תקשורת ומדיה

גינוי להתנכלות לעיתונאים פלסטינים: "לאפשר לכתבים למלא את עבודתם"

בעקבות פשיטת המשטרה על אולפני 'פלסטין' במזרח ירושלים ומעצר עובדים בתכנית הבוקר שלה, תא הכתבים לענייני פלסטינים החליט לפרסם הבוקר גינוי
פשיטת המשטרה (מתוך שידורי תחנת הטלוויזיה 'פלסטין') (צילום מתוך שידורי תחנת הטלוויזיה 'פלסטין')
בעקבות פשיטת המשטרה ביום שישי על אולפני \'פלסטין\' במזרח ירושלים ומעצרם של עובדים בתכנית הבוקר, תא הכתבים לענייני פלסטינים פרסם הודעת גינוי
15 חברי תא הכתבים לענייני פלסטינים, פרסמו הבוקר (יום ב\') מכתב מחאה בעקבות הפשיטה על אולפני תחנת הטלוויזיה פלסטין במזרח ירושלים, ועיכובם למעצר של 3 ממנהלי התחנה. במכתב צוין כי \"חברי התא - המסקרים את התחום הפלסטיני בכלי תקשורת בישראל, מגנים בתוקף את ההפרעה לשידור החי בתכנית \'בוקר טוב ירושלים\' ששודרה בטלוויזיה הפלסטינית ואת עיכוב צוות התכנית ואחד המרואיינים\".
כזכור, ביום שישי פשטה משטרת ירושלים על דירה בשכונת א-טור שממנה שידרה תחנת \'פלסטין\', תוך כדי שידור תכנית הבוקר. על פי התקשורת הפלסטינאית, צוות התכנית כולל המגישים, נעצר בשל דברים שנאמרו בשידור, כגון זכות הפלסטינאים עליה. ואולם משטרת ישראל טוענת כי בדירה בוצעה לכאורה עבירה על חוק הבזק - שידור רדיו ללא אישור הרשויות הישראליות.
בתא - בו חברים בין היתר היו\"ר וכתב קול ישראל, גל ברגר, אליאור לוי מ-ynetוידיעות אחרונות, אוהד חמו מחדשות 2, ג\'קי חוגי מגל\"צ, דניאל סיריוטי מישראל היום, יורם כהן מערוץ 1 וחזי סימנטוב מחדשות 10, פרסמו הבוקר באמצעות דפי הפייסבוק של החברים, את ההודעה, שהועברה עוד לפני כן בשפה הערבית, למערכות התקשורת הפלסטינאיות. בהמשך מתכוונים בתא לבקש פגישה עם מפכ\"ל המשטרה יוחנן דנינו, כדי למחות בפניו על ההתנכלות לאנשי התקשורת.
הבוקר מבהירים חברי התא כי \"כי אין בגינוי זה כדי לתמוך במפרי חוק, או למנוע מרשויות החוק לבצע את עבודתן החשובה\", ואולם, לדבריהם, \"אין אנו רואים בעין יפה כל מהלך שיש בו כדי להביא לצמצום חופש הביטוי, להפחדת עיתונאים ולו ברמז, ולהפרעה לשידור במהלכו, מצד גורמי ממשל או אינדיבידואלים מ-2 הצדדים, יהיו הנסיבות אשר יהיו\".
\"אנו מדגישים, כי אין מדובר באירוע חד פעמי, אלא בשורה של אירועים דומים שנראה כי התרבו לאחרונה, לרבות פגיעה בעיתונאים פלסטינים, ישראלים וזרים ליד שער שכם במזרח ירושלים; פגיעה בעיתונאים פלסטינים במחנה הפליטים אל-ערוב, ועוד\", נכתב, \"מי כמונו מכיר את המתיחות המאפיינת את יחסי ישראל והפלסטינים בחודשים האחרונים, ואולם דווקא בימים אלה אנחנו קוראים לרשויות בישראל שלא לנהל את המערכה הפוליטית נגד הרשות הפלסטינית על גבם של עיתונאים\".
לסיום מפצירים הקולגות הישראליים \"בכל הגורמים הנוגעים בדבר, בצד הישראלי ובצד הפלסטיני כאחד, לאפשר לעיתונאים לפעול כראות עיניהם ולמלא את עבודתם העיתונאית, ללא תנאים ובלי הגבלות שאינן חלק ממערכת החוק\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה לעיתונאי מישראל היום עם חבורת הצפעים הזאת? (ל"ת)
    צחי 06/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עיתונאים?
    ערן גפני 06/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה כי הכתבים הישראליים לענייני "פלסטינים" לוקים בתסמונת סטוקהולם ומרוב הזדהותם עם מושאי סיקורם הם אולי שכחו (ואולי יותר גרוע - רוצים שאנו נשכח) כי אין כזה דבר "עיתונאי" פלסטיני. מדובר בתועמלנים מגוייסים מטעם ארגוני המחבלים שכל מטרתם היא הפצת התעמולה השקרית של ה"פלסטינים" על ה"כיבוש" ו"פשעי" המתנחלים. אין להם שיג ושיח עם עיתונות אמיתית. חבל שכתבים ישראליים משתתפים בצורה כל כך עלובה וגלותית במסע התעמולה הזה.
    סגור