תקשורת ומדיה

הופץ תזכיר חוק רשות השידור החדשה: "הפיתרון היחיד להצלת השידור הציבורי"

כונס הנכסים יפרק את הרשות, ההנהלה והמוסדות יפוזרו. תקציב הגוף החדש יעמוד על 700 מ' ש', 200 מ' לערוץ 1 ו-160 מ' לחדשות. כך נראה תזכיר החוק
שר התקשורת גלעד ארדן, במהלך מסיבת העיתונאים לפני כמה שבועות (צילום: ששון תירם) (צילום ששון תירם)
משרד התקשורת הפיץ היום (יום א\') בין משרדי הממשלה השונים ולעיון הציבור, את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי החדש, שנסמכת על המלצות דוח ועדת רם לנדס, שאומץ לפני שבועות אחדים על ידי שרי התקשורת, האוצר והחינוך.
על פי הצעת החוק, מי שהיה אחראי על פירוקה של רשות השידור, יהיה כונס הנכסים הרשמי, ותפקידו יהיה לנהל את הרשות ואת הליך פרוקה עד למועד סגירתה. הצעת החוק מבטיחה כי הרשות תיסגר רק לאחר שגוף השידור הציבורי החדש כבר יחל לפעול ולשדר.
המפרק יפעל להמשך ניהולה השוטף של הרשות, יוכל למנות עורך ראשי, ויהיו לו סמכויות הדרושות לניהול רשות השידור, לרבות הסמכויות של מליאת הרשות, הוועד המנהל ושל המנהל הכללי של הרשות. פועל יוצא לכך הוא פיזורה של הנהלת הרשות, מליאת הרשות והוועד המנהל.
על פי תזכיר החוק, המדינה תישא בעלות פירוקה של רשות השידור, וככל שנכסי הרשות לא יספיקו לשם כך, מוצע לקבוע כי לגבי פעולות שונות שיבצע המפרק, תידרש הסכמת החשב הכללי והממונה על התקציבים באוצר, למשל מימוש נכסים, אישור הסכמי פשרה, תשלום חוב שהמפרק הכיר בו לפני שהגיש דוח אודות סיכום החלטותיו בדבר תביעות החוב ואודות נכסי הרשות.
תאריך היעד: 31 במארס 2015
על פי המוצע, רשות השידור החדשה תחל לפעול ב-31 במארס 2015, ובמועד זה יופסקו שידורי רשות השידור. שידורי הטלוויזיה החינוכית יופסקו במועד תחילת שידורי הערוץ לילדים ולנוער. ואולם, במקרה של עיכובים שייגרמו לכך שהרשות החדשה לא תוכל להתחיל בשידורים עד למועד זה, יוכל שר התקשורת לדחות פעמיים, בכל פעם ב-3 חודשים נוספים, את תחילתה של הרשות החדשה. הבשורה הרעה היא כי חובת תשלום אגרת הטלוויזיה תחול עד ליום הפסקת שידורי רשות השידור.
הצעת החוק קובעת מנגנונים שונים להבטחת עצמאותו של גוף השידור הציבורי החדש שיוקם, וכוללת מתווה מימוני עצמאי שיעמוד על סכום של 670-720 מיליוני שקלים, לדברי משרד התקשורת - חיסכון של כ-300 מיליון שקלים בשנה.
תקציב המשדר הציבורי יורכב מספר פרמטרים: משרד התחבורה ינכה למשל מתוך סכומי אגרת רישיון הרכב סכום שעומד על כ-120-220 מיליון שקלים בשנה, ויעביר אותו לרשות החדשה. במקביל הרשות החדשה תהיה רשאית - כפי שהיה עם רשות השידור - לשדר ברדיו פרסומות, ובטלוויזיה תשדירי שירות וחסויות. לשם כך מוצע להקים חטיבה מסחרית נפרדת מיתר פעילות הרשות החדשה, שמטרה תהיה מכירת זמן שידור לתשדירים, חסויות ופרסומות, והיא תהיה כפופה ליו\"ר מועצת הרשות החדשה.
תקציב מיליונים ליצירה מקורית
למימון התכניות שישודרו בערוץ המרכזי יוקצו 200 מיליון שקלים בשנה, 50% יוקצה להפקות מקומיות קנויות בתחום הדמה והתעודה. מחלקת החדשות והאקטואליה - שצפויה להיות איחוד של הטלוויזיה, הרדיו והמחלקה בערבית, תעמוד על אל פחות מ-160 מיליון שקלים. כדי לסבר את האוזן - תקציבי חברות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10 עומדים על כ-90 מיליון כל אחת.
השקעה בערוץ לילדים ולנוער למימון רכישה של הפקות מקומיות קנויות לערוץ, תהיה לפחות 40מיליון שקלים, ואילו ההוצאה השנתית שיוציא המשדר הציבורי למימון רכישה של הפקות מקומיות קנויות לערוץ בשפה הערבית, יהיה 20 מיליון שקלים לפחות, לתקופה של 5 השנים הראשונות, ומהשנה השישית - לפחות 30 מיליון.
קבלת עובדי המשדר הציבורי ומינוים יהיו במכרז. ואולם, סמנכ\"לים ומנהלי חטיבות השידור, הכפופים במישרין למנכ\"ל, ייבחרו על ידי ועדת איתור. ברשות החדשה ניתן יהיה לקבל עיתונאים, עורכי חדשות או מגישי תכניות, על פי שיקול דעתו המקצועי של מנהל חטיבת החדשות, באישור המנכ\"ל ובלבד שלא יחרוג ממסגרת התקציב. בהתאם להמלצת ועדת לנדס כי שיעור עלות השכר לא יעלה על 35% מתקציב המשדר הציבורי.
שר התקשורת, גלעד ארדן, מסר כי \"אימוץ החוק החדש הוא הפתרון היחיד להצלת השידור הציבורי בישראל. אני מבקש מחברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק ולאשר במהירות את החקיקה ובתוכה את ביטול האגרה - לאזרחי ישראל מגיע שידור ציבורי מעניין ואיכותי\".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    דמגוגיה לאספסוף מוסת
    ארדן יאיר 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם פיטורי 2000 יעזרו לעם שלנו אז בואו נפטר מאות אלפים ונהיה עם מאושר !
    סגור
  • מגיב 9 האהבל
    שונא שקרנים 04/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך חפש מי ינענע אותך
    סגור
  • 8.
    אגב אורחא - - -
    צימרמן מנשה 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יותר פשוט להחליף שר-ממונה? ממילא מתקרבות הבחירןת, לפני המתוכנן ללא ספק, ומה שברור שהנערים דני דנון וגלעד ארדן הם שיעסיקו את הנוער במי-יוריד-את-מי ומי יכשיל את מי, לשמחת מסדרון-ז'בוטינסקי, לקראת הקדנציה הבאה של ביבי, אז מה איכפת לכם מהקטינים הנ"ל? ישחקו הנערים לפנינו. וחןץ מזה צפויה לנו עוד שמץ-של-אינתיפדה קטנה, תזכורת למה שכמעט שכחנו.
    סגור
  • 7.
    גם החוק הזה ייזרק לפח האשפה (ל"ת) (ל"ת)
    שרוליק 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לסגור מיד את רשעות השידור!
    עם ישראל חי 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבלות אוכלי חינם,ששודדים ועושקים את הציבור בחסות החוק!
    סגור
  • 5.
    הספין של עובדי רשות השידור
    טניה וידור 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מנסים למכור לנו את הסרט הטורקי על 2000 מפוטרים מסכנים ועל הפגיעה בעבודה המאורגנת ובעצם מה שהם רוצים זה להמשיך את השחיתות על חשבוננו. ארדן על תכנע!
    סגור
  • 4.
    חוק חדש
    גיל עד 04/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוק חדש ב2012 חוק חדש ב2014 ובקצב הזה יהיה גם חוק חדש ב2016 כל יום שיכנס שר חדש יחוקקו חוק חדש. זו הפוליטיקה החדשה של מדינת ישראל.
    סגור
  • 3.
    אחלה מתנת חג מהדיר של אורוול, לעבודה המאורגנת
    משה 04/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערב חג החירות, זה הזמן המתאים ביותר להמשיך עם התכנית שבה עובדי רשות השידור כולם יפוטרו. חג שמח לחיות בדיר, הממשלה לא תחזיק מעמד עד סוף השנה. נתראה בבחירות.....
    סגור
  • 2.
    חושך. פשוט חושך. איפה בגצ?!?! (ל"ת)
    בושה גדולה שאלה שרנו 04/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אני רק שאלה...
    שאלוני 04/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יעשה כבוד השר ארדן אם, נניח, למשל, שהצעתו תידחה ע"י הממשלה והכנסת (טוב, לא יעלה על הדעת, לא ממש-ממש תידחה, רק יקימו ועדה + ועדות משנה לבחינת המשמעויות והעלויות והאם-אמא של התביעות המשפטיות שבדרך) - ובכן, מה יעשה כבודו אם הצעתו תיזרק דה-פקטו לפח, והוא עצמו יכנס להיסטוריה לאו-דווקא כגאון-הדור, מה הוא יעשה אז? תמיהה רבה לפנינו, ממש קושיה חמישית לליל הסדר, קישקושיה של ממש, כבוד השר. עצהידידותית, כבודך:- רד מהעץ, זה ממש, אבל ממש גדול עליך.
    סגור