תקשורת ומדיה

רדיו 90 דורש מבג"צ: "תאשר גם לנו לפצל תדר - או שתמנע זאת מהמתחרים"

ביקשה פיצול לטובת שידור ברוסית וצרפתית, אולם הרשות לא דנה בכך. טוענת: הסיבה - לחץ שהפעיל בעלי 'לב המדינה', שמצידו מכחיש את הטענה
רדיו 90FM (צילום לוגו)
רדיו 90FM עתר אתמול (יום ג\') לבג\"צ נגד הרשות השנייה ושר התקשורת, בבקשה למתן צו על תנאי, שיורה להם להשיב מדוע לא יעלו לדיון את בקשת התחנה לפיצול שידורים בשפות הרוסית והצרפתית בתדר הנוסף 94.7FM השייך לתחנה.
עו\"ד ברק בר-שלום, פרקליטה של התחנה, טען בעתירה כי הבקשה לפיצול שידור הוגשה כבר ב-2009, ואולם היא לא מובאת כלל לדיון למרות הבטחות חוזרות ונשנות שניתנו לתחנה, ובעוד 3 תחנות אחרות - רדיו לב המדינה, רדיו דרום ורדיו חיפה - קיבלו היתר לפיצול שידור בתדרים הנוספים שניתנו להן.
לטענת רדיו 90, מדובר באפליה לרעה והתנהלות פסולה תוך גרירת רגליים מתמשכת משיקולים זרים. בעתירה נטען כי דוד בן בסט, בעלי רדיו \'לב המדינה\' המשמש גם כיו\"ר התאחדות הרדיו האזורי ומי שמפעיל בפיצול שידור את הרדיו בשפה הרוסית פרוויה במשך 12 שעות ביממה, הפעיל לחצים על הרשות השנייה שלא לדון בבקשת רדיו 90, מתוך חשש שרדיו נוסף ברוסית יפגע בהכנסותיו, וזאת למרות שהובהר לרשות ולו כי התחנה שרדיו 90 מעוניים להקים עבור העולים החדשים, מיועדת רק לאזור הזיכיון של התחנה - נתניה חדרה והשרון הצפוני.
במידה ולא יאושר פיצול התדר, מבקשת תחנת 90FM מבג\"ץ לפסוק כי אם הרשות השנייה ושר התקשורת סבורים שקיימת בעייתיות חוקית בהמשך המתכונת הנוכחית של פיצול השידורים, שהרי על הרשות להפסיק מיידית את פיצול השידורים בתחנות שקיבלו קיבלו בעבר אישור, ותחת זאת לפרסם מכרזים פומביים במקרים ובאזורים בהם קיים צורך ציבורי לשידור.
התחנה גם דורשת מהרשות השנייה לחשוף את כל המסמכים והפרוטוקולים של ועדת הרדיו של הרשות שדנו בפיצול שידורים, בטענה כי הימנעות העברת המסמכים, היא הפרה חמורה של חובת הנאמנות, ההגינות והשקיפות ולוקה בחוסר סבירות קיצוני.
\"נקעה נפשנו ופקעה סבלנותנו שהייתה ארוכה באופן חסר תקדים. האפליה נגדנו, דווקא נגד תחנה שהיא דוגמא לתחנה אזורית אמיתית שלא מסתפקת רק בהשמעת מוזיקה ופרסומות, אלא מעניקה שרותי חדשות, תרבות וקהילה באזור השידור, היא אפליה זועקת לשמיים ובלתי מתקבלת על הדעת\", מסר היום מנכ\"ל רדיו 90, אהרון אורגד. \"אם פיצול השידור הוא דבר חוקי אנו דורשים שיתנו לנו לשדר לטובת מאות אלפי העולים החדשים באזור שלנו המשוועים לפעילות הרדיופונית והקהילתית שלנו, בדיוק כפי שניתן לשלוש תחנות נוספות. אם יוחלט שהפיצול בעייתי מבחינה חוקית – שיתכבדו לסגור את כל התחנות ולצאת למכרזים פומביים כדין\".
בשיחה עם אייס, הכחיש דוד בן בסט מרדיו לב המדינה את טענותיה של 90FM. \"לא היו דברים מעולם, מעולם לא הייתה לי התנגדות לפיצול התדר של רדיו 90, ואין לי גם היום. בשיחה עם אורגד, אפילו הודעתי לו שלא רק שאין לי התנגדות, אלא גם אשמח להעלות את זה על כתב. אורגד יודע את זה, מה שהוא כתב לבית המשפט איננו נכון, בלשון עדינה\".
יו\"ר הרשות השנייה, ד\"ר אילן אבישר, מכחיש את טענותיו של אורגד. בשיחה עם אייס, מסביר אבישר כי \"מועצת הרשות לא דנה בסוגיה של פיצול תדרים, וזאת משום שאנחנו נמצאים במעין פאזה של דיון מחודש. כרגע הסוגיה נמצאת בבחינה אצל היועץ המשפטי לממשלה, ולכן אנחנו לא יכולים להחליט\".
-ואתה בעד סוגיית הפיצול?
\"כן, אני תומך בפיצול תדרים במקומות שאין היתכנות כלכלית לתחנה נפרדת, ויש לתכנים מסוימים דרישה\".
ממשרד התקשורת טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה