזו אין משמעות מבחינת הממונה על ההגבלים העסקיים, מבחינה רשמית. בדרך כלל טיפול בתיקים דומים לוקח כחודשיים רצופים, ובמקרה הנוכחי ישנה את חופשת פסח. כדי לאשר עסקה כזו, על הממונה לבצע למשל פניות למפרסמים ולמשרדי פרסום כדי להבין האם רכישה כזו תהווה פגיעה של \'ישראל היום\' ב\'מקור ראשון\'. בדיקות נוספות יבחנו האם יש בכוונת \'ישראל היום\' לבצע חדירה מאסיבית ליישובים בהם נוכחות בולטת ל\'מקור ראשון\', מה שעשוי לפגוע בו, ועוד. כך שהבדיקות שכבר החלו השבוע, לא יוכלו להסתיים עד ליל הסדר שיהיה בעוד 10 ימים.
מהממונה על ההגבלים העסקיים נמסר: \"הרשות מודעת היטב למצב המיוחד אליו נקלעו עובדי העיתון, והקצתה לצורך בדיקת המיזוג תשומות גדולות של כוח אדם וזמן ניהולי על מנת להאיץ את ההליך. עם זאת, הרשות לא תוותר על בדיקה מעמיקה של המיזוג והשלכותיו\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה