תקשורת ומדיה

נסטלבאום חזר לנהל את חדשות ערוץ 1 - איגוד העיתונאים הארצי עתר לבג"צ

רק לפני שבועיים החליטה ההנהלה להחזיר את נסטלבאום לתפקידו, ואגודות העיתונאים פנו לבג"צ בדרישה לבטל מינוי זה. ברשות השידור סירבו להגיב
משה נסטלבאום (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
חזרתו של משה נסטלבאום לתפקידו הקודם ברשות השידור, לא עוברת חלק. איגוד העיתונאים הארצי, עתר היום (יום ה\') לבג\"צ בדרישה לבטל את מינויו למשרת מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1. ברשות השידור הסכימו רק למסור לפניית אייס, כי \"אנו לא מגיבים לנושאים משפטיים\".
בבקשה דחופה למתן צו על תנאי וצו ביניים שהגיש האיגוד, המורכב מאגודות העיתונאים בתל אביב ובירושלים, מתבקש בג\"צ להורות לרשות השידור להעביר את נסטלבאום מכל תפקיד ניהולי, לאחר שבית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע אותו בחודש דצמבר האחרון בעבירות של התבטאויות שאינן הולמות עובד ציבורי הנוגעות למיניותם של 2 עובדים הכפופים לו - רותם אברוצקי ויגאל רביד.
בתובענה הואשם כי במספר הזדמנויות לאורך שנות עבודתו, ובין היתר לאחר שמונה לשמש בתפקיד מנהל חטיבת החדשות, התבטא באופן בלתי ראוי ובלתי הולם כלפי השניים. במסגרת עסקת טיעון שערכה הנציבות עמו, הושעה נסטלבאום ל-3 חודשים מתפקידי ניהול ברשות, בסיומם הוא יכול היה לחזור לתפקיד ניהולי. מאידך, את תפקיד מנהל הטלוויזיה עליו התמודד בתחילה, במכרז שבוטל, הוא לא ימלא.
תפקידו הניהולי האחרון היה מנהל חטיבת החדשות של הטלוויזיה, והנהלת הרשות החליטה לפני כשבועיים להחזירו לתפקיד זה. יש לציין כי נסטלבאום נחשב למקורב מאד למנכ\"ל הרשות יוני בן-מנחם ולעוזרו זליג רבינוביץ\'.
באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, טוען האיגוד הארצי, כי מינויו של נסטלבאום נעשה בניגוד לגזר הדין ובניגוד לנהלים, תוך התעלמות בוטה מהנחיות ועדת הביקורת של מליאת רשות השידור ועל אף חוות דעת ברורה של היועצת המשפטית של הרשות שפסלה את המינוי.
\"בנסיבות העניין, מדובר בשורת מעשים חוזרים ושנים ובכישלון חרוץ של משה נסטלבאום במשרתו הניהולית הבכירה\", נכתב בעתירה. \"נסטלבאום הורשע בדין המשמעתי, וחזקת החפות אינה עומדת לו עוד. אין הוא בגדר מי שדבק בו רבב בשל צילם של חקירות שהתנהלו נגדו ולא הבשילו אך לידי כתב אישום, אלא הוא נמצא בסופו של הליך, חייב בדין. ככלל, במצב דברים זה - כאשר מדובר במי שהורשע או הודה במיוחס לו - המשקל שראוי ליתן לשיקול בדבר אמון הציבור, הוא גדול יותר מהמשקל שהיה ניתן לו, לו היינו מדברים במי שאף הוגש נגדו כתב אישום והוא טוען לחפותו\".
עוד נכתב בעתירה כי החלטת המנכ\"ל בן-מנחם \"להשיב את מר נסטלבאום אל זירת העבירה, טומנת בחובה משמעות שלילית במיוחד, בהינתן סוג העבירה. מדובר בעבירות שנעשו תוך כדי מילוי תפקידו של מר נסטלבאום בקשר ישיר עם תפקידו וסמכויותיו\".
בעתירה מוצגת חוות דעת שהוציאה השבוע היועצת המשפטית של רשות השידור לבקשת יו\"ר הרשות אמיר גילת, בה קובעת עו\"ד חנה מצקביץ\' כי \"אחרי 3 חודשים של פסילה, מר נסטלבאום לא יכול לשוב באופן אוטומטי, לתפקיד מנהל חטיבת החדשות. הוא רשאי להתמודד לתפקיד ניהולי זה או אחר בדרך של מכרז. מעבר לנדרש, יובהר כי מינוי בפועל, אף אילו היה ניתן, היה בלתי סביר בנסיבות העניין\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שימו לב, כשרביד לא בארץ אין תגובות מבחילות (ל"ת)
    רן 05/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    קרב מאסף פאטתי (ל"ת)
    פחונים 05/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אז מה אם עתרו. נראה שגם ינצחו ואין סיכוי
    אמירה 05/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבו נא בסבלנות. נסטל הזה מפתיע כל פעם מחדש...
    סגור
  • 2.
    מצקביץ' אובייקטיבית?
    אני 05/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבחרה בהליך לא תקין לכאורה לכהונה נוספת. ודרך אגב, מתי נאמרו הדברים שמיוחסים למשה נסטלבאום?
    סגור
  • 1.
    נסטל ינצח גם הפעם,אבל מה אז יעשה מוסקל ?
    רווית 05/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שדחף להגיש את העתירה. אגב, מעניין מי יקח לעבודה את אברוצקי , כשהרשות תיסגר ותפתח... לא הייתי מציעה לאף אחד לפתוח עדיין בקבוקי שמפניה. נסטל זה חתול שלא קל לחסל אותו. ומה יקרה אם התביעה תידחה???
    סגור
  • נראה שמוסקל בצרות לא קטנות. אל תטעו חברים (ל"ת)
    חן 05/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור