תקשורת ומדיה

חצי שנה לאחר מותו: קוטנר עובד על סדרת דוקו ל-yes על אריק איינשטיין

הסדרה בת 6 הפרקים שיוצרים יואב קוטנר, אסף אמיר ואבידע ליבני, על הביוגרפיה של האמן והמוזיקאים עמם שעבד, תשודר בשנה הבאה ב-yes דוקו
חצי שנה לאחר שהזמר והיוצר אריק איינשטיין הלך לעולמו , והשבוע יצאה לדרך העבודה על סדרה תיעודית חדשה בשם החברים של אריק - הפקת ביוגרפיה טלוויזיונית של האמן בדגש על המוזיקאים השונים איתם עבד לאורך השנים. את הסדרה יוצרים יואב קוטנר, אסף אמיר ו אבידע ליבני , שגם יביים את הסדרה, תופק על ידי נורמה הפקות והיא מיועדת לשידור ב-yes דוקו בשנה הבאה.
לאורך 50 שנות פעילותו, וב-30 האלבומים שהוציא, היה איינשטיין איש של שיתופי פעולה: הוא גילה מוזיקאים צעירים, אימץ אותם, יצר איתם מהפיכות ואף דחף אותם לקריירות מפוארות. מֵעבר למקומו המשמעותי בתרבות הישראלית, דחף איינשטיין לקדמת הבמה כמה מטובי המוזיקאים והיוצרים הישראליים בארבעים השנים האחרונות, כמו שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, שם טוב לוי, יוני רכטר, יצחק קלפטר, ועוד.
דרך העבודה המשותפת של איינשטיין עם המוזיקאים הללו, תספר הסדרה בת 6 הפרקים את הביוגרפיה המוזיקלית והתרבותית שלו: כל פרק יספר על שותפות כזאת, משלב הבחירה ועד לפרידה, שמעולם לא הייתה סופית. אבל הפרקים יתארו גם סיפור גדול יותר מהסיפור האישי של המפגש ותוצאותיו: הם יתעדו גם את סיפור התפתחותה של המוסיקה הישראלית המודרנית, שלאיינשטיין היתה נגיעה בה כמעט בכל שלביה.
גיא לביא, מנהל yes דוקו, מסר כי \"אנחנו שמחים וגאים להיות מעורבים בפרויקט משמעותי כל-כך לתרבות הישראלית. אנו סבורים שבאמצעות הצגה עמוקה ומקיפה של עבודתו של איינשטיין, המוקדמת והמאוחרת - נקבל תמונה כנה ומרתקת על אחד מנפילי המוזיקה המקומית ועל ההשפעות הניכרות שהיו לו בעיצובה\".
קוטנר אמר: \"שאלתי את עצמי \'מה אריק היה אומר?\', ואני די בטוח שאם כבר היה מסכים להיות שותף לסדרה דוקומנטרית, אז היא הייתה חייבת להיות על המוזיקה שלו, על השירים ועל האנשים שאיתם עבד. זה מה שהיה חשוב לו, ממש עד ימיו האחרונים. כל השאר עניין אותו הרבה פחות\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אוהבים ומתגעגעים לאריק איינשטיין (ל"ת)
    אנונימי 06/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    למודאג לגבי גיא בוקאטי
    יואב קוטנר 06/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרק הששי בסדרה יוקדש לשנים האחרונות ביצירתו של איינשטיין
    סגור
  • 3.
    חבל שזה לא באחד מהערוצים המרכזיים. (ל"ת)
    דליה 05/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא להוסיף חטא על פשע.
    מ.ורניק 05/2014/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצם אי הזכרתו של בוקאטי כאיש שאת שנותיו האחרונות בחר אריק לעבוד איתו,בגוף הכתבה,הוא פשע.התעלמות נפשעת מאדם מוכשר,שותפו הבכיר של אריק.קנאת יוצרים ועליבות עורכי מוזיקה,מנעה מרבים לשמוע יצירות מופת משותפות לאריק וגיא. הנה עתה,קוטנר ושות מוסיפים חטא. גם הם מתעלמים מהתקופה האחרונה. לדעתי,הפרק האחרון בסדרה חייב להיות מוקדש כולו לתקופה זו. זו העדכנית ביותר.
    סגור
  • 1.
    לא ידעתי שקוטנר מת (ל"ת)
    יהי זכרו ברוך 05/2014/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור