תקשורת ומדיה

מבצע 'צוק איתן': נערכים לתקשורת העולמית - חמ"ל צפוי לקום באשקלון

נציגי התקשורת הזרה שהתחילו להגיע ארצה עם פרוץ המבצע, קיבלו תיק עיתונות שכלל גם מספרי טלפון של דוברי רשויות ושל משפחות דוברות אנגלית
מתוך שידורי CNN על מבצע 'צוק איתן' (צילום מסך: CNN) (צילום צילום מסך: CNN)
כשגזרת הדרום נמצאת על סף רתיחה, עם שיגור של עשרות רקטות מדי יום מעזה לשטח ישראל, והחלטת הקבינט לאשר גיוס 40 אלף חיילי מילואים, גם התקשורת העולמית מתחילה להיערך לסיקור מבצע צוק איתן.
לאייס נודע כי בימים האחרונים החל טפטוף של עיתונאים זרים שהגיעו לישראל, ועשו שימוש בלשכת העיתונות הממשלתית (לע\"מ). על פי הערכות מדובר בכ-30 עיתונאים ואנשי תקשורת, בין היתר מהרשתות האמריקאיות, כגון CNN ו-NBC, ומ-BBC הבריטית, שהגיעו לתגבר את הצוותים הקבועים שלהן בישראל. לדברי ניצן חן, ראש לע\"מ, \"בשלב זה אין הסתערות על ישראל, אבל מגיעים לאט לאט. ככל שהמצב יתחמם, קצב הגעת התקשורת הזרה יעלה\".
אנשי התקשורת מקבלים בנוסף לתעודות לע\"מ מקומיות, גם חומרי מידע שתורגמו לאנגלית על ידי משרד החוץ ודובר צה\"ל, הכוללים בין היתר נתונים על מספר הרקטות שפגעו בישראל ועל המבצעים הצבאיים האחרונים - עמוד ענן ועופרת יצוקה.
בשעה האחרונה קיבלו העיתונאים הזרים את דרכי ההתקשרות לדוברי הרשויות המקומיות בדרום - אשדוד, אשקלון, שדרות, שער הנגב, נתיבות, אשכול וחוף אשקלון, וגם שמות ומספרים טלפון של משפחות דוברות אנגלית, שאמורות להסביר את העמדה הישראלית מנקודת ראותם של אזרחים הנמצאים תחת התקפת טילים.
ביממה האחרונה יותר ויותר כלי תקשורת זרים מתחילים לסקר את הנעשה בישראל ובעיקר ברצועת עזה. גורם במשרד החוץ אמר לאייס כי \"במטה ההסברה הלאומי עוקבים אחרי הכיסוי התקשורתי בעיתונות הבינ\"ל, וכרגע המצב הוא יחסית מאוזן, למעט כותרות הידיעות שהן נגד ישראל. מבחינה זו, הכותרות תוקפניות יחסית\".
מכוון שנראה כי המצב בשטח הולך ומתחמם, גופי התקשורת הלאומיים - לע\"מ, דובר צה\"ל ומטה ההסברה הלאומי, נערכים להקמת חמ\"ל תקשורת בעיר אשקלון. החלטה סופית על כך טרם התקבלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איפה ניתן להשיג את מספרי הטלפון של הרשתות
    אודי 07/2014/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בס"ד הזרות בישראל? המס' שלי 0527347470
    סגור