תקשורת ומדיה

סקר: 70% מבני הנוער מאזינים לרדיו - גלגלצ הכי פופולארית, הפרינט ממש לא

ל-62% מפריעות קללות בשידור, 63% מאזינים למוזיקה. סקר שנערך לכנס הרדיו בבינתחומי, מרגיע את חובבי הרדיו, אבל צריך להדאיג את אוהבי הפרינט
כ-70% מבני הנוער מאזינים מדי יום לרדיו, ו-52% השיבו שהם מאזינים בממוצע שעה או פחות - כך עולה מסקר שערכה הרשות השנייה, והוצג הבוקר (יום ב\') בכנס הרדיו השנתי \'FM+ קולטים את העתיד\' המתקיים בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.
הסקר נערך על ידי מדגם ייעוץ ומחקר באמצעות האינטרנט הארצי ipanel בקרב 600 בני נוער בגילאים 12 עד 18, התפלגות נתוני הגיל המגדר והמחוז מותאמת לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. איסוף הנתונים נערך ב-23 עד 26 במארס, טעות דגימה מרבית 4% ± במסגרת דגימה של הפאנל האינטרנטי.
מהסקר עולה כי במהלך היום, ניכר כי יש 3 נקודות זמן בהן שיעור האזנה של בני הנוער דומה: ב-6:00 עד 10:00 בבוקר, בין 14:00 ל-18:00 ובין 18:00 ל-22:00, כאשר בכל אחת מרצועות זמן אלו מאזינים כרבע עד שליש מבני הנוער.
עוד עולה כי בקרב בני הנוער, האמצעי הנפוץ ביותר להאזנה הוא מכשיר הרדיו ברכב או באוטובוס כאשר 57% השיבו שהם מאזינים כך לרדיו, 27% מאזינים באמצעות מכשיר רדיו בבית, 18% מבני הנוער מאזינים בסמארטפון ושיעור דומה מאזינים במחשב נייד או נייח. 56% השיבו שהאזנה שלהם לרדיו בדרך אינה מלווה בפעולה נוספת והיא מתרחשת בזמן ישיבה ללא מעש, המתנה או נסיעה. 21% השיבו כי הם מאזינים בזמן גלישה באינטרנט, ו-21% מאזינים כשהם מכינים שיעורי בית.
התחנה המועדפת על פני הנוער היא גלגל\"צ (56%), אחריה גל\"צ (30%), ורדיוס (23%). בסך הכל 50% השיבו כי הם מאזינים לאחת מתחנות הרדיו האזורי לפחות. בני הנוער מאזינים בעיקר למוזיקה (63%), 30% לאקטואליה וחדשות ו 19% לתכניות בידור, סאטירה והומור.
31% מבני הנוער השיבו כי הם מעוניינים להשפיע על התוכניות באמצעות השתתפות והצבעות, 56% הצהירו כי חשוב להם שתחנת הרדיו האזורית תתייחס לאירועים באזור ובישוב שלהם, ו-62% השיבו שמפריע להם שנשמעות קללות וגסויות בשידורי הרדיו.
הסקר בחן את נתוני צריכת מדיה של בני הנוער: 17% לא צופים כלל בטלוויזיה, אבל 13% צופים יותר מ-3 שעות. כ-30% גולשים באינטרנט יותר מ-4 שעות ביום, ולא פחות מ-41% לא קוראים בכלל עיתון. אגב, 40% קוראים שעה או פחות.
\"למרות הדעה הרווחת כי בני הנוער משתמשים יותר באמצעי הניו-מדיה על מנת לצרוך את התכנים המועדפים עליהם, מממצאי הסקר עולה שהרדיו ככלל והרדיו האזורי בפרט עדיין מהווים אמצעי צריכה מרכזי לתכניות עבור בני נוער\", מסר שי באב\"ד, מנכ\"ל הרשות השנייה שהתייחס לנתוני הסקר. \"עם זאת, הרשות לא תקפא על שמריה ומתוקף תפקידה, תבחן את אופי ההסדרה הנכון עבור שידורי הרדיו בפלטפורמות טכנולוגיות עתידיות ככלל ובאינטרנט בפרט\".
ד\"ר נעם למלשטריך-לטר, דיקן מייסד בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, הוסיף כי \"היום בעולם הרדיו הופך להיות יותר ויותר אינטראקטיבי, ניתן להאזין לתכניות בהזמנה אישית. הרדיו בעולם נמצא בעיצומה של מהפיכה אדירה, שישראל מאחרת להצטרף אליה. השינויים ברדיו מחייבים דיון אקדמי בשאלות החברתיות שעולות מהשינויים הללו, ואנחנו בבית הספר דנים ונמשיך לדון בהן\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אוסף של מסקנות לא הגיוניות
    מרקוני 04/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה רדיו? ודאי ודאי שלא.
    סגור
  • 4.
    שטויות!!! (ל"ת)
    גל 04/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שטויות, אני לא מכיר נער אחד שמאזין לרדיו
    עיתונאי חוקר 04/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסקר הזה אמין כמו יאסר ערפת
    סגור
  • 2.
    מתוך הכנס
    רוני 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי יש חברה אמריקאית שהציגה מחקר על בני נוער יחד עם חברה ישראלית? איפה המחקר הזה ? היה ממש מעניין ורלוונטי לבני נוער ביחס לאינטרנט
    סגור
  • 1.
    30% מאזינים לגלצ? חחח... הצחקתם אותי
    עידו 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי. הנוער לא יודע מה זה גלצ!
    סגור