תקשורת ומדיה

סערה: אתר ברנז'ה חרדי פרסם תמונות פפרצי של הזוג רהב-מאיר שצולמו בשבת

פיצ'יפקעס פרסם אמש תמונות של בני הזוג העיתונאים שתועדו מסתובבים עם ילדם בשבת. עורכו יהודה רובינשטיין זכה לביקורת ולהשמצות בווטסאפ
התמונה של סיון רהב מאיר וידידה מאיר, שפורסמה בפיצ'יפקעס (צילום: אתר פיצ'יפקעס) (צילום צילום פפרצי אתר פיצ'יפקעס)
הברנז\'ה החרדית סערת מאז אמש (מוצ\"ש) בעקבות פרסום תמונות פפרצי של העיתונאים ובני הזוג ידידיה מאיר וסיוון רהב מאיר, באתר פיצ\'יפקעס . הסיבה היא לא איכות ונושא הצילום, אלא דווקא המועד.
התמונה צולמה על ידי גולש חילוני ביום שבת בצהריים, והועברה למייל האדום של האתר, העוסק בנושא תקשורת חרדית. בצאת השבת, הועלה אייטם באתר עם תמונת בני הזוג וילדם, ובה צוין כי \"ידידיה מאיר תיחקר את העוברים ושבים סמוך למתחם בנייני האומה שם צפויים להתקיים אירועי יום העצמאות, באם בוצעו במקום עבודות בשבת. \'כמובן שהתשובה הייתה שלילית\', אומר אותו גורם\", נכתב באייטם ב\'פיצ\'יפקעס\', שהוסיף כי \"אנו תוהים עם מה ימלא מאיר את טורו השבועי ב\'בשבע\'. נמתין בסבלנות\".
הבעיה, מבחינת גורמים בעולם החרדי, היא שהאתר החרדי פרסם תמונות שצולמו בשבת עצמה. בקבוצות ווטסאפ שונות, התנהלו דיונים ערים בסוגיה. הכתב יוני קלאר ועורך האתר יהודה רובינשטיין, ספגו השמצות בקבוצות אלו, האבולוציה החדשה לפשקווילים הוותיקים. \"היום כבר משמיצים אנשים בווטסאפ, ופחות בפשקוויל שתולים ברחובות\", הסביר גורם בעולם החרדי.
בשיחה עם אייס, אמר רובינשטיין כי הוא ידע שאייטם כזה \"יעורר בלגן\". לדבריו, \"קיבלנו את התמונות במייל האדום ממישהו אנונימי. הכתב העביר את האייטם, ערכתי אותו והיה ברור שזה יתפוס. מספר הכניסות לאתר זינק ב-50% ביחס לשבת שעברה למשל. מיד לאחר מכן התחילו לצאת הודעות בווטסאפ, והתחלתי לקבל פידבקים שזה לא היה לעניין\".
רובינשטיין מדגיש בשיחה עם אייס כי \"למעשה אין שום איסור הלכתי להשתמש בתמונות שצולמו בשבת, כיוון שלא מדובר בחפץ שיש בו ממש. התעייצתי על כך עם רבנים שאמרו לי שאין בעיה בפרסום כאלה תמונות\".
לדבריו, בין הפונים היו בכירים בעולם התקשורת החרדית, בהם עורך אתר פופולארי מאד, וגם יועץ תקשורת של ח\"כ חרדי, ששניהם טענו כי זו הייתה טעות לפרסם את התמונות שצולמו בשבת. אבל יותר מכך, ב-23:00 בלילה קיבל שיחה אותה הגדיר כלא נעימה במיוחד: \"\'איך אתה לא מתבייש\', אמר המטלפן, \'אתה מעודד חילול בשבת\'. התחיל לאיים על זה שיחרימו אותי, הייתה לי עילה להגיש תלונה במשטרה\".
-והלכת להגיש תלונה?
\"לא. אצלנו במגזר זה לא נהוג, זה גם נראה כאילו מדובר במעשה של שטינקר (מלשן, א\"כ). לא הרגשתי מאוים באופן אישי, וזו גם לא פעם ראשונה שאומרים לי כאלה דברים\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה מזכיר את הפסיקה שמותר למחוק במחשב את שם ה'
    שפוי 05/2014/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... כי זה מורכב מפיקסלים.
    סגור
  • 1.
    אולי חרדים נבערים ומטומטמים תחזרו לעצים?
    דוד 05/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הרי זה מקומכם הטבעי ותאכלו את פירות הבאובב. איזה עדת פגאנים נבערים. איזה ענין מתמונה. במקרה הטוב אתם גם פגאנים וגם מטומטמים.
    סגור
  • איזו תגובה מכוערת. תתבייש (ל"ת)
    גילי 05/2014/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור