תקשורת ומדיה

סקר 'שובר מסך': 'חדשות 2' קובעת סדר יום, השידור הציבורי לא זוכה לאמפתיה

בסקר לקראת הפסטיבל עולה כי הציבור לא חושב שערוץ 2 אחראי להתדרדרות התרבותית. נתון נוסף: זינוק בצפייה בתכנית טלוויזיוניים בסמארטפון
מגישת 'חדשות 2' יונית לוי (צילום מסך: ערוץ 2)
ערוץ 2 לא אשם בהתדרדרות התרבותית בישראל - כך מאמינים רוב הנשאלים בסקר שערכה המכללה האקדמית עמק יזרעאל, לקראת פסטיבל הטלוויזיה שובר מסך שיתקיים ביום שלישי הבא. מהסקר עולה כי 71% אינם סבורים שערוץ 2 גורם להתדרדרות התרבות הישראלית, מול 10% שסוברים שהתשובה היא כן.
את הסקר קיים לאחרונה מכון מחשוב - מחקרי שוק ודעת קהל בקרב 508 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל בגילאי 15+ (טעות דגימה מרבית 4.4%).
61% מהציבור סבורים כי חדשות 2 קובעות את סדר היום של המדינה. מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 נצפית באופן קבוע על ידי 22% מהציבור ובנוסף להם, 32% מדווחים כי הם צופים בה לעתים קרובות. קיין פער גדול בין הדיווח על הצפייה הקרובה במהדרות ערוץ 2 למהדרות ערוץ 10 (16%) ולמבט בערוץ 1 (5%). יש לציין כי אין מדובר בנתוני רייטינג.
הסקר גם מגלה כי הציבור לא מגלה ברובו אמפתיה לשידור הציבורי, וזאת לאחר ש-44% מהציבור מסכימים שמפת התקשורת הישראלית יכולה להתקיים בלי ערוץ ציבורי, נתון עקבי לממצאי הסקר של השנה הקודמת. רק 21% מתנגדים לטענה זו. עם זאת, ישראלים מאמינים כי התקשורת הישראלית צריכה להיות עצמאית ובלתי תלויה באינטרסים פוליטיים (84%) או באינטרסים כלכליים של בעלי הערוץ (82%).
על פי הסקר, חלה עלייה של פי ארבעה בצריכת תכני וידאו חדשותיים (28% לעומת 7% בשנה שעברה). במקביל לעלייה משמעותית זו, הצפייה בתכני אקטואליה בטלוויזיה שומרת על יציבות (68%). כ-50% צופים לעיתים קרובות בתכניות אקטואליה וחדשות בטלוויזיה, כאשר בתכניות הריאליטי צופים כ-35%. הממצא המפתיע הוא, שרק 21% צופים במשדרי ספורט - בדרך כלל שידורים חיים.
עוד עולה כי 10%-15% מהצופים בוחרים להשהות בכמה דקות את הצפייה בתוכן הטלוויזיוני המשודר, על מנת לשלוט בקצב הצפייה בעצמם. נתון זה לא בא לידי ביטוי בסקרים שנערכו בשנים הקודמות.
בסעיף הצפייה בתכנית טלוויזיוניים באמצעות הסמארטפון, חלה עלייה של כ-50% בקרב קבוצות גיל צעירות (15-24), מ-20% בשנת 2013 ל-30% השנה. בקרב קבוצות גיל מבוגרות יותר (45-54), נמדדה עלייה של מאות אחוזים בצפייה בתכני טלוויזיה בסמארטפון.
אגב, הטבלה שתופיע כעת, מציגה את מגוון השימושים שנעשים באמצעות הסמארטפון.
משה שלונסקי, מפיק הפסטיבל, מסר כי \"למרות שאנחנו מזהים גיוון בשימוש באמצעי התקשורת בהם צורכים הישראלים תכני חדשות, צריכת החדשות הטלוויזיונית אינה נפגעת. המשמעות היא שהעלייה הגדולה בצריכת תכני אקטואליה דרך מדיה חדשים כמו הסמארטפון מתווספת לצפייה בטלוויזיה ולא מחליפה אותה\".
לדברי ד\"ר ירון אריאל, עורך הסקר עבור הפסטיבל, הוסיף כי \"נמשכת מגמת השינוי בדפוסי הצפייה, בעיקר בקרב צעירים אך גם בקרב שכבות הגיל האחרות. לצד הצפייה המסורתית בתכנים טלוויזיוניים בעת שידורם באמצעות מקלט טלוויזיה בסלון הבית, הסקר מצביע על עלייה בצפייה בתכנים אלו באמצעים אחרים ובזמן שנוח לצופה\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה