תקשורת ומדיה

ברוגז: האייטמים שלא החמיאו למשטרה, הריבים בוואטסאפ - והכתבים שהורחקו

שמעון איפרגן מ-mako הוסר מקבוצת כתבי הדרום לאחר פרסום 2 כתבות על המשטרה. היום רבו ויקו אטואן מערוץ 1 ודובר מחוז דרום, והכתב הורחק גם-כן
הפניה של דובר המחוז לוויקו אטואן, היום בקבוצת הוואטסאפ (צילום צילום מסך, יח"צ)
הרחקתו של עיתונאי מקבוצת וואטסאפ שמנהל דובר משטרתי, הובילו בשעות האחרונות (יום ב\') להתרעמות רבתי, ולהרחקתו של כתב נוסף. כוכבי האירוע הם שמעון איפרגן - כתב mako, כתב ערוץ 1 בדרום ויקו אטואן, ודובר מחוז דרום במשטרה, סנ\"צ דורון בנאמו.
וסיפור שהיה, כך היה: לפני כשבועיים הורחק איפרגן מקבוצת הוואטסאפ שמנהל בנאמו ובה חברים עיתונאים בדרום, וזאת לאחר פרסום 2 כתבות שלא נעמו למשטרה - על הפשע המשתולל ביישוב הבדואי ביר אדג\' ואוזלת ידה לכאורה של המשטרה במקום, ועל דירת עינוגים של שוטרים במחוז הדרומי. בימים האחרונים צורף איפרגן לקבוצה ארצית שמנהל דובר המחוז הדרומי, אבל שמיועדת לכתבים ארציים ולאלה שאינם מתעסקים בכרוניקות.
רק הבוקר גילה אטואן כי כתב mako כבר לא חבר בקבוצה הוותיקה, ופנה בווטסאפ לדובר בנאמו: \"שאלה לדוברי המשטרה\", כתב, \"האם זה נראה לכם הגיוני שתעיפו מהקבוצה כתב בגלל כתבה שלא מצאה חן בעיניכם? וחבריי העיתונאים - אתכם אני שואל איך אתם נותנים לדבר כזה לקרות ולא פוצים פה?... ראו הוזהרתם בקרוב אצלכם. נא להתנהג בהתאם!\".
כשלא זכה לתגובה, כתב שוב: \"חבר\'ה לא כולם ביחד... לא תזיק לכם להפגין קצת סולידריות לחבר למקצוע שהדוברים היקרים פוגעים בפרנסתו\". על כך ענה בנאמו: \"מר ויקו, חבריך, בניגוד אלייך, בודקים את העובדות לפני שקופצים בראש. לגופו של עניין, תנהל את הדיון בבקשה בקבוצה אחרת לא פה\".
\"אילפת את כולם\", \"חצוף\"
אטואן זעם על התגובה הזאת, וכתב בחזרה: \"אני אנהל אותה היכן שארצה. אבל אל תדאג דורון, הצלחת לאלף את כולם, מפחדים להגיב שמא תעיף גם אותם\". \"ויקו, אתה חצוף\", ענה בנאמו. \"אני מנהל את הקבוצה ואתה תיישר קו. לא טוב לך ולא מעוניין לקבל מרות, אני אסיר גם אותך\". \"אתה לא מפחיד אותי בנאמו\", הגיב אטואן.
כתב ישראל היום בדרום, גדי גולן, הצטרף אף הוא לדיון: \"ויקו\", כתב, \"דורון לא אילף אף אחד ואני לא חושב שמישהו מפחד ממנו. יחד עם זאת, אני בדעה שלא מענישים כתב, ואני מדגיש שאני לא מכיר את העובדות, בדרך של סילוקו מהקבוצה או מניעת מידע ממנו. דורון, זה לא פתרון נכון מה שאתה עושה, להוציא כתבים מהקבוצה. צריך ללבן דברים בדרך אחרת. פה, עם כל הכבוד, זה לא שיטת המקל והגזר\".
\"חברים יקרים\", הגיב בנאמו, \"עליי האחרון שאפשר לומר שלא אכפת לו. כל מי שמעוניין לדעת את העובדות, מוזמן להתקשר. המשך יום טוב לכולם\".
גולן: \"מצד שני, דורון, אנחנו פה לא בקטע של חרמות וענישה. זה לא הוגן לנקוט בגישה של מי לשבט ומי לחסד. איפרגן \'פשע\' - זמן אותו לשיחה. ויקו עצבן - אבל זה לא הוגן שתוציא אותו מהקבוצה רק בגלל שביקר את הצעד שלך, גם אם הוא \'התחצף\' אליך\". בשלב זה התריס כתב וואלה בדרום, יניר ינגה, עם המשפט \"להחזיר את ויקו לאלתר\".
בנאמו ניסה להרגיע את הסערה: \"חברים, בקרוב מאד מוקמת קבוצה לכתבים ארציים וכתבים של מדיות נוספות. שמעון אפרגן יחובר לקבוצה זאת, וזו בעיקרה הסיבה\".
הדובר: \"את הטענות שלי אלבן מול הכתב ב-4 עיניים\"
עיתונאי המכיר את הפרטים, הסביר לאייס כי כל כתבה שמפורסמת כיום על המשטרה, עשויה להשפיע על קידומו של מפקד המחוז לתפקיד המפכ\"ל הבא. \"זוהי שנת הכרעה - כל ביקורת שלא תחמיא למחזור ולמפקד שלה, תפגע בו. כל אחד רוצה להתמנות למפכ\"ל עם סיום השנה הנוספת שקיבל יוחנן דנינו, ובסיכומו של דבר, כתבות כאלה יכולות להעלות סימני שאלה לגבי האפשרות של המפקד לשלוט בפקודיו\".
שמעון איפרגן הפנה את אייס לדוברות \'קשת\'. מ-mako נמסר בתגובה כי \"אנו נותנים גיבוי מוחלט לשמעון איפרגן וסומכים על שיקול דעתו\".
ויקו אטואן אמר לאייס: \"הכתבות לא נכונות? שיגיש נגד איפרגן תביעת דיבה, אבל שלא יאיים עליו ועל כתבים אחרים בהרחקות. זה חמור מאד מה שקרה בקבוצה היום. מה, זה הנשק החדש - להעיף כתבים מקבוצות הווטסאפ? וגם העיתונאים, הקולגות, יכלו לגלות היום יותר הזדהות עם החבר שלהם\".
דובר מחוז דרום, סנ\"צ דורון בנאמו, מסר בתגובה כי \"שמעון איפרגן לא הוחרם והורחק מקבוצת הוואטסאפ. הכתב אינו מסקר כרוניקה של איזור הדרום, ולאור העובדה כי הקבוצה התמלאה בכתבים ומבזקנים שמשדרים כרוניקה, הוחלט לפתוח קבוצה נוספת לכתבים ארציים ולכתבים נוספים מאמצעי המדיה השונים שנושאי התוכן שלהם שונה לחלוטין מהקבוצות הקיימות. לכן מדובר בהתייעלות והתמקדות בראש בראשונה בלי כל קשר לטענות שיש לי כלפי הכתב בנוגע ל-2 כתבות שפורסמו לאחרונה, אך מטבע הדברים, אין בכוונתי להתייחס לכך בפומבי, אלא לדבר עם הכתב עצמו וללבן זאת ב-4 עיניים\".
בהקשר לטענה כי כתבות כאלה ואחרות על המחוזות, עשויות לפגוע במינויים של מפקדי המחוזות למשרת המפכ\"ל, אמר סנ\"צ בנאמו: \"מדובר בטענות הזויות וחסרות בסיס. מפקד המחוז נמדד על פי הישגיו לאורך השנים, ולא בזכות כתבה זו או אחרת - וטוב שכך\".
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    דיקטטורה
    אריה רפפורט 06/2014/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולדמיר פוטין הגיש בקשה להשתלמות מקצועית אצל המנטור בנאמו,
    סגור
  • 17.
    הכתבה שונתה פעמיים
    רינו 06/2014/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באתר החליטו לשנות הם את כותרת הכתבה והם חלק מתוכנה. זה רק מוכיח שבאקו מבינים שהכתב סרח ועשה טעויות. לכן לא נראה שבאמת נותנים גיבוי לכתב שסוגד לאנסים ועובד בשירות הסנגוריה. פאדיחה, לא?
    סגור
  • 16.
    אם ככה כותב דובר המשטרה אין פלא שהפשע משתולל (ל"ת)
    אדם מן הישוב 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    המשטרה במבוכה
    אחת שיודעת 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בא כתב חושף דירות אורגיות שקצינים ושוטרים ניהלו במשך תקופה ארוכה דבר שמבוסס על החלטת בית משפט עליון, חושף מחדלים חמורים ותופעות לא נעים לקרוא על דברים כאלה אבל אבל את הציבור אוהב כתבים כאלה
    סגור
  • 14.
    כתבות אמינות וממוסמכות
    יואב 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה מה שכואב למשטרת המחוז הדרומי. ויקו ואיפרגן מובילים קו של כתבים עצמאים ולא תלויים בדוברים וזה מפריע לבכירים במשטרה.
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    הכתבות אמינות וזה מה שצרם למחוז הדרומי
    נטע 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעון איפרגן וויקו לא דופקים חשבון לאף אחד הם כותבים את האמת וזו כואבת לפעמים מה לעשות. הם לא פודלים של אף אחד וזה מפריע לדובר המשטרה ולכל מיני עובדי מעריב שנזרקו בבושת פנים ופוטרו ואף אחד לא רוצה להעסיק אותם
    סגור
  • 12.
    ל-4 ו-11 עלובי מעריב לשעבר תזדהו שפנים
    האמת 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם חוששים להזדהות בשם שלכם תנסו תחטפו תביעת לשון הרע של כמה מיליונים. כל הכתבות אמינות ועם מסמכים של בית המשפט העליון המוכחים את הדברים. אתם עלובי נפש ופחדנים תזדהו. אל תחששו. תהיו גברים
    סגור
  • 11.
    בעל תפקיד בשירות המדינה "מחרים" ?
    התגלגלתי לכאן במקרה 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה סתם על דעת עצמו ? יש סתירה מול מהות התפקיד, עקרונות דמוקרטיים והפרדת רשויות. מעבר לכך יש דברים שהם בגדר של It's not done גם אם אין הגדרה מדוייקת בחוק. עובד מדינה אינו יכול לעשות דין לעצמו ולהדיר עיתונאי או אזרח מקבוצת תפוצה כלשהיא, בעיקר אם אין כללי התנהלות מוגדרים מראש ומקובלים על כולנו. להיפך, הוא דווקא צריך להיות מרוצה מגודלה של רשימת התפוצה, האישית והמורחבת (קוראי המדיה). מעבר לכך - תפוצה כזו לא אמורה להיות אישית אלא תחת כותרת התפקיד, ע"ע "גובר מחוז XXX". בווטסאפ המספר הנייד וניהול הקבוצה צ"ל של בעל תפקיד, כולל תורן או מ"מ בהיעדרות בעל התפקיד, לא אישי.
    סגור
  • התגובה הזו אינטיליגנטית מדי כאן... לך מפה ! (ל"ת)
    בוחש בקדרה של נחשים 06/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לאיפרגן יש בעיית אמינות קשה
    הידען 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היו מספר כתבות שלו, כולל האחרונות, שלכולם היה ברור שהוא כותב מפרי הדמיון שלו ולא מגורמים במשטרה. גם אני נגד חרמות אבל בואו נגיד את האמת. גופים כמו משטרה וצבא או כב"א לא מגישים תביעות דיבה, זה לא נהוג. אני דווקא ממליץ לעורכים של מאקו לבדוק את האמינות של הכתב שלהם... די ברור שהאמינות של שמעון איפרגן בעייתית
    סגור
  • 9.
    יסיר? אסיר יא בור (ל"ת)
    אמיר 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אני ״אסיר אותך״ ולא ״יסיר״,גם כן דובר...
    ודייק 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה העילגות הזו
    סגור
  • 7.
    ויקו אטוואן
    מושיקו לוי 05/2014/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קרה בכיינים? סוף סוף בא דובר עם ביצים שלא מוכן לקבל את הכתבות השקריות שלכם ונותן לכם בראש. במקום לקטר תתחילו לעבוד ולהביא סיפורים אמיתיים
    סגור
  • 6.
    כול המחוז רק יחסי ציבור
    משרד פירסום 05/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוברות מטעם
    סגור
  • 5.
    רק תבינו מה מצפה לכם במידה ודורון יצליח
    י.לוי 05/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להמליך לו מלך. עוד תתגעגעו לדנינו.
    סגור
  • 4.
    סליחה אבל איפרגן נזרק מהקבוצה בגלל שהוא המציא
    אני 05/2014/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המציא מקורות במשטרה.... הוא ציטט כל מני דברים שהיה ברור שלא קציני משטרה אמרו אותם. אני דווקא ממליצה למאקו לבדוק את האמינות של הכתבים שלהם כמו למשל איפרגן.
    סגור
  • 3.
    ויקו גבר אומר את האמת בפנים
    ארזי 05/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שאר הכתבים בדרום שפנים. דובר דרום פתח קבוצה חדשה לכתבי מטה ארצי דבר שלא קיים בשום מקום אחר ובשום מחוז אחר כדי לעקוף אתכם ואתם ישנים בעמידה. תמשיכו ככה תשפילו את הכבוד שלכם
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד ויקו
    ארז 05/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן הגיע הזמן לשים סוף לחרמות ולמשטר האימים של המשטרה המזכיר משטרים חשוכים.... ולכל שאר העיתונאים בדרום, תתעוררו!!! היום זה איפרגן ומחר יהיה תורכם, במידה ולא תמצאו חן בעיני האח הגדול!!! נא התנהגו בהתאם
    סגור
  • 1.
    // 05/2014/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מביך משהו...יש לומר "אסיר" ולא "יסיר"
    סגור