תקשורת ומדיה

מאחורי הקלעים: ארה"ב הפעילה בקובה חשבון טוויטר כדי להביא להפיכה פנימית

סוכנות AP חשפה כי מארגני התכנית ניסו להגיע למאסה קריטית שבה אנשים יתאגדו לכדי "אספסוף חכם" ולבסוף יערערו את האיזון בין המדינה לחברה
ראול קסטרו (צילום: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
הממשל האמריקני הפעיל \"טוויטר קובני\" בשם ZunZuneo רשת חברתית שעלתה לאוויר במדינה הקומוניסטית במשך כשנתיים ומטרתה היתה לערער את יציבות המשטר המקומי בה שולט הנשיא ראול קסטרו. הרשת החברתית נבנתה על ידי חברות קש ומומנה על ידי בנקים זרים, כך נחשף הבוקר (יום ה\') על ידי סוכנות החדשות AP.
הפרוייקט, שסחף עשרות אלפי קובנים, ביקש לצבור קהל רב, המורכב ברובו מצעירים כשלב ראשון ולהביא אותו לכדי עימות עם המשטר בשלב מאוחר יותר. המשתמשים עצמם לא היו מודעים לעובדה שהפרויקט הוקם על ידי סוכנות אמריקנית עם קשרים למחלקת החוץ בממשל האמריקני.
עדיין לא ברור אם התכנית עצמה היתה במסגרת החוק בארה\"ב, הדורש אישור לפעולות חסויות על ידי הנשיא וידיעת הקונגרס. בכירים בסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי מסרבים לומר מי אישר את התכנית או אם הבית הלבן היה מודע לכך.
מארגני התכנית ביקשו שפרויקט ZunZuneo יתרחב באיטיות, על מנת למנוע איתור על ידי הרשויות המקומיות ויגדל לכדי מאסה קריטית שבה אנשים יתאגדו לכדי \"אספסוף חכם\" - דבר אשר יצור אסיפות גדולות בתוך זמן קצר והפגנות פוליטיות אשר יערערו את האיזון בין המדינה לחברה.
קובה אינה מאפשרת חיבור לאינטרנט באופן חופשי לחלוטין והרשויות בה מבקשות \"לביית\" את האינטרנט לצרכיהן. בסופו של דבר המהלך האמריקאי נכשל ו-ZunZuneo הפסיק את פעילותו בספטמבר 2012, ללא כל \"אביב קובני\" באופק.
תגיות טוויטר | קובה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה