תקשורת ומדיה

הרגולטור אישר HD לערוץ 9: חברת yes חזרה בה מהאישור לשידור בפורמט הזה

לאחר חודש וחצי, הצביעה מועצת הכבלים והלוויין על הבקשה. ואולם, yes, שהודיעה בתחילה על בעיית רוחב פס וחזרה בה, שוב מעכבת את הבקשה
אולפן ערוץ 9, בעת מבזק חדשות (צילום: אייסTV) (צילום אייסtv)
מועצת הכבלים והלוויין הודיעה הבוקר (יום ה\') לערוץ 9 כי היא מאשרת לו להעביר את שידוריו לפורמט HD - כך נודע לאייס. על פי הערכות, כבר בתקופה הקרובה יעבור הערוץ לשדר באיכות זו.
לפני כחודש וחצי הגיש ערוץ 9 בקשה למועצה לאשר את המעבר לשידור ב-HD, לאחר שהתקבל לפני כן אישור של 2 הפלטפורמות בהן הוא משודר - HOT ו-yes. ואולם, למרות זאת המועצה לא דנה בבקשה, וגרמה לעיכוב בעלייה לשידור ב-HD, כפי שפורסם באייס , הערוץ אף מסר כי שידוריו ב-HD יועברו באפיק 509 ב-yes וב-HOT, כאשר חברת הכבלים תאפשר גם לצפות בערוץ באפיק 9 לבעלי ממיר HD. כעת, מועצת הכבלים והלוויין אישרה את הבקשה בהצבעה טלפונית.
מאידך, yes הודיעה לערוץ כי לא תוכל להעביר את שידוריו ב-HD וזאת בשל בעיה ברוחב הפס שלה. בתחילה סירבה yes לבקשת ערוץ 9 באותה טענה, אולם לאחר פרסום באייס, חזרה בה ומסרה כי הערוץ יוכל להיות משודר בפורמט זה . כעת חזרה בה yes שוב, ובערוץ לא ישודר בשלב זה על פלטפורמת הלווויין באיכות משופרת.
עם אישור מועצת הכבלים והלוויין, מצטרף ערוץ 9 למועדון מצומצם של ערוצים ישראלים שמשדרים באיכות שידור כזו, כגון ערוץ 1 (באמצעות אפיק 511), ערוץ ספורט 5 HD, ערוץ ספורט1 HD של צ\'רלטון וערוצי סרטים וסדרות של HOT ו-yes. מאידך, 2 זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, וערוץ 10, לא משדרים בפורמט כזה.
את תגובת yes לא ניתן היה להשיג. מנכ\"לית ערוץ 9 ויקטוריה גורדין אמרה לאייס כי \"שידור ב-HD זה שירות לציבור בעלות של מיליוני שקלים. זה האינטרס של מועצת הכבלים והלוויין, וגם של yes שכמה שיותר ערוצים ישודרו בפורמט הזה\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שמעון 05/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה שיס מתקמצנת על לקוחותיה.כפי שקרה בערוץ ONE כאשר בהוט הוא משדר גם ב HD,זכנראה בגלל שמדובר בערוצים חינמיים לא כדאי לה להשקיע. מה שמצחיק שהוא יכול לשדר למשל בyes go וגם לזה בטח ימצאו תירוץ...
    סגור
  • 1.
    למה צריך אישור כדי לשדר ב-HD? (ל"ת)
    אסף 05/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור